2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
رزمایش همدلی برای  ایران همدل

رزمایش همدلی برای ایران همدل

مردم و برخی چهره ها از پویش سایت رهبر انقلاب استقبال گسترده کردند.

دوات آنلاین-با ایجاد موج عظیم رزمایش همدلی، افزایش کمک‌های مردمی و فعالیت‌های جهادی و اقدامات انسان‌دوستانه مردم نسبت به یکدیگر در فضای کرونایی ، صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از مردم خواسته اند بیش از پیش در این رزمایش شرکت کنندو به همنوعان خود یاری برسانند. رهبر انقلاب در سخنرانی به مناسبت نیمه شعبان به ضرورت موضوع مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان در شرایط کنونی تاکید کردند. 

 

در این روزها که شیوع بیماری کرونا، کشور را در شرایط ویژه ای قرار داده است، در عین حال موج همدلی ها، کمک های مومنانه به نیازمندان توسط عموم مردم، چهره ها و گروه های جهادی رنگ و بوی مومنانه ای درآغاز ماه رمضان به فضای کشور بخشیده است. حضور پررنگ  مردم  ،بسیجیان، نیروهای جهادی  و طلاب و دانشجویان  در این رزمایش همدلی و کمک مومنانه که اخبار آن در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، نمونه ای از این همدلی هاست و تصاویر بسیاری از تهیه ملزومات افراد نیازمند و بسته های غذایی در برخی مساجد و مراکز از سوی مردم منتشر شده است  .  در همین زمینه، برخی چهره ها نیز به این پویش پیوستند که علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس نمونه ای از این همدلی بود.

 

او پنج شنبه در صفحه اینستاگرامش  نوشت: «تو چند ماه گذشته که وضعیت اقتصادی کشور، وضع رو به‌راهی نداشت کرونا هم به بد بیاری‌های مردم اضافه شد. خب خیلی از مردم متحمل ضرر شدند، خیلی‌ از کسب و کار ها بهم خورد خلاصه این که مردم وضع میزونی ندارند. چی کار باید بکنیم؟ منِ علیرضا بیرانوند به نظرم می رسه که باید هوای همدیگه رو داشته باشیم. اگه پولی داریم به همدیگه قرض بدیم. اگه میریم تو سوپر مارکت، توی قصابی، توی میوه فروشی و ... می دونیم که توی اطرافیانمون کسی هست که توان خرید نداره، اگه ۲ کیلو میوه می‌خریم، یک کیلو هم برای همدلی کردن با بقیه بخریم و جوری که کسی نفهمه و آبرو و احترام طرف حفظ بشه اون رو در اختیارش قرار بدیم. به این کار میگن مواسات کردن.دم ماه مبارک، منم تصمیم گرفتم واسه بچه‌ محل های قدیم مون که مشکل مالی دارند؛ کمک بفرستم تا باهاشون همدلی کنم.ماه رمضون فرصت همدلیه. هوای همدیگه رو داشته باشیم؛ از همدیگه گره‌گشایی کنیم».وی با دعوت از رضا رشیدپور و وزیر ارتباطات خواست که آن ها هم به این پویش بپیوندند.

 

در همین حال ،مصطفی فقیهی صاحب امتیاز سایت انتخاب در صفحه توئیترش نوشت :برای ا‌ولین بار، اینستاگرام رهبری، یک پست را لایک کرد.صفحه‌ رسمی اینستاگرام رهبر انقلاب، پست دروازه‌بان تیم ملی، علیرضا بیرانوند ، برای دعوت مردم به همدلی با هشتگ ایران همدل را لایک کرد.آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز به دعوت دروازه‌بان تیم ملی ایران به پویش «ایران همدل» پیوست و به مدت پنج ماه یک چهارم از حقوق ماهیانه خود و تعدادی از معاون‌های خود را به این کار اختصاص داد.  همچنین خبرداد که با مشارکت خیران، ۱۰۰۰تبلت برای  بچه‌های‌ایران تهیه کردیم که اسماعیل عزیز (اسماعیل آذری روحانی معروفی که با حضور در روستا های دور افتاده برای بچه ها کتاب می برد و قصه می خواند ) هم زحمت تقسیم رو می‌کشه. تبلت‌ها مخصوص کودکان و با افتخار ایرانی‌اند.

 

رضا رشیدپور هم در پاسخ به دعوت علیرضا بیرانوند، ضمن پیوستن به پویش سایت رهبرانقلاب، از رضا گلزار، محسن چاووشی و امیر جعفری دعوت کرد. او خودش نیز اعلام کرد که در ماه رمضان هر شب 50 پرس غذای گرم به نیاز‌مندان تقدیم خواهد کرد. همچنین نرگس کلباسی فعال اجتماعی هم به دانش آموزانی که برای تحصیل مجازی به کمک نیازمندند به این عرصه وارد شده است . رامبد جوان هم شب گذشته به این پویش پیوست. او پست اینستاگرامی علیرضا بیرانوند را در استوری اینستاگرامی اش گذاشت و به این پویش خیرخواهانه پیوست.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.