2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سریال پایتخت یا عصر جدید؛ کدام یک در رقابت نوروزی برنده می‌شود

سریال پایتخت یا عصر جدید؛ کدام یک در رقابت نوروزی برنده می‌شود

به نظر می‌رسد برنامه عصر جدید و سریال پایتخت بیش از دیگر سریال‌ها و برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند اما از این دو کدام جلوتر خواهد رفت؟

دوات آنلاین-تلویزیون در نوروز 99 دست پری دارد؛ سریال‌های پایتخت، کامیون، دوپینگ و میانبر از یک طرف و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله عصر جدید از سوی دیگر باعث شده مخاطبان مرتب از این شبکه به شبکه دیگر بروند و بتوانند اوقات فراغت خود را که اتفاقا به‌دلیل شیوع کرونا زیاد هم هست، پر کنند.

 

در میان برنامه‌ها و سریال‌های مختلف این فصل ششم سریال پایتخت و فصل دوم عصر جدید هستند که به نظر می‌رسد گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

 

سریال‌های دوپینگ و کامیون ویژگی‌های جذابی دارند. کمک گرفتن از چهره‌های جدید و داستان متفاوت از جمله ویژگی‌های مثبت این سریال‌ها است اما به نظر می‌رسد تا رسیدن به پایتخت فاصله زیادی دارند. نقی معمولی و خانواده‌اش سال‌ها است که مهمان نوروزی خانه‌های مردم بوده‌اند و غیر از فصل دوم این سریال که در ماه مبارک رمضان پخش شد بقیه فصل‌ها نوروزی بوده‌اند.

 

بنابراین رقابت اصلی بر سر پربیننده شدن میان سریال پایتخت و برنامه عصر جدید است. عصر جدید در فصل قبلی رکوردی باورنکردنی داشت و به شدت در جذب مخاطب موفق بود اما امسال شرایط کمی متفاوت است.

عکسی از سریال پایتخت

سریال پایتخت و جذابیتی همیشگی

هم‌دلی و همکاری گروه پایتخت باعث شده این سریال همیشه جذاب باشد. عوامل پایتخت با وسواس و دقت بالا کار می‌کنند و همین هم موجب می‌شود نتیجه کارشان دلنشین و دوست‌داشتنی شود.

 

سریال پایتخت در فصل ششم نیز مانند فصل‌های قبل تغییر و تحولاتی داشته است. این تغییرات از فوت بابا پنجعلی و تغییر شغل نقی شروع شد و تا بازگشت بهبود و درخشش بهتاش در تیم نساجی و ... ادامه خواهد یافت.

 

آنچه که باعث می‌شود سریال پایتخت همیشه جذاب باشد تغییراتی است که این سریال در هر فصل دارد و در واقع پایتخت خودش را تکرار نمی‌کند. هما در این فصل گوینده خبر شده، او در فصل قبل بعد از تصادف از نظر روحی اوضاع مناسبی نداشت، قبل از آن عضو شورای شهر بود، پیش از آن یک رستوران را اداره می‌کرد و ....

 

ارسوط نیز  همان ارسوط فصل‌های پیش نیست و با رفتن به زندان و ازادی همه چیز برای او تغییر کرده است. همین اتفاق برای رحمت و دیگران نیز رخ داده است.

 

همین تغییرات یکی از عواملی است که باعث می‌شود همه همچنان مشتاق باشند پایتخت را تماشا کنند.

 

این سریال در ساعت مناسبی روی آنتن می رود و می‌تواند حداکثر بیننده را جذب کند.

داوران عصر جدید

عصر جدید در وضعیتی دشوار

سریال پایتخت از قبل فیلمبرداری شده و تمام کارهای ان پیش از پخش به اتمام رسیده اما عصر جدید وضعیت متفاوتی دارد. احسان علیخانی و گروهش نتوانستند طبق برنامه‌ریزی‌های خود پیش بروند و کرونا محاسبات آنها را به هم زد.

 

اگرچه قسمت‌هایی که در نوروز پخش می شود قبل از شیوع کرونا فیلمبرداری شده اما به نظر می‌رسد تعداد این قسمت‌ها کافی نیست به همین دلیل هر قسمت در دو شب پخش می‌شود. همین اتفاق باعث می‌شود هیجان برنامه تا حدی کاهش پیدا کند.

 

از سوی دیگر عصر جدید چاره‌ای ندارد جز این‌که هر شب برای پخش منتظر تمام شدن سریال پایتخت بماند. این برنامه حدود ساعت 11 شب شروع می‌شود و تا بعد از نیمه شب ادامه دارد. این ساعتی است که شاید برخی بینندگان نتوانند پای تلویزیون بنشینند؛ مخصوصا در نیمه دوم تعطیلات نوروزی که کارمندان مجبور هستند صبح زود سر کار بروند.

 

عصر جدید برای ماندن در اوج تغییراتی را ایجاد کرده است. نحوه رای دادن داوران و اضافه شدن زنگ طلایی از جمله این تغییرات است که می‌تواند هیجان انگیز باشد و آن را باید مثبت قلمداد کرد.

 

با این حال اجراهایی که تاکنون در عصر جدید دیده‌ایم به کیفیت اجراهای فصل قبلی نبوده است.

 

در هر صورت عصر جدید همچنان مدعی کسب عنوان پربیننده‌ترین است اما برای به دست آوردن این مقام رقابتی سخت و نفسگیر با سریال پایتخت دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/01/05
پایتخت مدتهاست که مهمان خانه های مردم شده و مردم با بازیگرانش مانوس شدن .اما عصر جدید گرچه مسابقه خوبی هست ولی نقش آفرین هایش،جدید هستن حتی داورها هم با اینکه معروف هستن و محبوب، اما جای بازیگران پایتخت که بازی شون به دل مردم نشسته رو نمیگیره
ناشناس 1399/01/05
پایتخت
راحله آخگر 1399/01/05
پايتخت عاليه هيچ سريالي تا الان جاشو نگرفته مخصوصا آقاي بهرام افشاري ک عاشقشم اميدوارم هميشه تنش سالم و خوشحال باشع
مهران 1399/01/05
چون خنددار است چون شش سال است که زحمت می کشند‌ و...
فروغ 1399/01/05
از نظر من پایتخت واقعا عالیه، مشخصه کا برای برنامشون زحمت کشیدن، عصر جدید هم خوبه اما به پای پایتخت نمیرسه، امیدوارم خستگی همه بچه های پايتخت دربره😍😍😍😍😍😍
دیانا 1399/01/05
پایتخت
علی 1399/01/05
به نظر من پایتخت خیلی بهتر از عصر جدیده عصرجدیدم خوبه ولی مث پایتخت نمی شه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.