2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آموزش طراحی حنای بندری روی دست و پا

آموزش طراحی حنای بندری روی دست و پا

نقاشی با حنا روی دست و پا یکی از زیباترین کارهای آرایشی است که به تازگی خیلی مد شده‌ است.نقش حنای بندری که خانم‌های جوان و تازه عروس‌های جنوبی از آن استفاده می‌کنند و چگونگی طراحی آن روی دست را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-حنا یک وسیله آرایشی و گیاهی است که از دیرباز در سنت ایرانیان بوده و همیشه از آن استفاده می‌کردند. هرچند تصور می‌شد که حنا برای مو استفاده می‌شود اما نگاهی به سنت‌های زنان در جنوب ایران نشان می‌دهد آرایش با حنا روی دست وپا و منقش کردن آن یکی از زیباترین هنرهایی است که زنان جنوبی از آن استفاده می‌کنند.

طراحی با حنا روی دست

حنا، یکی از لوازم آرایش گیاهی

حنا یک وسیله آرایشی کاملا گیاهی است که تزئین دست و پا با آن بسیار خاص و زیباست و چندسالی است که در شهرهای بزرگ نیز مد شده‌است. نقوش سنتی بندری و جنوبی روی دست و پا معمولا از سوی دختران محلی انجام می گیرد و از حنای قرمز برای آن استفاده می‌شود اما اگر در شهر زندگی می‌کنید بهتر است بدانید برخی آرایشگاهها حنا روی دست نقاشی می‌کنند. تزئین دست و پا با حنا برای فصول گرم سال است که از صندل‌های جلوباز استفاده می‌شود و دستها با دستکش پوشانده نمی‌شود.

از حنای طبیعی برای طراحی با حنا روی دست و پا استفاده کنید

در برخی شهرها از حنای سیاه و سفید که حنای هندی است استفاده می‌شود اما اگر قصد دارید دست خود را حنا بگذارید می‌توانید از حنای کاملا طبیعی استفاده کنید.

نقش حنای بندری روی دست

آرایش عروس با حنا

نقاشی با حنا در بندرعباس و قشم و به طور کلی جنوب ایران برای عروس ها استفاده می‌شود. دست و پا و پیشانی با حنا نقاشی شده و نقوش بسیار زیبایی را درست می‌کند.

بجز حنای قرمز از حنای سیا و سفید هم برای نقش حنا روی دست استفاده می‌شود

آنچه برای طراحی با حنا باید بدانید

برای طراحی و نقاشی با حنا بهتر است نکاتی را بدانید.

از قیف های مخصوص طراحی حنا که در بندرعباس بسیار زیاد است و استفاده می‌شود حتما داشته باشید واستفاده کنید. این قیف‌های مخصوص طراحی روی دست شما را خاص می‌کند.

طراحی شلوغ با حنا روی دست

اگر می خواهید خودتان روی دستانتان با حنا نقاشی کنید می‌توانید از شابلون‌های مخصوص استفاده کنید. این شابلون‌ها با طرح‌های مختلف در لوازم آرایشی‌ها موجود است.

انگشتی که در آن از انگشتر استفاده می‌کنید بهتر است حنا نداشته باشد چرا که زیبایی انگشتر و حنا همدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طراحی حنا بندری روی پا

روی دستتان را خیلی شلوغ نکنید اگر قصد دارید از یک طرح خیلی شلوغ استفاده کنید بهتر است یک دست شما طراحی داشته باشد و دست دیگرتان کاملا پاک باشد.

 

طراحی با حنا در صورتی که جنس حنا خوب باشد معمولا دوهفته باقی می‌ماند. برای شستشو دستها از صابون استفاده نکنید چرا که صابون قلیا است و حنا را زود از بین می‌برد. از شامبوبچه برای شستشو استفاده کنید. هنگام شستن  ظرفها هم حتما از دستکش استفاده کنید.

از قیف مخصوص برای طراحی حنای بندری استفاده کنید

ناخن‌های مرتب داشته باشید و از لاک استفاده کنید. لاک می‌تواند جذابیت حنا را روی دستان شما چندبرابر کند. لاک‌های رنگ تیره و تند به دلیل نزدیکی رنگی که با حنا دارد جذابیت را چندبرابر می‌ کند.

طبیعی ترین تزئین دست استفاده از حنای بندری است

وقتی نقش حنا روی دستانتان دارید از زیورآلات زیاد و درشت استفاده نکنید چرا که زیبایی نقش حنا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم‌خوانی ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.