2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
با بهترین ماسک‌های شفاف کننده صورت آشنا شوید

با بهترین ماسک‌های شفاف کننده صورت آشنا شوید

اگر می‌خواهید پوست شفاف و درخشان داشته باشید می‌توانید از ماسک‌های گیاهی که در این مطلب معرفی شده است استفاده کنید.

دوات آنلاین-11 نوع از بهترین ماسک‌های صورت که به شفافیت و درخشان شدن پوست شما کمک زیادی می‌کند در این مطلب معرفی شده است. ماسک‌های صورت تاثیر زیادی بر  شادابی پوست دارد و شما را از صرف هزینه‌های سنگین نیز بی‌نیاز می‌کند.

 

ماسک صورت تخم مرغ بسیار موثر است

اگر پوست خشکی دارید که به مرطوب‌کننده نیاز دارد، تخم مرغ را انتخاب کنید. زرده تخم مرغ را برای پوست‌های خشک به تنهایی استفاده کنید. برای پوست‌های چرب بهتر است سفیده تخم مرغ، لیمو و عسل را مخلوط کنید و برای پوست عادی از کل تخم مرغ استفاده کنید. پس از ۳۰ دقیقه ماسک را بشویید.

ماسک توت فرنگی را چه طور درست کنیم

ماسک صورت توت فرنگی را امتحان کنید

توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C است و همچنین حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است که به لایه‌برداری کمک می‌کند. این ماسک را برای زیبایی و صاف بودن پوست صورت امتحان کنید.

 

مواد لازم

۱۰ عدد توت فرنگی

۳ قاشق عسل

یک قاشق روغن زیتون

چند قطره اسطوخدوس

 

این مواد را با یکدیگر در مخلوط کن یا هر وسیله دیگری ترکیب کنید. از مالیدن این مواد به چشم خود اجتناب کنید. ۲۰ دقیقه این ماسک را روی صورت خود بگذارید و سپس شستشو دهید.

 

طرز تهیه ماسک صورت گوجه‌ فرنگی و خیار

گوجه فرنگی و خیار هر دو منقبض‌کننده‌های طبیعی هستند که به محکم شدن منافذ کمک می‌کنند. با این ماسک می‌توانید پوست خود را احیا کنید.

 

مواد لازم

یک دوم گوجه فرنگی رسیده

یک چهارم خیار

پوست خیار را بگیرید و پس از صاف کردن مخلوط را روی پوست خود بمالید. به صورت دایره ای ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.

طرز تهیه ماسک موز

ماسک صورت موز را چه طور درست کنیم

موز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین A برای محو شدن لکه‌های تیره و صاف کردن پوست‌های خشن، ویتامین B برای کاهش خشکی پوست، ویتامین E برای کاهش چین و چروک و پتاسیم برای مرطوب کردن و آبرسانی است. پس چرا دست به کار نشوید؟

موز رسیده

یک قاشق ماست سفت

یک دوم قاشق آب لیموی تازه

یک قاشق عسل(داروی طبیعی ضد آکنه)

 

همه مواد را مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و پس از ۲۵ الی ۳۰ دقیقه آن را چند دقیقه ماساژ دهید و در نهایت بشویید.

 

دستور تهیه ماسک صورت جوی دو سر

اگر به دنبال یک انتخاب سریع هستید یک دوم فنجان آب گرم و یک سوم لیوان جوی دوسر را مخلوط کنید. پس از چند دقیقه دو قاشق غذاخوری ماست ساده، ۲ قاشق غذاخوری عسل و در نهایت یک سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. یک لایه نازک از ماسک را روی صورت خود بمالید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک عسل برای صورت را چه طور درست کنیم

ماسک صورت عسل را امتحان کنید

این ماسک صورت به ویژه برای زخم‌ها و لکه‌های تیره رنگ مناسب است و در عین حال دستور بسیار ساده‌ای دارد.

 

مواد لازم

۲ قاشق عسل

یک دوم قاشق آب لیمو

عسل و آبلیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

 

توجه داشته باشید که آب لیمو یک ماده قوی است و بهتر است تعداد دفعاتی که از این ماسک استفاده می‌کنید را به یک الی دو بار در هفته محدود کنید.

 

فواید ماسک صورت قهوه و زردچوبه

از فواید اصلی این ماسک کافئین و آنتی اکسیدان‌ها است. کافئین باعث کاهش التهاب‌ها از جمله پف چشم می‌شود، در حالی که آنتی اکسیدان‌ها به درخشش پوست کمک می‌کنند.

 

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری قهوه فوری

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری ماست یونانی

این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک را می‌توانید زیر چشم خود هم بزنید. پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید و با حوله خشک کنید.

 

نحوه استفاده ماسک صورت سرکه

استفاده از سرکه به عنوان یک تونر طبیعی به زمان‌های دور بازمی‌گردد و هنوز هم به همان اندازه موثر است. سرکه را با کمی آب رقیق کنید و با پنبه به صورت خود بمالید. این کار باعث تمیزی و در عین حال سفتی صورت شما می‌شود.

 

طرز تهیه ماسک صورت روغن بادام و آلوئه‌ورا

این ماسک برای درمان پوست‌های خشک و پوسته پوسته و همچنین برای آبرسانی و رطوبت‌رسانی بسیار مناسب است.

 

مواد لازم

ژل آلوئه‌ورا

روغن بادام

موز

در یک کاسه مواد را با چنگال مخلوط کنید و در نهایت ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کتید. این محلول را روی پوست تمیز بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس شستشو دهید.

ماسک شیر چه فایده هایی دارد

ماسک صورت شیر برای جوانی پوست

برای احساس تازگی و جوانی پودر شیر را آب کافی مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. پس از خشک شدن کامل، صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

ماسک صورت مخمر را فراموش نکنید

این روش برای افراد جوان با پوست چرب توصیه می‌شود. هفت گرم مخمر را با سه قطره آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. اگر لازم بود آب بیشتری اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک یکی از بهترین محصولات زیبایی برای پوست‌های چرب به شمار می‌رود.

 

منابع: thehealthy، clickandgrow

ترجمه: ایرنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.