2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
اسکراب چیست و چه زمانی اسکراب کنیم

اسکراب چیست و چه زمانی اسکراب کنیم

اسکراب نوعی لایه برداری پوست است که باعث شفاف شدن پوست می شود اگر می خواهید بدانید اسکراب چیست و چگونه باید اسکراب کنید و از چه اسکرابی برای پوست استفاده کنید این مطلب را بخوانید

دوات آنلاین-اسکراب  نوعی لایه برداری از پوست است که پوست های مرده و آلودگی را از صورت دور می کند و پوستی شفاف و تازه برای شما ایجاد می کند.

 

اسکراب پوست را می توان هم از مراکز معتبر و برندهای معتبر خریداری کرد و هم می توانید در خانه برای خود تهیه کنید. اما نکاتی را درباره آن باید رعایت کنید. مهمترین نکته این است که شناخت درستی از پوست خود داشته باشید و بدانید که پوست شما خشک است یا چرب.

اسکراب چیست

اسکراب خانگی برای پوست‌های چرب

کافئین موجود در قهوه به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این اسکراب خصوصاً برای افرادی که پوست خود را برنز کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود. ترکیبی از قهوه و نعنا برای این اسکراب خانگی بی‌نظیر است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، گردش خون را افزایش می‌دهد و آب آوردن بدن در بافت‌ها را کاهش می‌دهد. نصف پیمانه دانه‌های قهوه، نصف پیمانه نمک طبیعی یا نمک دریا، یک چهارم پیمانه روغن نارگیل مایع و دو قطره اسانس روغنی نعناع را با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.سپس با آب ولرم متمایل به خنک بشویید.

 

این روش برای پوست های چرب مناسب است. یک  لیمو و یک موز له شده را به همرا یک قاشق عسل مخلوط کنید.ترکیب حاصله را روی پوستتان ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

 

 

اسکراب خانگی برای پوست های خشک

دو قاشق نمک را با آب نصف یک لیمو ترش و شکر به میزانی که مخلوط سفت شود با هم ترکیب کنید.مخلوط حاصله را روی پوست دو تا سه دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید.

 

 نوع دیگر اسکراب با زرده تخم مرغ است،یک زرده تخم مرغ را هم زده و با یک قاشق عسل که از قبل گرم شده همراه یک قاشق روغن زیتون در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

از این ترکیب حتی برای پوست هایی که مخلوط هستند هم می توانید استفاده کنید.

اسکراب خانگی

اسکراب مرکبات

نصف پیمانه تنک دریایی، نصف پیمانه روغن بادام، زیتون یا هر روغن دیگری را با یک قاشق چای‌خوری آب و پالپ مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت یا نارنج) ترکیب کنید. این ترکیب را در حین حمام کردن روی پوست خود بمالید و حواستان به چشم‌ها باشد. سپس آن را بشویید.

 

ویژگی‌های اسکراب

اسکراب باعث می شود پوست های مرده و آلودگی ها از روی پوست شما برداشته شود و پوست شفافی داشته باشید. توجه داشته باشید که اسکراب کردن پوست یک روش کمکی برای داشتن پوستی بهتر است و روش درمانی نیست.

 

اسکراب در خانه

چه زمانی باید اسکراب کنیم

اسکراب را نباید بیش از یکبار در هفته انجام داد. چون باعث می شود پوست شما بسیار نازک و شکننده شود و چروک های زیادی روی پوست قرار گیرد. مواد اسکراب را می توانید روی پوست گردن و سینه نیز قرار دهید چون پوست این قسمت های بدن با پوست صورت یکی است.

 

قبل از انجام اسکراب چه کارهایی بکنیم

قبل از انجام اسکراب باید پوست خود را آماده کنید و نمی شود که یکباره روی پوست خود مواد اسکراب را قرار دهید.

 

ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید

قبل از اسکراب، صورت خود را اصلاح نکنید. اگر از وکس یا شیو کردن استفاده کرده اید تا چند روز اسکراب نکنید چون پوست حساس شده و به شدت آسیب می بیند.

توجه داشته باشید اسکراب را اطراف چشم و پلک نمالید.

اسکراب در خانه

بعد از اسکراب چه کارهایی بکنیم

بعد از اسکراب حتما صورت خود را با آب ولرم بشویید

دقت کنید حتما مواد اسکراب از روی صورت به طور کامل پاک شده باشد.

صورت را با حوله ای بسیار نرم خشک کنید. حوله را روی پوست صورت نکشید

بعد از اسکراب حتما با یک مرطوب کننده و ضد آفتاب از پوستتان محافظت کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.