2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چه‌طور خوشمزه‌ترین استیک مرغ با سس قارچ را درست کنیم

چه‌طور خوشمزه‌ترین استیک مرغ با سس قارچ را درست کنیم

اطمینان داشته باشید با دستور آشپزی که در این مطلب آمده است می‌توانید خوشمزه‌ترین استیک مرغ را درست کنید.

دوات آنلاین-خیلی از غذاهای رستورانی را می‌توان در خانه هم تهیه کرد و اتفاقا سالم‌تر و خوشمزه‌تر هم می‌شوند. یکی از این غذاها که طرفداران زیادی هم دارد استیک مرغ است.

 

مواد لازم برای استیک مرغ برای ۵ نفر

سینه مرغ برش خرده -  4 عدد

 لیمو ترش - 2 عدد

 رزماری -  یک شاخه کوچک

 روغن زیتون -  2 قاشق غذاخوری

 سیر- 2 حبه

 نمک، فلفل و پودرچیلی -  به میزان لازم

دستور پخت استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ

استیک را طعم دار می کنیم، به این صورت که ورقه های سینه مرغ را بین دو کیسه فریزر می گذاریم، کمی با بیفتک کوب می کوبیم طوری که به بافت گوشت آسیب نرسد.

 

ببینید: آموزش پخت پیتزای خانگی بدون فر

 

سپس داخل ظرفی می ریزیم. پوست لیمو را رنده و با مرغ مخلوط می کنیم. همین‌طور مرغ ها را با آب لیمو، نمک ، ادویه، روغن زیتون، پودر سیر و رزماری آغشته می کنیم .

 

مرغ را حدود یکی دو ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا به‎خوبی طعم بگیرد.  داخل تابه چدنی را خیلی کم چرب می‌کنیم واجازه می دهیم  تابه با حرارت کم داغ شود.

 

ببینید: آموزش پخت جوجه کباب خانگی بدون نیاز به فر

 

استیک ها را از یخچال خارج می کنیم و مواد روی آن را پاک می کنیم و  داخل تابه می‌گذاریم. حرارت باید متوسط باشد و هر سمت مرغ حدود 3 تا 4 دقیقه خوب سرخ شود.

طرز تهیه سس قارچ

سس قارچ را چگونه درست کنیم

 قارچ‌ها را خرد کرده و در تابه با کمی کره و آب‌لیمو باشعله زیاد تفت می‌دهیم تا سرخ شود. بعد در ظرفی سیر و کره را خیلی کم تفت می دهیم سپس یک قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم و بعد یک پیمانه سرخالی شیر را به مواد می افزاییم و هم می زنیم .

 

 اگر دوست داشتیم دو قاشق خامه اضافه می کنیم  و بعد از این که قارچ سرخ شد به مواد می افزاییم. زیر سس قارچ را خاموش می کنیم .

 

 استیک مرغ را در ظرف سرو می گذاریم و سس را روی آن می‌ریزیم .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.