2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
محاکمه متهمان قتل وحید مرادی

محاکمه متهمان قتل وحید مرادی

بعد از اعلام رسمیت جلسه مادر وحید از طرف خودش و فرزند چهار ساله مقتول درخواست قصاص کرد، سپس سعید به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گرفت و جرمش را انکار کرد.

دوات آنلاین-پرونده قتل وحید مرادی از اشرار معروف تهران که  قتل وی در زندان رجایی شهر جنجال زیادی به پا کرده بود روز یکشنبه پشت درهای بسته شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد.  عامل قتل که مردی به نام سعید است در جلسه محاکمه اتهام خودش را انکار کرد.

 

به گزارش روزنامه جوان، این حادثه یازدهم تیر سال ۹۷ در یکی از سالن های زندان رجایی شهر کرج اتفاق افتاد. با حضور مأموران زندان در محل مشخص شد که وحید مرادی از اشرار معروف که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بود با اصابت پنج ضربه چاقو به قتل رسیده است.

 

وحید ۴۳ ساله از اشرار معروف تهران بود که ۱۶ سابقه کیفری در پرونده او ثبت شده بود و آخرین بار اردیبهشت ماه ۹۷ از زندان آزاد شد، اما دو ماه بعد به اتهام قتل یکی از دوستانش در یک مهمانی شبانه تحت تعقیب قرار گرفت و هنگام فرار در مرز ایران و ترکیه دستگیر شد.

 

وحید بعد از انجام تحقیقات اولیه به زندان رجایی شهر منتقل شد و در حالی که بررسی های بعدی در جریان بود 11 تیر سال گذشته در جریان دعوایی که بین او و هوادارانش با گروه دیگری از زندانیان به راه افتاده بود به قتل رسید.

 

همزمان با قتل وحید و انتقال جسد او به پزشکی قانونی کارآگاهان پلیس با حضور در محل و بررسی دوربین های مداربسته و تحقیق از شاهدان ۱۷نفر از زندانیان را که در درگیری شرکت کرده بودند، بازداشت کردند.

 

با کامل شدن تحقیقات دو مظنون اصلی به نام های عباس وسعید به اتهام قتل مورد بازجویی قرار گرفتند. سعید ۴۷ ساله از مجرمان سابقه دار بود که ۱۳ بهمن سال ۹۵ در یک نزاع مرگبار دستگیر شده بود، عباس هم از مجرمان سابقه دار بود که سال ۸۵ به اتهام قتل یکی از اعضای خانواده اش با شلیک گلوله بازداشت شده بود. او موفق شده بود با جلب رضایت خانواده اش از قصاص نجات پیدا کند.

 

با کامل شدن تحقیقات در این باره سعید و عباس اتهام مشارکت در قتل را انکار کردند، بازپرس اما با توجه به شواهد موجود برای سعید به اتهام مباشرت در قتل و دیگر متهمان به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل، کیفرخواست صادر کرد و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

صبح دیروز متهمان به همراه مأموران بدرقه از زندان به جلسه دادگاه منتقل شدند و جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه مادر وحید از طرف خودش و فرزند چهار ساله مقتول درخواست قصاص کرد، سپس سعید به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گرفت و جرمش را انکار کرد.

 

در ادامه سعید در شرح ماجرا گفت: با وجود اینکه وحید فالوورهای زیادی در شبکه های مجازی داشت اما او را نمی شناختم و در زندان با او آشنا شدم. وحید بعد از ورود به زندان نام خودش را عقاب ایران گذاشته بود. او چند نوچه اجیر کرده بود و از همه زندانیان می خواست از دستورات او اطاعت کنند، او همیشه برای زندانیان خط و نشان می کشید و می گفت کفترها باید پایین و شیرها بالا بنشینند! دقیقا مانند فیلم های کری خوانی اش در شبکه های مجازی.

 

متهم در خصوص روز حادثه گفت: «یکماه قبل از حادثه برای تحقیقات به پلیس آگاهی رفته بودم و تازه به زندان برگشته بودم. برای هواخوری به حیاط زندان رفتم و وقتی به سلول برگشتم متوجه شدم یکی از آشناهای وحید در سالن پایین را باز کرده است. سلول من در طبقه پایین بود و سلول وحید در سالن طبقه بالا بود. بعد از باز شدن در سالن، وحید همراه چند نفر از نوچه های اش همراه با آب و روغن داغ در حالیکه چاقو و قمه به دست داشتند وارد سالن شدند و به ما حمله کردند، در آن درگیری من و چند زندانی دیگر از خودمان دفاع می کردیم که ناگهان وحید روی زمین افتاد. باور کنید، ندیدم چه کسی به وحید چاقو زد. خودم نیز در آن حادثه دستم زخمی شد و آسیب دید.»

 

در ادامه دیگر متهمان به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل در جایگاه قرار گرفتند و از خودشان دفاع کردند.

 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.