2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
رحمان رضایی: درگیر حاشیه‌ها و فساد فوتبال نمی‌شوم

رحمان رضایی: درگیر حاشیه‌ها و فساد فوتبال نمی‌شوم

رحمان رضایی می‌گوید استعداد مربیگری‌اش تباه نشده است.

دوات آنلاین-رحمان رضایی یکی از بهترین مدافعان سابق فوتبال ایران که حتی سابقه بازی در سطح اول فوتبال ایتالیا را هم در کارنامه‌اش دارد در تیم رایکای بابل فصل موفقی را نداشت. و به همین دلیل از این تیم کنار رفت تا برای عالم مربیگری برنامه‌ریزی دیگری داشته باشد. برای جویا شدن از برنامه‌های مدنظر رحمان رضایی گفت‌وگویی با او داشتیم.

 

*به عنوان یکی از بازیکنان خوب ایران، آینده خوبی درعالم مربیگری هم برایتان متصور بود اما این مسأله برایت اتفاق نیفتاد؟!

سؤال خوبی پرسیدید اما ببینید برای من حضور در تیم رایکا و مربیگری در این تیم به عنوان سومین تجربه‌ام خوب بود. شاید این اواخر نتایج خوبی نگرفتم اما برای بقیه مربیان هم این قاعده در کارشان وجود داشته به شکلی که حتی مربیان بزرگ هم در سال‌های اول مربیگری‌شان تجربه موفقی حتی در سطح فوتبال اروپا نداشتند اما بعداً در تجربه‌های بعدی اوضاعشان بهتر شد. برای من هم عدم نتیجه‌گیری در تیم رایکا ناامیدکننده نبود چون نتیجه‌های خوب و موفقیت را در کارمربیگری برای خودم می‌بینم. من قاطعانه به این موضوع اعتقاد دارم که اگر یک مربی به کارش عشق و علاقه داشته باشد و بعضی از مسائل را تحمل کند و نادیده بگیرد حتماً می‌تواند به یک تیم دیگر برود و اوضاعش را سروسامان دهد.

 

*فکر نمی‌کنید حضورتان در تیم رایکا و انتخاب‌تان از ابتدا اشتباه بود؟

ما نتایج خوبی در ابتدا با تیم رایکا گرفتیم و حتی زمانی که مقابل تیم مس رفسنجان که بازی سوم‌مان محسوب می‌شد و خوب نتیجه گرفتیم به مسئولان تیم رایکا گفتم که نمی‌توانم با آن مشکلاتی که وجود دارد کار کنم چون در فوتبال باید اوضاع تشکیلاتی از هر نظر برای کار یک مربی مناسب باشد و مسئولان تیم رایکا نمی‌توانستند آن را مهیا کنند اما قول‌هایی داده شد و اقداماتی هم شد که من را مجاب کرد، بمانم.

 

*دقیقاً چه مواردی مجاب‌تان کرد که بمانید؟

بعد از دو بازی به من گفتند که مدیریت تغییر می‌کند و اوضاع با حضور مالکان جدید تغییر کرده و به قول خودمان شرایط خوب می‌شود اما متأسفانه باز هم دیدیم که از لحاظ کاری و امکاناتی نظیر شرایط زمین و هتل و در هنگام سفرها اوضاع اصلاً مهیا نیست به همین دلیل نمی‌توان کار کرد و جدا شدم.

 

*فکر نمی‌کنید برای موفق بودن و ماندگاری در مربیگری فوتبال ایران باید به حاشیه‌ها و به قولی درگیر بعضی از حاشیه‌ها باشید که ماندگار شوید؟

در سه تیم مربیگری کردم اما در هر تیمی که بودم حتی برای یک ساعت هم که شده تن به موارد حاشیه‌ای نداده و نخواهم داد. دوست دارم اگر با چند جوان کار می‌کنم تجربیاتم را در اختیار آنها قرار دهم و صداقت و درستی در کارم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم و تن به حاشیه‌ها نمی‌دهم.

 

*حتی اگر تیمی هم به شما ندهند باز هم چارچوب‌تان را تغییر نمی‌دهید؟

بله حتی اگر تیمی هم به من ندهند عقاید و چارچوب‌های من تغییر نخواهد کرد و من خودم را درگیر حاشیه‌ها و فسادی که در فوتبال ما وجود دارد نخواهم کرد.

 

*با این وجود امیدوارید مربیگری در یک تیم لیگ برتری به شما داده شود؟

عجله‌ای برای برگشتن ندارم. مربیگری کار ساده‌ای نیست و خدا را شکر من دو سال در لیگ یک مربیگری کردم و در این دو سال اگر مربی کاملی نبودم اما تجربیات خوبی اندوختم و به قولی می‌دانم چه کار کرده‌ام. الان هم برای مربیگری در یک تیم بزرگ عجله‌ای ندارم چون دیدم هر مربی عجله کرده فرجام خوبی نداشته است.

 

*با کنار رفتن از رایکا فکر نمی‌کنید یکی از سرمایه‌های خوب فوتبال ایران و استعدادش به نوعی از بین رفت و به قولی شاید ما یکی از استعدادهایمان را سوزاندیم‌؟

نه برای من این گونه نیست. اینکه استعدادمان سوزانده و از بین رفته باشد چون یک روزه به این فوتبال نیامده‌ام که زود هم از نظرها در فوتبال محو شوم .

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.