2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین روش ها برای بالا بردن قند خون در خانه

بهترین روش ها برای بالا بردن قند خون در خانه

اگر دنبال روش‌های طبیعی برای بالا بردن قند خون هستید می‌توانید 6 کاری را که در این مطلب به آنها اشاره شده است، امتحان کنید.

دوات آنلاین -بالا بودن قند خون به دیابت می‌انجامد و عوارض زیان‌باری دارد اما از طرفی قند خون نباید از مقداری معین پایین‌تر باشد. برای افرادی که فشار خون پایین دارند و دچار سرگیجه یا تهوع می‌شوند استفاده از روش‌های طبیعی برای افزایش قند خون مفید است. 6 روش این کار را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

تست قند خون بدهید

بهتر است یکبار قبل شروع، یکبار بعد از ۳ هفته و یکبار هم بعد از ۶ هفته تست قند خون بدهید تا از تغییرات اطلاع داشته باشید. اگر نتیجه بخش بودند که برای ادامه بیشتر راغب می‌شوید و اگر نتیجه بخش نبودند استفاده از این روش‌ها را متوقف کنید.

انگور برای افزایش قند خون مفید است

افزایش قند خون با انگور

انگور دارای قند طبیعی است و این یعنی اضافه آن از بدن خارج می‌شود و بدن تنها مقداری که نیاز دارد از آن استفاده می‌کند.

صبحانه کامل به بالا رفتن قند خون کمک می کند

صبحانه کامل برای افزایش قند خون

کسب مقدار لازم انرژی در اولین وعده صبح بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود صبحانه را کامل و قبل از ساعت ۱۰ میل کنید. نیازی نیست در وعده غذایی شما حتما مواد غذایی شیرین یا شکر وجود داشته باشد. جالب است بدانید نان نیز قند لازم برای ادامه روز را تعمین می‌کند.

میگو و ماهی قند خون را بالا می برد

غذاهای مدیترانه‌ای قند خون را بالا می‌برد

کسانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند، احتمال ابتلا به قند خون ۲۰ الی ۳۰  درصد کمتر است. در واقع این رژیم، قند خون را تعدیل می‌کند. غذاهای ‌دریایی مانند ماهی، میگو و... از جمله غذاهایی هستند که علاوه بر تعدیل قند خون، موجب کاهش کلسترول خون نیز می‌شوند.

 

ورزش منظم احتمال افت فشار را کم می‌کند

ورزش باعث می‌شود بدن شما بالانس شود و کمتر دچار افت فشار شوید. بهتر است در هنگام ورزش از رژیم غذایی طبیعی استفاده کنید و تمرکز را روی سلامت بدن خود بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: چه خوراکی‌هایی دارای زینک هستند

 

کمتر بنشینید

نشستن‌های طولانی مدت، باعث می‌شود که متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما به شدت کاهش یابد. در این صورت شما در معرض چاقی، افزایش کلسترول در خون و گاهی اُفت قند خون می‌شوید، مانند همان ‌زمان‌هایی که یکباره از جا بلند می‌شوید و سر گیجه می‌گیرید.

 

منبع: د هلثی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.