2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
زندگی عاشقانه زوج مبتلا به سندروم ‌داون

زندگی عاشقانه زوج مبتلا به سندروم ‌داون

خانم کریس و آقای پال، چطور توانستند رکورد بیشترین عمر ازدواج در بین زوج‌های مبتلا به سندروم داون در دنیا را به نام خودشان ثبت کنند؟

دوات آنلاین-سندروم داون یک بیماری ژنتیکی است که موجب تاخیر در رشد جسمانی و عقلانی می‌شود. تقریباً از هر 800 تولد زنده، یک نفر با سندروم داون متولد می‌شود.بیشتر مردم با دیدن افراد مبتلا به سندروم داون، احساس ترحم می‌کنند. البته خانم کریس و آقای پال مبتلا به سندروم داون26 سال پیش تصمیم به ازدواج گرفتند و چند وقت پیش رکورد بیشترین عمر ازدواج یک زوج مبتلا به سندروم داون را به نام خودشان ثبت  کردند. در ادامه، چند نکته جالب درباره این زوج مطرح می‌شود.

 

 کریس و پال، این زوج مبتلا به سندروم داون خودشان را به دلیل رسیدن به یکدیگر، خوش‌شانس‌ترین افراد روی زمین می‌دانستند. جالب است که بدانید به چشم اطرافیان این زوج، آن‌ها جزو راضی‌ترین زن و شوهرها (حتی در میان زوج‌های سالم) بودند و به مدت بیست و شش سال زندگی عاشقانه‌ای در کنار یکدیگر داشتند. خواهر بزرگ‌تر کریس در گفت و گویی اظهار کرده   که آن‌ها الگوی یک رابطه ایده‌آل برای دیگر اعضای خانواده‌مان بودند و بسیار به یکدیگر تعلق خاطر داشتند. کریس مبتلا به دیابت بود و پال همیشه حواسش به میزان قندخون همسرش بود و قندخون او را خودش چک می‌کرد. همچنین هر زمان کریس ناراحت بود، شوهرش به آرامی و با صدایی که همدلی و همدردی در آن موج می زد، او را به آرامش دعوت می‌کرد. او همیشه به خواهرش می‌گفت که برای احساس خوشبختی، یک زن چه چیزی بیشتر از توجه در زندگی می‌خواهد؟

 

 آشنایی در مراسم بیماران خاص

کریس و پال در جشنی که مربوط به افراد با بیماری‌های خاص و ناتوانان بود، با یکدیگر آشنا شدند.شاید برای شما جالب باشد که در قصه ازدواج این زوج مبتلا به سندروم داون، خانم از آقا خواستگاری کرده است. کریس می‌گوید به چشمان پال نگاه کردم و از او خواستگاری کردم و او جواب مثبت داد. بعد از ازدواج دوستان و آشنایان از من می‌پرسیدند که چه چیزی را بیشتر از همه درباره پال دوست داری؟ جواب من همیشه یک جمله بود: «او مرا می‌خنداند و عاشق این هستم که او سندروم داون دارد!»

 

مرگ پال، پایان زندگی عاشقانه

با وجود ابتلا به آلزایمر، پال هیچ‌وقت کریس را فراموش نکرد و تا آخرین روز عمرش با وجود پیشرفت بیماری و فراموشی فقط همسرش را به یاد می‌آورد. یک سال قبل از مرگ پال، کریس به بیماری ذات‌الریه مبتلا شد و مجبور شد که چند روزی را در بیمارستان بستری شود اما نکته جالب این‌جا بود که شوهرش با وجود آلزایمر، سالگرد ازدواج‌شان را فراموش نکرده بود و برای بیست‌و‌پنجمین سالگرد ازدواج او را غافلگیر کرد. پایان این زندگی عاشقانه، مرگ پال در ۵۶ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر بود.

 

منبع: Stuff.com

ترجمه: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.