2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
دلنوشته خواندنی مهران احمدی، بازیگر نقش بهبود در سریال پایتخت

دلنوشته خواندنی مهران احمدی، بازیگر نقش بهبود در سریال پایتخت

مهران احمدی با انتشار عکس بالا دلنوشته‌ای در صفحه‌اش در اینستاگرام نوشت که می‌خوانید:

دوات آنلاین-مهران احمدی بازیگر نقش بهبود در سریال پایتخت یاد قدیم‌ها افتاده و از مهربانی آن روزها نوشته است. او نوشت: کاش فقط جمعه ها تعطیل بود. قدیمترها فقط جمعه ها تعطیل بود، مادر دیگ آشی را هم میزد که عطر پیاز و سیر ونعنا داغش تا هفت کوچه آنطرف تر هم می رفت. پدرکمی آنطرفتر، در کشک‌ساب فیروزه ای کشک می سابید. ما هم کنار دستش نگاه میکردیم، شاید ته استکانی بذل کند که میکرد. هنوز طعم ترش وشور وچرب آن کشک زیر زبان است.

 

آنروزها مادر آش را که میپخت به هفت خانه آنطرفتر واینطرفتر در کاسه چینی گل سرخی نذری میداد. من و برادر با احتیاط می بردیم، و دوان دوان برمی‌گشتیم.

 

آنوقت همه می آمدند. دائی جان ها، خاله های مهربان، پسرها، دخترها، دوستان، نزدیکان. همه وهمه دور یک سفره بزرگ و بلند می نشستیم وهورت میکشیدم، آش رشته، دست پخت مادر را وکیف می بردیم.

 

سفره ساده بود. فقط آش بود و نان. ولی حال خوبی داشت. کسی با کسی قهر نبود، کسی از کسی نمی ترسید، کسی به کسی فخر نمیفروخت، کسی چشمش را برای کسی تنگ نمیکرد. انگار غمی نبود، اگر هم بود کم اهمیت بود.

 

تنگ هم می نشستیم، ردیف، دو طرف سفره و آش هورت میکشیدیم، بی ترس ویروس و مریضی وهیچ چیز دیگر. آنروزها خوشحالتر بودیم، بدون ترس از چیزی حالمان بهتر بود انگاری.

 

اما حالا حتی نمی توانیم کنار هم باشیم. چون میترسیم ، ویروس ومریضی بهانه شده، راستش اینست که سالها ست که ما از هم میترسیم ،بی‌مریضی و ویروس. ما از ما میترسیم.

 

این نیز بگذرد ، قدردر کنار هم بودن را بدانیم، جوری که دیگر از یکدیگر نترسیم.شاید به بهانه آشی در خانه قدیمی کاه گلی .

کاش فقط جمعه ها تعطیل بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/01/04
ممنون،واقعا حرف دل خیلیهارو زدی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.