2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پارسا خائف، فینالیست عصر جدید در مسیر موفقیت

پارسا خائف، فینالیست عصر جدید در مسیر موفقیت

پارسا خائف یکی از استعدادهای درخشان موسیقی است که در برنامه عصر جدید کشف شد. او تصمیم خودش را برای ادامه نزدگی هنری گرفته است.

دوات آنلاین-پارسا خائف، فینالیست برنامه عصر جدید که با صدای زیبایش همه را شگفت‌زده کرده بود اکنون در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد. او قصد دارد تحصیلاتش را در زمینه موسیقی ادامه بدهد و از سوی کارهای مربوط به آلبومش نیز با کمک چهره‌های مطرح در حال انجام است.

 

چهار چراغ سفید، زندگی پارسا خائف را متحول کرد. اجرای یک قطعه کلاسیک در دور اول برنامه عصر جدید شگفتی داوران و تماشاگران را برانگیخت. همین باعث شد تا او مرحله به مرحله تا قسمت پایانی پیش برود و در نهایت با پشتوانه آرای مردمی به مقام سوم این مسابقه دست پیدا کند.

 

با این که استاد حسین علیزاده و فریدون شهبازیان درباره چهره شدن خواننده‌های نوجوان و تبعات آن هشدار داده بودند اما پارسا راه دیگری را در پیش گرفته و می‌خواهد در 14 ‌سالگی اولین آلبوم خود را منتشر کند.

 

عصر جدید؛ سکوی پرتاب پارسا

پارسا خائف در جشنواره موسیقی جوان کشف شد، در برنامه تلویزیونی و پربیننده عصر جدید به شهرت و محبوبیت رسید و حال به دنبال انتشار آلبوم است. پارسای 14 ساله این خبر را چند هفته پیش در صفحه رسمی خود منتشر و جمعه گذشته اضافه کرد اهورا ایمان ترانه‌سرای مطرح کشور، در قطعه‌ای با موضوع وطن در این آلبوم با پارسای 14 ساله همکاری دارد.

 

ببینید: فیلم کامل خوانندگی آواز ساری گلین توسط پارسا خائف

 

اهورا ایمان ترانه سرای قطعه‌های معروف «میم مثل مادر»، «خوب شد» با صدای همایون شجریان، «سلام آخر» با صدای احسان خواجه‌امیری و «مرو ای دوست» با صدای محمد اصفهانی است.

آلبوم پارسا خائف به زودی منتشر می شود

یک شروع محکم برای پارسا خائف

شاید ادامه خوانندگی برای پارسا در مقطع سنی فعلی، مسیر پیشنهادی استادان موسیقی نباشد اما او آن را انتخاب کرده است. مسیر دشوار و پرخطری که بعدها مشخص خواهد کرد او تا چه اندازه در این مسیر، راه درستی را پیموده است. مهیار علیزاده آهنگ ساز آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی به نام «افسانه چشم‌هایت»، آهنگ سازی آلبوم خائف را نیز عهده‌دار شده و برخلاف نظر برخی، معتقد است پارسا مسیر درستی را انتخاب کرده.

 

ببینید: فیلم کامل خوانندگی پارسا خائف در فینال برنامه عصر جدید

 

او در این باره به خراسان گفت: «موتسارت شش ساله بود که در وین روی صحنه رفت. در تمامی دنیا آهنگ سازی، کار هنری و تالیف برای کودک‌و‌نوجوان از اهم موضوعات مورد توجه اهالی فرهنگ است.تنها کشوری که به این موضوع توجه نمی‌کند، ایران است. من با افتخار برای یک نوجوان کار می‌کنم، با افتخار برایش آهنگ می‌سازم و با افتخار در سال‌های آینده می‌گویم من در دوران کاری حرفه‌ای‌ام در کنار همایون شجریان با یک نوجوان کار و سعی کردم آن نوجوان مسیر درستی را طی کند.»

 

همچنین او در پایان درباره این آلبوم افزود: «آهنگ سازی این آلبوم که حدود هفت تا هشت قطعه را در برمی‌گیرد انجام شده و هم‌اکنون در حال ضبط است. سعی می‌کنم کارنامه محکمی باشد تا اگر کارهای حرفه‌ای پارسا خائف در موسیقی ادامه‌دار شد، شروع محکم و درستی داشته باشد. ترانه‌های این آلبوم را من با مشورت  خانواده‌ پارسا و مدیر برنامه اش انتخاب کرده‌ایم.»

 

مهاجرت برای تحصیل در رشته موسیقی

پارسا خائف فینالیست برنامه عصر جدید پیش از این با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، از مهاجرتش به شهر تبریز خبر داده بود تا بتواند در رشته موسیقی تحصیل کند.

 

سلام دوستای عزیزم

مطلبی بود که خواستم خودم مستقیم خبرش رو بهتون بدم: همون‌طور که شاید خیلی‌هاتون می‌دونین من امسال سال نهم هستم و رشته موسیقی رو برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

 

به خاطر نبود هنرستان موسیقی در شهر خودم، اردبیل، تصمیم به سفری موقت گرفتیم.

 

هرچند هرجا باشیم باز یه پامون اردبیل خواهد بود، اما از همین روز اول دلتنگ خونه و محله و شهر و همشهری‌های مهربونم هستم.

 

اولش خواستم بنویسم به قول حضرت حافظ: «غریب را دل سرگشته با وطن باشد»؛ اما در حقیقت همه ایران وطن همه ماست و امیدوارم این مدتی که مشغول آموزش در هنرستان موسیقی خواهم بود، بهتر و بیشتر از وجود استاد امید مظهری در تبریز بهره‌مند بشم و بخشی از آموزشم با ایشون رو که به خاطر شلوغیای چند وقت اخیر، ناقص مونده بود رو ادامه بدم و کامل فرا بگیرم و این یک سال نقطه‌ی عطف دیگه‌ای در مسیر زندگیم باشه.

 

پی‌نوشت۱:‌ای کاش شرایط جوری بود تا خیلی از نوجوونای با استعداد و هنرمند وطن‌مون مجبور نشن بِرَن رشته‌هایی که اصلا دوستش ندارن.

 

پی‌نوشت۲: ممنونم از خانواده‌ام که مشکلات زیادی رو به جون خریدن تا شرایط مناسب‌تری رو برای فرزندشون فراهم کنن.

 

پی‌نوشت۳: به قول یکی از دوستام که همیشه می‌گه:

"بسیار سفر باید تا پخته شود خامی... "

لطفا همیشه منو دعا کنین

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.