2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نگاهی به دوران مدیریت فتحی در استقلال

نگاهی به دوران مدیریت فتحی در استقلال

بازگشت استراماچونی به استقلال آن هم در روز پنجشنبه در حالی اتفاق می‌افتد که امیرحسین فتحی مدیرعامل این تیم قبل از ورود مجدد سرمربی استعفا کرد.

دوات آنلاین-بالاخره ماموریت امیرحسین فتحی در استقلال به اتمام رسید و یک استعفای اجباری پایان کار این مدیر در ساختمان آبی سعادت‌آباد بود.

خراسان ورزشی نوشت: فتحی از شروع کارش در استقلال تا آخرین روز حضورش در این باشگاه مسیری را رفت که در‌نهایت او را به منفورترین چهره تاریخ باشگاه تبدیل کرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این مسیر که پر است از اشتباه و گاف‌های مدیریتی!

 

 پرونده پرخرج و بی‌نتیجه سوپر جام

بعد از عدم حضور استقلال در سوپرجام فصل گذشته بود که کمیته انضباطی رای به برد 3-صفر پرسپولیس داد. اما امیرحسین فتحی مدیر‌عامل باشگاه استقلال چند روز بعد از آغاز کارش در این باشگاه در اقدامی عجیب و شتاب‌زده با نپذیرفتن رای کمیته انضباطی و بعد از آن استیناف، پرونده را به CAS فرستاد تا این پرونده پرهزینه در سوئیس و عالی‌ترین دادگاه ورزشی به جریان بیفتد و بعد از گذشت چند ماه مشخص شود که تمامی این تلاش‌ها و هزینه‌ها بی‌فایده و وعده‌های فتحی و دیگر مدیران استقلال هم درباره این پرونده کاملا توخالی بوده است.

نگاهی به دوران مدیریت فتحی در استقلال

 فاجعه نقل و انتقالاتی

استقلال در فصل نقل و انتقالات با مدیریت امیرحسین فتحی ستارگان جوان خود را خیلی راحت از دست داد. جدایی امید نورافکن، اللهیار صیادمنش و طارق همام هواداران استقلال را حسابی عصبانی کرد و در ادامه هم بازیکنان با‌تجربه‌ای همچون رحمتی و منتظری با دلخوری از جمع آبی‌ها جدا شدند تا استقلال شروع بدی در نقل و انتقالات تابستان 98 داشته باشد.

 

 پاتوسی در استقلال می‌ماند

امیرحسین فتحی در ۲۳ فروردین در مصاحبه با برنامه ورزش و مردم از ماندن قطعی آیاندا پاتوسی و ایسما در استقلال خبر داد. او گفت: «هواداران نگران نباشند. بازیکنان خارجی از جمله پاتوسی و همچنین ایسما مشکلی برای تمدید قرارداد ندارند. قطعا این اتفاق می‌افتد تا مشکلات برطرف شود.» اما در پایان فصل هر 2 بازیکن از استقلال رفتند. مورد پاتوسی خیلی اهمیت داشت. چون او از لحاظ فنی سطح استقلال را بالا برده بود و هواداران به شدت او را دوست داشتند.اما این تنها وعده فتحی درباره پاتوسی نبود. بعد از این که استراماچونی به استقلال آمد فتحی در مصاحبه‌ای وعده داد که تا ۴۸ ساعت دیگر جانشین پاتوسی که بازیکنی در همان حد و اندازه است به استقلال می‌آید اما این بازیکن خارجی و خیالی هرگز به تهران نیامد!

 

 دور زدن رسانه‌ها و هواداران

بعد از شکست تلخ استقلال در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم که این تیم را از رسیدن به قهرمانی لیگ ناامید کرد، شایعه برکناری وینفرد شفر و نشستن فرهاد مجیدی روی نیمکت سرمربی‌گری استقلال منتشر شد. اما امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال خیلی صریح شایعه فوق را تکذیب و با قاطعیت اعلام کرد که تمامی اخبار پیرامون حضور مجیدی و برکناری شفر گمانه‌زنی است. اما صبح همان روز خبر تعلیق فعالیت شفر روی سایت باشگاه منتشر شد تا مشخص شود مدیر استقلال نه با رسانه‌ها روراست است و نه با هواداران!

 

 لو رفتن قراردادها

در اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که تصاویر کاملی از قرارداد بازیکنان خارجی استقلال در یک خبرگزاری رسمی منتشر شد. این اتفاق بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد و باعث شد مدیریت باشگاه استقلال زیر‌سوال برود. فتحی در یک مصاحبه وعده برخورد با کسی را داد که این قراردادها را خبرگزاری داده بود. بعدا مشخص شد لو رفتن قراردادها کار علی خطیر معاون خود فتحی بوده، اما فتحی بعد از این که ماجرا را فهمید، هیچ برخو‌ردی با خطیر نکرد.

 

 آخرین اشتباه گران تمام شد

اما آخرین و بزرگ‌ترین گاف مدیریتی فتحی برای این مدیر ناموفق خیلی گران تمام شد. جدایی ناگهانی استراماچونی از استقلال و سفر غیرمنتظره این مربی به کشورش باعث شد تا هواداران استقلال با تجمع در مقابل ساختمان باشگاه خواستار استعفای فتحی شوند؛ اتفاقی که در نهایت رخ داد و فتحی مجبور به استعفا از سمتش شد تا دوران منفورترین مدیر تاریخ استقلال در یک روز پاییزی به پایان برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.