2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روز پازل چه روزی است و تاریخچه آن چیست

روز پازل چه روزی است و تاریخچه آن چیست

پازل هم روز جهانی دارد و در بسیاری از کشورها 29 ژانویه به نام این بازی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز شناخته می‌شود.

دوات آنلاین-شاید شما از طرفداران پازل باشید و هر از گاهی سراغ این سرگرمی فکری و هیجان‌انگیز بروید در این صورت بد نیست بدانید پازل هم روز جهانی دارد.

 

29 ژانویه روز پازل

پازل یا همان جورچین در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و آن طور که سایت خاطرنشان نوشته روز 29 ژانویه یعنی نهم بهمن ماه در برخی کشورها روز پازل نام‌گذاری شده است.

 

این روز در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت های تولیدکننده بازی در ایالات متحده تعیین شد. در این روز پازل ها با هر اندازه و هر شکلی مورد توجه قرار می گیرند و شما می توانید در آن روز با حل چند پازل، این روز را جشن بگیرید.

روز پازل چه روزی است و تاریخچه آن چیست

تاریخچه پازل

اولین پازل در سال ۱۹۷۰ توسط جان اسپیلبری قلم زن و نقشه ساز بریتانیایی هنگامی که یک نقشه را بر روی تکه ای چوب نصب می کرد ساخته شد او از این امکان استفاده کرد تا به کمک آن جغرافیا را آموزش دهد.

 

بعد از فراگیر شدن پازل تا اواخر سال ۱۸۲۰ کاربرد پازل آموزش جغرافیا بود اما در اوایل قرن ۲۰ام مجله ها و روزنامه هایی پیدا شد که توانستند اشتراک روزانه خود را با انتشار مسابقات پازل افزایش دهد.

روز پازل چه روزی است و تاریخچه آن چیست

ممکن است پازل ها شامل حروف، اعداد، اشکال، و معما نیز باشند راه حل پازل ممکن است نیاز به تشخیص الگوها برای ایجاد یک منظور خاص باشد. مردم با استعداد استدلال قیاسی بالا ممکن است در حل این پازل بهتر از دیگران عمل کنند و این امکان وجود دارد که پازل بر اساس فرایند پرس و جو و کشف سریع تر از کسانی که با مهارت استنتاجی عمل می کنند حل شود.

روز پازل چه روزی است و تاریخچه آن چیست

بزرگترین پازل‌های جهان

در سراسر جهان رقابت شدیدی بر سر ساخت بزرگ‌ترین پازل وجود دارد. چند سال پیش شرکتی در اسپانیا یک پازل با ۲۴ هزار تکه در ابعاد ۴۲۸ در 157 سانتی متر ساخت.

 

پس از آن شرکت رونزبرگر آلمان پازلی با  32 هزار و 256 قطعه و ابعاد 544 در 192 سانتی‌متر ساخت. سپس شرکت ادوکا بار دیگر رکوردشکنی کرد و پازل حیات وحش را با تعداد ۳۳۶۰۰ تکه وارد بازار کرد که سایز نهایی این پازل 270 در 150 سانتی متر است.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.