2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
عمل اسلیو  معده چیست و چه  خوبی ها و بدی‌هایی دارد

عمل اسلیو معده چیست و چه خوبی ها و بدی‌هایی دارد

اسلیو معده نوعی عمل جراحی برای لاغری است که توسط پزشکان به افرادی توصیه می شود که دچار بیماری چاقی مفرط هستند. این عمل برای همه مناسب نیست و داوطلب عمل باید شرایط آن را داشته باشد

دوات آنلاین-چاقی مفرط یکی از مهمترین بیماری هایی است که نسل جوان با آن دست و پنجه نرم می کند. پزشکان همواره تاکید کردند بهترین روش از بین بردن چاقی ورزش و رژیم غذایی است اما کسانی که اراده اینکار را ندارند می توانند از روش های دیگر پزشکی نیز استفاده کنند.

 

 

یکی از این روش ها اسلیو معده است. اسلیو معده نوعی جراحی است که بخش بزرگی از معده از سوی پزشک برداشته شده و فرد بعد از اینکه فرد بهبود یافت فقط می تواند مقدار بسیار کمی غذا بخورد و احساس سیری دارد.

اسلیو معده یک روش جراحی لاغری برای افرادی با چاقی مفرط است

هدف از عمل اسلیو چیست

دکتر طاها عنبرا درباره روش اسلیو معده در سایت خود نوشته است : جراح لاغری برای اینکه بتواند شخص چاق را از اضافه وزن شدید نجات دهد، دو کار اصلی را در قالب عمل جراحی لاغری انجام میدهد. یا حجم معده بیمار را کم میکند تا نتواند زیاد غذا بخورد، و یا اینکه مسیر جذب مواد غذایی را به شدت کاهش داده تا هرچیزی که بیمار میخورد جذب نشود. عمل جراحی اسلیو معده یکی از همین روش های جراحی است که به منظور درمان چاقی و بهبود بیماری های مرتبط با چاقی انجام میشود.

 

 او ادامه می دهد: ما با کمک عمل جراحی اسلیو معده هدف اول را دنبال میکنیم. یعنی مقدار زیادی از حجم معده (حدود ۷۰ درصد) را برداشته و ظرفیت آن را به شدت کاهش میدهیم. برخلاف بای پس معده که، هیچ بخشی از معده از شکم خارج نمیشود، ما در عمل اسلیو، آن ۷۰ درصد برداشته شده را از شکم خارج میکنیم. و بنابراین این عمل غیرقابل بازگشت است. بیمار بعد از این عمل، تنها میتواند مقدار کمی غذا بخورد و بعد از آن، زود سیر شده و دیگر غذا نمیخورد در نتیجه خیلی زود وزن کمک میکند.

اسلیو معده درباره بیمارانی انجام می شود که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند

تا چند سال پیش عمل کوچک سازی معده صورت می گرفت اما در آن بالنی قرار می دادند حجم معده را بپوشاند اما با آمدن عمل اسلیو بیشتر پزشکان از این روش غیر قابل بازگشت استفاده می کنند. اسلیو در انگلیسی به معنای آستین است و از آنجایی که معده بریده شده شبیه آستین می شود به آن عمل اسلیو گفته می شود.

 

 

چه کسانی می توانند عمل اسلیو را انجام دهند

عمل اسلیو برای کسانی توصیه می شود که توده بدنی آنها بالای 40 است یا اینکه دچار بیماری مثل دیابت هستند و نمی توانند رژیم غذایی رعایت کنندو البته توده بدنی انها بالای 35 است.

 

پزشکان بیمارانی را که برای عمل اسلیو مراجعه می کنند به 6 ماه ورزش و رژیم غذایی می فرستند ودرصورتی که فرد نتوانست وزن کم کند عمل اسلیو را انجام می دهند اما باید نکاتی را در نظر گرفت در غیر این صورت عمل اسلیو موثر نیست.

بجز هزینه اسلیو معده بیمار هزینه های دیگری هم مانند هزینه کشیدن پوست اضافه دارد

برای عمل اسلیو چه باید کرد

فردی که می خواهد عمل اسلیو انجام دهد آمادگی این را داشته باشد که سبک زندگی اش را تغییر دهد، او باید بداند بخشی از معده اش برداشته شده و دیگر نمی تواند به اندازه سابق غذا بخورد. حتما باید نسبت به اینکه بیماری روانشناختی ندارد اطمینان حاصل کند. چرا که برخی از چاقی های مفرط ناشی از بیماریهای رواشناختی است.

 

توجه داشته باشید این عمل تحت پوشش بیمه نیست و به صورت آزاد انجام می گیرد. بیماری هایی مانند قند خون که ناشی از چاقی نیست مانع انجام این عمل می شود.

 

 

اگر قصد انجام عمل اسلیو را دارید توجه داشته باشید باید پزشکی را انتخاب کنید که بیماران قبلی او از عملکردش رضایت داشته باشند ضمن اینکه  نسبت به ضرورت عمل درباره شما اطمینان حاصل کند و شما بی دلیل این عمل را انجام ندهید.

 

توجه داشته باشید هزینه شما فقط عمل اسلیو نیست بعد از عمل شما نیاز به دکتر تغذیه و انجام عمل های لیفت دارید. عضلات شل شده و پوست های اضافه از بدنش شما باید جدا شود و این مساله برای شما هزینه خواهد داشت.

 

عوارض اسلیو معده

این عمل هم مانند هر عمل دیگری عوارضی دارد

ریش موی شدید، کم شدن توان فرد در برابر سرما، کمبود ویتامین و کمبود انرژی از جمله این عوارض است که ممکن است فرد را آزار دهد. رفلاکس معده نیز از جمله مشکلاتی است که بیماران این عمل از آن شکایت می کنند.

 

هرچند درصد مرگ و میر در این عمل کمتر از یک درصد است و عمل بسیار موفقی است اما همچنان پزشکان توصیه می کنند ابتدا ورزش و رژیم غذایی را امتحان کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.