2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تله پورت چیست و آیا واقعی است یا ساختگی؟

تله پورت چیست و آیا واقعی است یا ساختگی؟

چند فیلم مرموز که احتمال تله پورت یا دورنوردی را تقویت کرده‎اند، در این مطلب بررسی شده‌اند.

دوات آنلاین-دیدن قدرت‌های فرابشری مثل تله ‌پورت در فیلم‌های تخیلی موضوع عجیبی نیست چون این نمایش رایانه ای به کمک فناوری روز دنیا شدنی ‌است ولی شاید این سوال ذهن‌تان را درگیر کند که آیا تله‌ پورت توضیح علمی هم دارد؟ چرا بشر طرفدار تله‌ پورت است؟ شاید به آدم‌ها برای رسیدن به رویاهای‌شان کمک می‌کند. مثلا کی بدش می‌آید از رخت‌خواب، یکراست به محل کارش منتقل شود یا از کشوری به کشوری دیگر؟ همین موضوع باعث شده ‎است دانشمندان از گذشته سخت درتلاش باشند تا سازوکار تله‌ پورت را کشف کنند. به‌هرحال در طول تاریخ داستان‌های زیادی از افرادی نقل شده‌است که در کسری از ثانیه توانسته‌اند به نقطه‌ای دیگر روی نقشه منتقل شوند. چندنمونه از این ماجراها را که در فضای مجازی، پرسروصدا شده‌ اما صحت و سقم شان معلوم نیست ، باهم مرور می‎کنیم.

 

تعریف تله پورت

تله‌ پورت یا دورنوردی را به‎این‎ترتیب توضیح می‎دهند؛ پدیده‎ای که در آن، افراد و اشیا بدون عبور از فضای فیزیکی از یک نقطه زمانی یا مکانی به نقطه ای دیگر جابه‌جا می‌شوند.

عکسی از یک نمونه تله پورت

ارسال بچه در محل!

این فیلم که اولین بار در فیس‌بوک منتشر شد، زنی را نشان می‌دهد که بی‌خیال و آهسته درحال قدم زدن است. پس از مدتی کمی مکث می‌کند، بدنش به یک سمت خم  و به تدریج دختربچه‌ای درکنارش ظاهر می‌شود. زن، دست کودک را می‌گیرد و با آرامش و قدم‌های تندتر به راه‌شان ادامه می‌دهند. به‌نظر می‌رسد این اولین‌بار نیست که زن چنین کاری می‌کند.  فیلم را که از نزدیک‌تر و بادقت ببینیم مثل این است که کودک را احضار می‌کند!

  عکسی از یک نمونه تله پورت

 تله ‎پورت در برنامه زنده تلویزیون

این ‌فیلم را اولین‌بار یک کاربر ناشناس در یوتیوب، به‌صورت زنده پخش کرد. تلویزیون در یک برنامه خبری زنده درحال مصاحبه با مردی در فرودگاه است. کمی آن طرف‌تر و پشت سر مرد، زنی بی‌هدف و بدون این‌که کاری برای انجام دادن داشته‌باشد، در جمع ایستاده‌است و سعی دارد با دیگران ارتباط برقرار کند. زنی با چرخ‌دستی از مقابل زن مدنظر می‌گذرد و زن مرموز بی‌‌هیچ اثری ناپدید می‌شود. ناگفته نماند که برای هیچ یک از این موارد تله‌پورتی، گزارش یا توضیح قابل درکی ارائه نشده‎است جز این‎که شاید همه ماجرا مخلوطی از کمی شیطنت و تسلط بر نرم‎افزارهای تدوین و سینمایی باشد. به‎هرحال علم، تله‌پورت را کاملا رد نکرده‎است و همچنان درباره‎اش تحقیق می‌کند.

عکسی از یک نمونه تله پورت

دورنورد ناشی

این ویدئو در سایت یوتیوب منتشر شد. خودرویی در جاده با سرعت و در تاریکی شب درحال حرکت است که ناگهان فردی از ناکجاآباد در مقابلش ظاهر و به‌چشم بر هم‌زدنی ناپدید می‌شود. چیزی که درباره این ویدئو عجیب به‌نظر می‌رسد، این است که مرد با حالت معمولی وارد جاده نمی‌شود بلکه خیلی ناگهانی مقابل خودرو ظاهر و بعد هم بلافاصله ناپدید می‌شود.

 

واکنش غافلگیرکننده او تاحدی فیلم را باورپذیر می‌کند. اگر بنا را براین بگذاریم که این مرد توانایی تله‌پورت داشته‌است، احتمالا باید بپذیریم خطای محاسباتی در دورنوردی رخ می‎دهد وگرنه چه‎کسی به‎جای ساحلی دلپذیر در جاده‌ای خطرناک ظاهر می‎شود؟

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.