2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

ببنید: انفجار هولناک یک خانه بر اثر نشت گاز

خانه‌ای که در فیلم بالا می‌بینید در بندر امام خمینی استان خوزستان واقع و بر اثر نشت گاز به این شکل ویران شده است.

دوات آنلاین-نشت گاز بار دیگر حادثه آفرید و باعث انفجار در یک واحد مسکونی و ویرانی آن شد. در این حادثه که در بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان به وقوع پیوست یک کودک آسیب دید. همچنین به خانه‌های همجوار این منزل و تعدادی خودرو خسارت وارد شد.

 

موقع نشت گاز چه باید کرد؟

اگر نگران بازی کردن فرزندان خردسال خود با وسائل گازسوز هستید، درمواقع عدم استفاده از این وسائل حتماً شیر مصرف آن‌ها را ببندید.

 

چنانچه در میان اطرافیان شما کسانی هستند که نحوه رفتار صحیح با وسائل گازسوز را نمی‌دانند و خطرات گاز را نمی‌شناسند، آن‌ها را راهنمائی کنید.

 

در استفاده از گاز طبیعی باید دقت کرد که هر چه میزان مصرف گاز در وسایل گازسوز کمتر باشد، احتمال بروز خطر نیز کمتر می‌شود.

 

نصب هشداردهنده گاز CO (منواکسیدکربن) در منازل می‌تواند عامل مؤثری در جلوگیری از حوادث باشد.

 

همچنین از برداشتن دسته شیر گاز خودداری کنید تا در مواقع ضروری بتوان به سرعت شیر را باز یا بسته کرد.

 

هر وسیله گازسوز باید یک شیر مصرف مستقل داشته باشد. در صورت ترک منزل برای مدت طولانی، حتماً شیر اصلی گاز را ببندید.

 

هرگز برای پیدا کردن محل نشت گاز از شعله کبریت و امثال آن استفاده نکنید. در مواقع ضروری از کف مواد شوینده جهت تشخیص نشتی گاز استفاده شود. هر چند وقت یکبار اتصالات دستگاه‌های گازسوز را بررسی کنید تا اگر شلنگ و اتصالات دچار فرسودگی گردیده، سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.