2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تلاش محسن چاوشی برای آزادی قاتل غیرعمد

تلاش محسن چاوشی برای آزادی قاتل غیرعمد

چاوشی توانست در کمتر از یک روز 300 میلیون تومان برای این زندانی جمع‌آوری کند.

دوات آنلاین-متهم جوانی که از 10 سال قبل به اتهام قتل زن همسایه در زندان همدان است با کمک روزنامه جام‌جم و فراخوان محسن چاوشی در قدمی آزادی قرار گرفت. با انتشار پستی توسط خواننده پاپ، 300 میلیون تومان در کمتر از 24 ساعت جمع شد.

 

به گزارش جام‌جم، بعدازظهر چهارشنبه24 اردیبهشت، محسن چاوشی پست جدیدی در صفحه اینستاگرام خود گذاشت و از طرفداران خود دعوت کرد، برای نجات یک جوان اعدامی کمک کنند.متهمی که حالا 31 سال دارد و از 10 سال قبل در زندان همدان روزگار گذرانده است.

 

ماجرای قتل چه بود؟

فروردین 89 صدای شلیک گلوله در محله محمودبیگی اسدآباد همدان پیچید. بعد هم صدای فریاد مادر فرخنده و فرزندان او بلند شد. جسد گلوله‌خورده فرخنده 37 ساله غرق در خون نقش زمین شده بود و مادر و فرزندان وی و یکی از همسایه‌ها به ماموران گفتند ابوذر،پسر جوان همسایه بعد از جر و بحث با فرخنده او را با اسلحه ساچمه‌ای به قتل رسانده و پا به فرار گذاشته است.

 

ساعتی بعد پیکر نیمه‌جان ابوذر 21 ساله را در حالی که اسلحه ساچمه‌ای‌اش هنوز در دستش بود در حاشیه شهر اسدآباد پیدا کردند و این در حالی بود که سم زیادی در بدن او وجود داشت و احتمال می‌رفت متهم بعد از ارتکاب به قتل اقدام به خودکشی کرده باشد. مراحل قضایی رسیدگی به پرونده آغاز شد و ابوذر در تمام مراحل رسیدگی به پرونده اتهام خود را انکار کرد. در حالی که مادر مقتول بعد از حادثه فوت کرد،پنج خواهر و برادر مقتول به عنوان ورثه مادرشان به همراه چهار فرزند فرخنده به عنوان اولیای دم پرونده تقاضای قصاص متهم را کردند. ابوذر در دادگاه در دفاع از خود گفت: اختلاف ما با همسایه‌مان از زمانی آغاز شد که من و پسرخواهر فرخنده به نام سعید در محل دعوایمان شد و کتک کاری کردیم و سعید با شکایت من به زندان افتاد. روز حادثه فرخنده خانم به من زنگ زد که برای آزادی سعید و جلب رضایتم با من صحبت کند. وقتی به خانه‌شان رفتم حالم بد شد و بی‌هوش شدم. نمی‌دانم چه شد و چه کسی به او شلیک کرد.

 

قضات دادگاه با توجه به شهادت شهود و مستندات پرونده، ابوذر را به قصاص نفس محکوم کردند. حکم هم در دیوان‌عالی کشور تائید شد و ابوذر در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.

 

خواهر متهم در گفت‌وگو با جام‌جم در مورد اینکه چطور پای خواننده مشهور به پرونده قضایی برادرش باز شد،گفت: همه چیز از دو سال قبل شروع شد که برادرم در زندان اشتراک روزنامه جام‌جم را گرفت. نمی‌دانم چه شد که یکدفعه به سرش زده بود برای طلب کمک به تحریریه نمایندگی جام‌جم در همدان زنگ بزند، اما صدای کمک خواهی‌اش به بیرون از زندان رسید و محتویات پرونده به دست یک قهرمان کشتی رسید و بعد هم آن ورزشکار از محسن چاوشی برای ابوذر کمک خواست.

 

در یک قدمی رهایی

اولیای دم رنجیده از اینکه ابوذر واقعیت را به زبان نمی‌آورد،حاضر به بخشش او نبودند و تلاش ریش‌سفیدان آنها را به بخشش به شرط دریافت وجه المصالحه راضی کرد اما فقط تا پایان اردیبهشت به ابوذر فرصت دادند و قرار بود حکم اعدام به زودی اجرا شود که پست اینستاگرام چاوشی ورق سرنوشت ابوذر را برگرداند و در کمتر از 24 ساعت بیش از سیصد میلیون تومان از مبلغ وجه المصالحه دیه جمع‌آوری شد.

 

مقدار کمی از مبلغ درخواستی اولیای دم باقی مانده که عده‌ای برای تامین آن قول مساعدت داده‌اند تا ابوذر را در یک قدمی آزادی قرار دهند.

 

در این مدت روزنامه برای نجات قاتل پشیمان تلاش زیادی کرد که این تلاش ها سرانجام به ثمر رسید. متهم پرونده بعد از این‌که متوجه شد در آستانه آزادی قرار گرفته از تلاش جام‌جم و محسن چاوشی تشکر کرد.

 

بعدازظهر روز پنجشنبه ابوذر در تماس با خبرنگار جام‌جم همدان از زندان، وقتی متوجه شد در یک قدمی آزادی قرار دارد، به قدری منقلب شد که نتوانست به صحبتش ادامه دهد. او بعد از این‌که کمی حالش بهتر شد، در تماس دوباره با تشکر از جام‌جم و خواننده محبوب برای جمع آوری مبلغ دیه گفت: فکرش را هم نمی‌کردم امروز این اتفاق خوب برای من بیفتد و جام‌جمی ها برای من قدم خیر بردارند. جام‌جمی‌ها حتی برای جلب رضایت اولیای دم هم خیلی تلاش کردند. در این سال‌ها خیلی‌ها برای آزادی من قدم برداشتند، اما به اندازه امروز این قدم‌ها محکم نبودند.از خواننده محبوب کشورم خیلی ممنونم که این لطف بزرگ را به من کرد. به همگی شما دست مریزاد می گویم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.