2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
10 بازی دورهمی که  به وسیله خاصی نیاز ندارد

10 بازی دورهمی که به وسیله خاصی نیاز ندارد

دورهمی‌ها حتما نباید با حرف زدن و غذا خوردن همراه باشد می‌توانید در کنار هم بازی کنید و شاد باشید بازی‌های دورهمی می‌تواند لذت یک مهمانی را برای شما دوچندان کند

دوات آنلاین-دورهمی‌ها مخصوصا دورهمی‌های دوستانه را نمی‌توان فقط با شوخی و حرف‌های معمولی گذراند یکی از بهترین روش‌هایی که دورهمی بتواند برای شما خوشایند باشد و از آان لذت ببرید بازی‌هایی است که به صورت گروهی و دسته جمعی انجام می شود.در این مطلب قصد داریم 10 بازی که شاید کمتر با آن آشنا باشید را به شما معرفی کنیم که در دورهمی‌ها می‌توانید با دوستانتان انجام دهید توجه داشته‌باشید بازی های دورهمی مخصوص سن و سال خاصی نیست و می‌توانید در هر سنی خوشحال باشید و بازی کنید.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

بازی نقاش نابینا

چطور نوشت:در این بازی افراد به گروه‌های دونفره تقسیم می‌شوند و اعضای هر گروه پشت به هم می‌نشینند. نفر اول یک تصویر و نفر دوم در هر گروه یک کاغذ سفید و یک قلم در اختیار دارند. کسی که تصویر در دست اوست، باید بدون اشاره‌ مستقیم به محتوای تصویر، آن را برای هم‌گروهی خود شرح دهد و نفر دوم آنچه را که متوجه می‌شود، روی کاغذ بکشد. در پایان، گروهی که نقاشی‌اش بیشترین شباهت را به تصویر دارد، برنده خواهد شد.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

بازی چشمک مرگ چگونه انجام می‌شود

به تعداد افراد حاضر کارت سفید لازم دارید. روی دو تا از کارت‌ها کلمات قاتل و کارآگاه و روی مابقی، کلمه‌ مقتول را بنویسید و به هر شخص یک کارت بدهید. کارآگاه را همه می‌شناسند. شخصی که کارت قاتل را برداشته، به صورت پنهانی به بقیه چشمک می‌زند و با چشمک او قربانی‌ها می‌میرند. کارآگاه باید قاتل را پیدا کند. زمانی‌که کارآگاه موفق به یافتن قاتل شد، قاتل قبلی کارآگاه می‌شود و کارت‌ها دوباره به صورت تصادفی بین بازیکنان پخش می‌شوند.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

نخند؛ یک بازی دورهمی

به صورت دایره کنار هم قرار بگیرید. هر بازیکن به نوبت، در حالی که به چهره‌ی فرد کنار دستی خود نگاه می‌کند، باید بخندد و سعی کند که او را بخنداند. هرکس که بخندد، بازنده محسوب می‌شود و کسی که تا پایان هر دور از بازی نخندد، برنده‌ این بازی ساده و جالب است.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

صندلی بازی همیشه جذاب است

هرچند که این بازی از نوستالژی‌های کودکی بسیاری از ماست، می‌توانید آن را در دورهمی‌های بزرگ‌ترها نیز انجام دهید. تعداد شرکت‌کنندگان را در نظر بگیرید و یکی کمتر از کل این تعداد صندلی را به صورت دایره‌ در کنار هم بچینید. مثلا اگر ۹ نفر هستید، ۸ صندلی را به شکل دایره کنار هم قرار دهید. یک آهنگ پخش کنید. زمانی‌که آهنگ تمام شد، همه باید سعی کنند روی یک صندلی بنشینند و کسی که موفق به نشستن نشود، بازنده است. این بازی را چند دور اجرا کنید. کسی که در دور آخر، یعنی مرحله‌ی دونفره برنده شود، برنده کل بازی است.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

دورهمی با بازی اسمشو بگو

آهنگی را انتخاب کنید و ۵ ثانیه از آن را پخش کنید. هر کس که بتواند نام آهنگ یا نامی نزدیک به‌ آن را بگوید، برنده است.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

دروغ یا حقیقت یک بازی هیجان انگیز

هر بازیکن یک دروغ و دو حقیقت را در مورد خودش در نظر می‌گیرد. همه به شکل گرد در کنار هم می‌نشینند. نفر اول دو حقیقت و یک دروغ را در مورد خودش بیان می‌کند و نفر سمت راستیِ او باید حدس بزند که کدام‌یک از گفته‌هایش دروغ است. اگر درست حدس بزند بازی با خود او ادامه می‌یابد، وگرنه از بازی خارج می‌شود. کسی که تا آخر بازی در دایره بماند، برنده نهایی بازی است.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

بگو چیه؟

تعدادی اشیا را داخل یک سبد بریزید. به نوبت چشم شرکت‌کنندگان را ببندید و از آن‌ها بخواهید که یکی از اشیای داخل سبد را بردارند و با لمس آن حدس بزنند که آنچه از سبد برداشته‌اند، چیست. البته باید سبد را طوری بپوشانید که شرکت‌کنندگان نتوانند محتویات آن را ببینند.

 

بازی‌هایی که برای تیم‌های پرجمعیت انتخاب می‌کنید، باید سازماندهی‌شده باشند. دستورالعمل‌های بازی نباید خیلی پیچیده باشد و همه‌ٔ اعضا باید درگیر بازی شوند. قبل از انتخاب بازی‌ها، سن و توانایی‌های فیزیکی بازیکنان را در نظر بگیرید.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

طناب‌کشی هنوز هم جذاب است

اعضا را به دو تیم تقسیم کنید؛ به‌طوری‌که هر دو تیم از لحاظ قدرت بدنی با هم برابر باشند. به این ترتیب انجام بازی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و جذاب‌تر خواهد بود. یک طناب با طول و مقاومت مناسب انتخاب کنید و هر سر طناب را در اختیار سردسته‌ی تیم‌ها بگذارید. تیمی که زمین بخورد یا طناب را رها کند، بازنده است. همچنین می‌توانید یک خط جداکننده بین دوتیم بکشید. هر تیمی که وارد زمین تیم مقابل شود، بازنده است.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

یک بازی جدید: منجمد شو

از یک نفر بخواهید در یک مکان به شکل یک مجسمه با شکلکی خاص بایستد. بقیه اعضا باید بلافاصله تشخیص دهند که مجسمه کیست و در همان‌جایی که هستند، مانند او مجسمه شوند. بخش جالب این بازی شکلک‌های خنده‌داری است که مهمان‌ها به خود می‌گیرند.

10 بازی دورهمی که کمتر با آن اشنا بودید

حدس بزن کیه؛ بازی ساده اما مفرح

اسم هر شرکت‌کننده را روی یک تکه کاغذ بنویسید. کاغذها را تا زده و درون یک جعبه بریزید. هر کس باید یک کاغذ از جعبه بردارد و شخصی را که اسم او روی کاغذ نوشته شده، توصیف کند. بقیه باید با توجه به توضیحات او، شخص موردنظر را شناسایی کنند. این بازی را می‌توانید به صورت تیمی نیز انجام دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.