2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
وضعیت بحرانی ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان

وضعیت بحرانی ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان

ذخیره فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگیهای چند روز گذشته در این استان به پایین‌ترین سطح رسیده است.

دوات آنلاین-مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی به مرحله بحرانی رسیده است که این وضعیت نگران‌کننده است.

 

دکتر خسروی در جمع خبرنگاران گفت: ذخیره فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگیهای چند روز گذشته در این استان به پایین‌ترین سطح رسیده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد اهداء کنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم به موقع به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کنیم.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بیماران تالاسمی که اغلب در جنوب استان هستند، نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

 

دکترخسروی با بیان اینکه روزانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز است، افزود: در شرایطی که تمام کشور با سرمای شدید مواجه است، امکان ارسال خون از سایر نقاط کشور کاهش یافته و همت مردم استان را می‌طلبد تا کمبود خون را جبران کند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن ۳ هزار و ۲۴۰ بیمار تالاسمی و ۷۰۰ بیمار دیالیزی، بالاترین میزان مصرف خون در کشور را دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.