2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پیشنهاد بیشرمانه به زنان به بهانه کار در خانه

پیشنهاد بیشرمانه به زنان به بهانه کار در خانه

تاکنون چند زن از این مرد شیاد شکایت کرده و گفته‌اند او آنان را برای برقراری رابطه نامشروع تهدید کرده است.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا قم از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه اجتماعی تحت عنوان آگهی کار در منزل اقدام به تهدید و اخاذی  از شهروندان کرده بود، خبر داد.

 

سرهنگ موالی رئیس پلیس فتا استان قم با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن آگهی کار در منزل با عنوان ساخت عروسک اقدام به تهدید و اخاذی از او نموده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: شاکی اظهار داشت با توجه اینکه همسرم درآمد خوبی نداشت و مشکلات مالی در زندگی داشتیم در شبکه اجتماعی تلگرام یک آگهی کار در منزل، نظرم را جلب کرد. اینجانب به قصد اطلاع از نحوه و شرایط شغل به مدیر کانال پیام دادم. وی ابتدا یک سری اطلاعات شناسایی به همراه تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی از بنده خواست و گفت باید بررسی شود.

 

این مقام سایبری ادامه داد: شاکی در ادامه گفت: مدتی بعد وی به بهانه اینکه بایستی عکس شما با عکس شناسنامه ای مقایسه شود از بنده تصویر خواست و برای ثبت نهایی نشانی محل سکونت، وضعیت تاهل و یک سری مشخصات دیگر از من تقاضا کرد. سپس او مرا تهدید به ایجاد رابطه نموده و تهدید کرد در صورتی که به خواسته های وی تن ندهم، با توجه به اطلاعاتی که از بنده دارد موجب هتک حیثیت و آبروی من می شود.

 

سرهنگ موالی گفت: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 

وی خاطر نشان کرد: متهم که یک تبعه خارجی ۲۶ ساله بود متاسفانه برای چندین نفر از زنان دیگر برای ایجاد روابط نامشروع تله گذاری نموده بود. در مرحله تکمیل تحقیقات چندین شاکی دیگر برای اعاده حیثیت به این پلیس مراجعه نمودند. با اعتراف صریح متهم پرونده تکمیل و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: مردم عزیز اطلاعات شخصی و سکونتی، تصویر مدارک هویتی و عکس های خود را به هیچ وجه در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند. خانم های محترم حتما جهت درخواست کار به شعبات کاریابی سطح شهر که مجوز از اداره کار دارند مراجعه کنند.

 

وی به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه کرد : همیشه یه این نکته باید توجه داشته باشند که شبکه‌های اجتماعی مکان امنی برای درخواست کار و تبادل اطلاعات هویتی نمی‌باشد. چه بسا بسیاری شیادان و سودجویان که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.