2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک کیست

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک کیست

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی پزشکی است که فداکاری‌های زیادی انجام داده و علاوه بر این در رشته خودش بسیار متبحر است. بیوگرافی او را بخوانید:

دوات آنلاین-دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی پزشک حاذقی است اما این جمله برای توصیف او کافی نیست چون این پزشک جانبازان زیادی را که فک و صورت‌شان دچار جراحت شده درمان کرده و علاوه بر این بسیاری از نیازمندان را نیز درمان کرده است. او 20 هزار نفر را تاکنون بدون دریافت پول، ویزیت کرده است.

 

دکتر کلانتر هرمزی، پزشکی از رامهرز خوزستان

عبدالجلیل کلانتر هرمزی در رامهرمز استان خوزستان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش کارمند شهرداری بود و البته کشاورزی هم می‌کرد.

 

عبدالجلیل 13 ساله بود که پدرش فوت شد. بعد از آن او و خانواده به اهواز رفتند.

 

عبدالجلیل در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته پزشکی پذیرفته و هنوز دو سال بیشتر درس طبابت نخوانده بود که انقلاب اسلامی پیروز  شد.

 

این پزشک پس از شروع جنگ تحمیلی تصمیم گرفت در اهواز بماند. او در بخش امداد کار می‌کرد و می‌گوید بیش از 100 نفر در دستان او شهید شدند.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک

دکتر کلانتر هرمزی بعد از جنگ تصمیم گرفت به تحصیل ادامه بدهد. او که می‌دید جانبازان زیادی از ناحیه فک و صورت دچار مشکل هستند تصمیم گرفت جراحی پلاستیک بخواند تا بتواند به آنها کمک کند. به همین دلیل در همین رشته تحصیل کرد و در آلمان، فرانسه و انگلیس درس خواند.

 

این پزشک در انگلیس با یک پیشنهاد مواجه شد و به او گفتند پول، امکانات و اقامت به او می‌دهند تا در این کشور بماند. دکتر کلانتر هرمزی می‌گوید: من 10 تا 15 درصد وسوسه شدم اما فکر کردم اول مادرم و بعد کشورم. برای همین به ایران برگشتم.

 

بازگشت دکتر کلانتر هرمزی به ایران

دکتر کلانتر هرمزی در ایران جراحی‌های کم سابقه‌ای انجام داد از جمله پیوند دست یک نفر به فردی دیگر. این پزشک که همسر و دخترش نیز پزشک هستند از سال 87 تصمیم گرفت به همراه جمعی دیگر بیماران نیازمند را رایگان ویزیت و مداوا کند.

 

او تاکنون 20 هزار ویزیت رایگان و 4 هزار و 500 عمل جراحی بدون دریافت هزینه انجام داده است.

 

تحصیلات دکتر کلانتر هرمزی

رتبه اول دیپلم دبیرستان بزرگمهر اهواز – سال 1355

پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز – 1362-1355 ( فارغ التحصیل ممتاز )

جراحی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 1367-1363 ( رتبه اول بورد کشوری )

فوق تخصص جراحی پلاستیک، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1371-1368 ( دستیارارشد به مدت یکسال )

دوره تکمیلی جراحی جمجمه ، فک وصورت – کشور فرانسه 73-1372

دوره تکمیلی جراحی فک وصورت – آلمان – مونیخ 1383

فرصت مطالعاتی جراحی پلاستیک جمجمه فک وصورت دانشگاه Yale امریکا 1384

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.