2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
معرفی کامل مسابقه ایرانیش که از شبکه 2 پخش می‌شود + نحوه ثبت نام و قوانین

معرفی کامل مسابقه ایرانیش که از شبکه 2 پخش می‌شود + نحوه ثبت نام و قوانین

مسابقه ایرانیش چیست؟ برای شرکت در این مسابقه چگونه باید ثبت نام کنیم؟ این مسابقه چه قوانین و مقرراتی دارد و ... در این مطلب به همه این پرسش‌ها جواب داده شده است.

دوات آنلاین-مسابقه ایرانیش که در 64 قسمت روی آنتن شبکه دو می‌رود یک مسابقه کاملا ایرانی، خانوادگی و بسیار جذاب است که می‌تواند همه را هیجان‌زده کند.

 

مسابقه ایرانیش چیست

مسابقه خانوادگی ایرانیش با طراحی بازی های سنتی ایرانی از اقلیم های مختلف ایران و با ایجاد فضای شاد در رقابت ها ، تلاش می‌کند تا سرمایه های فرهنگی و بومی سرزمین مان را به نسل امروز یادآوری کند.

 

این مسابقه با محوریت بازی های ایرانی در حوزه های میدانی و اطلاعات عمومی انجام می شود. تمامی رقابت ها در ایرانیش کاملا بومی بوده و شرکت کننده ها بخت خود را با انجام بازی های مفرح ایرانی امتحان می‌کنند.

 

در ایران چند هزار بازی وجود دارد که بیشتر آنها جنبه سرگرمی دارند و قابل رقابت نیستند. بازی‌هایی مثل گردو بازی، الک دولک، طناب کشی و ... از جمله بازی‌های سنتی ایرانی است.

 

در ایرانیش بازی های ایرانی هیجان انگیز و قابل رقابت برای تمامی رده های سنی در خانواده ، مراحل مسابقه را تشکیل خواهد داد.

 

همچنین ضرب المثل ها، اشعار، اطلاعات عمومی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و طبیعی مربوط به ایران نیز در ایرانیش جایگاه ویژه ای دارد.

 

این مسابقه طوری طراحی شده که تعداد زیادی تماشاگر آن را در استودیوی محل ضبط دنبال می کنند و علاوه بر آن همه اعضای خانواده را با خود درگیر می کند و همه از دیدن آن لذت می برند.

لوگوی مسابقه ایرانیش

قوانین مسابقه ایرانیش

در هر مسابقه ایرانیش دو تیم حضور دارند و اعضای دو تیم از 15 سال به بالا انتخاب می‌شوند. نفرات اصلی هر تیم شامل 3 نفر آقا و 2 نفر خانم است.‌ پیشنهاد می شود از افراد با آمادگی جسمی و ذهنی مناسب  در تیم ها استفاده شود.

 

با توجه به اینکه نفرات مسابقه دهنده در هر تیم 5 نفر از افراد یک خانواده شامل پدر، مادر و 3 فرزند هستند، چنانچه خانواده‌ای دارای 3 فرزند به بالا باشد و فرزندان متاهل باشند، می تواند این فرزندان یا همسران ایشان را به عنوان ارزش افزوده تیم خود و در جایگاه یار ذخیره به همراه داشته باشد تا در فرصت های مناسب با حضور این فرزندان و یا همسرانشان در میدان مسابقه توانمندی های بیشتری از خانواده به نمایش درآید. هر تیم اجازه دارد 2 نفر از دیگر اعضای خانواده را به عنوان یار ذخیره در کنار خود داشته باشد.

 

در هر تیم همه اعضا باید از یک خانواده باشند یا با هم نسبت خانوادگی داشته باشند. همچنین بانوان گروه باید با یکی از آقایان محرم باشند.

 

ایرانیش یعنی چه

احسان ارغوانی تهیه کننده این مسابقه درباره معنی ایرانیش توضیح داد: همانطور که همه ما می دانیم با توجه به تهاجم شبکه های بیگانه به فرهنگ و سنت خانواده های ایرانی و کم رنگ شدن آداب و رسوم اصیل ایرانی وظیفه داریم به مردم خوب کشورمان یادآوری کنیم که آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل ایرانی، اسلامی در تمامی زمینه ها بهتر از نسخه خارجی آن است. به این دلیل نام ایرانیش را با تاکید بر اینکه ایرانیش بهتر از خارجیشه، برای برنامه انتخاب کردیم البته در کنار آن در طول مسابقه ما شاهد بازی های کاملا نوین در فضایی کاملا ایرانی هم مواجه خواهیم بود و این اعتقاد ماست که ایرانیش بهتر است.

 

نحوه ثبت نام در مسابقه ایرانیش

اگر شرایط حضور در مسابقه ایرانیش را دارید می‌توانید با کلیک روی لینک زیر در مسابقه ثبت نام کنید.

 

لینک ثبت نام در مسابقه ایرانیش

 

فراموش نکنید مهلت ثبت نام در این مسابقه تا 15 بهمن ماه است.

 

شعار مسابقه ایرانیش

این مسابقه یک شعار بسیار زیبا هم دارد:

ایرانیش فقط یک مسابقه نیست؛

ایرانیش؛ طرز فکِ جدیدی است که ما را به سرزمینمان وفادارتر می کند.

ایرانیش؛ احساس مثبتی است که با شنیدن نام ایران در ما زنده می شود.

ایرانیش؛ اسم رمِ ماندگاریِ ماست.

ایرانیش؛ اولویت ماست.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.