2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش

حکم اعدام برای سلطان خودرو و همسرش

به گفته سخنگوی قوه قضاییه این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

دوات آنلاین-سخنگوی دستگاه قضا از صدور حکم اعدام برای دو متهم پرونده‌های اقتصادی به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نگاه ویژه‌ای به دیوان عالی کشور در سال گذشته داریم که به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی کشور در آنجا قضات با سابقه و پیشکسوتان دستگاه قضا به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

 

وی گفت: در سال گذشته ۷۱ هزار پرونده رسیدگی شد که عملکرد سال ۹۸ دیوان عالی کشور  20 درصد بیشتر از عملکرد سال ۹۷ بود، یعنی قضات عالی مرتبه دیوان عالی کشور پا به پای قضات جوان در کار جهادی کار کردند.

 

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷ رسیدگی شد و امروز درباره این پرونده‌ها موضوع مسن نداریم، در راستای اعمال ماده ۴۷۷ در سال ۹۵ یک هزار و ۵۰۰ پرونده، در سال ۹۷ یک هزار و ۴۴۶ پرونده، اما در سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ یک هزار و ۹۳ پرونده رسیدگی شد، یعنی ۱۵ برابر سنوات قبل به پرونده‌ها رسیدگی شده و این یعنی کار ویژه که دیوان انجام داده است.

 

اسماعیلی بیان کرد: همچنین هیئت‌های نظارتی از سوی دیوان عالی کشور به استان‌هایی همچون کرمانشاه و ایلام فرستاده شدند و ۴۳۰ شعبه دادگاه و اجرای احکام توسط قضات مورد بازرسی قرار گرفتند و ۱۲۰۰ پرونده هم بازرسی شدند.

 

وی با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و تا فساد باشد مبارزه ما ادامه دارد.

 

سخنگوی دستگاه قضا درباره حکم پرونده‌ای در شعبه دوم ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی که منتهی به رأی شد، گفت: در یک پرونده که بیش از ۵۰ متهم داشت کیفرخواست برای ۴۳ نفر صادر شد و در دادگاه ۳۴ نفر از اخلال کنندگان محکوم شدند.

 

حکم اعدام برای زوج متهم

اسماعیلی درباره حکم تعدادی از متهمان پرونده مذکور تصریح کرد:  «وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشیدایی» به جرم اخلال کلان در بازار ارز و پیش خرید ۶۷۰۰ خودرو به اعدام محکوم شدند، البته این حکم قابل تجدید نظر خواهی است.

 

وی افزود: در این پرونده مهدی جمالی مدیر عامل سابق سایپا به ۷ سال حبس، رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به ۶۱ ماه حبس، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به ۶۱ ماه حبس، حسین هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس محکوم شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.