2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چرا استراماچونی ناگهان اوج گرفت

چرا استراماچونی ناگهان اوج گرفت

استراماچونی زمانی وارد استقلال شد که تنها و طرد شده بود و مدیران استقلال به او اعتماد کردند حالا او اوج گرفته است.

دوات آنلاین-استقلالی‌ها روز خوبی را برای رکوردشکنی در تبریز انتخاب کردند. پیروزی پرگل برابر یکی از بهترین تراکتورهای یک دهه اخیر که در اوج قدرت بود.

 

ایران ورزشی نوشت: در روزی که آبی‌ها هم نمی‌خواستند نوار پیروزی‌های پیاپی‎شان قطع شود و هم اینکه دوست داشتند از مرز 1000 امتیاز در لیگ برتر بگذرند. همه اینها در غروب زیبای یادگار امام در میان خیل عظیم تماشاگران تراکتورسازی رقم خورد.

 

در شب درخشش شیخ دیاباته، استقلالی‌ها چهره جدیدی از تیم خود نشان دادند. تیمی که سرانجام از ترسیدن دست کشیده بود و با یک بازی هجومی و رو به جلو، حتی در دقایقی که از حریف با اختلاف یک گل پیش بود به دنبال گل‌های بیشتر بود.

 

 این همان چیزی بود که استقلال در این هفته‌ها نداشت و استراماچونی و بازیکنانش دست در دست هم با تلاش و کوشش فراوان سرانجام به آن شکل دادند و آن را ساختند.

 

یک استقلال با هویت که اگرچه هنوز نقایصی، به ویژه در فاز دفاعی دارد اما نشان داده که وقتی فلسفه فوتبالی‌اش به درستی شکل بگیرد دیگر حتی مصدوم و محروم شدن ستاره‌‎هایش هم جلودارش نیست و چرخ دنده‌های این ماشین در حال حرکت به خوبی هرچه تمام‌تر می‌چرخد

چرا استراماچونی ناگهان اوج گرفت

استقلال در حالی مقابل تراکتورسازی صف‌آرایی کرده بود که داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، محسن کریمی و فرشید باقری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما حتی این مسائل هم مانع نشد تا این تیم در بازی بزرگ هفته پیروز میدان نباشد.

 

تیمی که استراماچونی ساخت

شاید این مسأله تنها یک دلیل داشته باشد: آندره‌آ استراماچونی. کسی که اگرچه با فوتبال ما غریبه بود اما خیلی خوب و حرفه‌ای در جایگاهش قرار گرفت و سختکوش بود و با همین سختکوشی و جدیت از بازیکنان استقلال تیمی ساخت که در هفته نهم لیگ برتر همه را متقاعد کرد استقلال مدعی قهرمانی است.

 

 حالا استرا به مربی محبوب آبی‌ها بدل شده و سرچشمه این محبوبیت چیزی بیشتر از یک پیروزی چهار گله در تبریز یا ویژگی‌های فنی او است.

 

استقلالی‌ها او را در سخت‌ترین شرایط و در اوج تنهایی پیدا کردند و به او اعتماد کردند و حالا خوشحالند سرمایه‌گذاری‌شان به خوبی جواب داده و صاحب یک سرمربی با پرستیژ هستند. کسی که به استقلال این چند سال که در راه تبدیل شدن به یک تیم معمولی بود روحی تازه و روحیه‌ای منحصر به فرد داد. استقلالی که جنگنده است و تا دقیقه 90 به دنبال کسب موفقیت تلاش می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه ترس را کنار گذاشته است.

 

بیشتر بخوانید: استراماچونی، مربی حرفه‌ای که بلد است نتیجه بگیرد

 

برتری استقلال در تبریز یک پیام آشکار هم برای پیشکسوتان همیشه معترض باشگاه داشت. آنها که مدام به دنبال سنجش عیار استراماچونی بودند و به جای حمایت از تیم در روزهای سخت مدام بهانه‌جویی می‌کردند.

 

 حالا و با برتری در بازی بزرگ هفته باید دید آیا پیشکسوتان بهانه‌جوی استقلال راضی شده‌اند یا همچنان به دنبال سنجش عیار استراماچونی هستند؟ استقلال یکی از 4 بازی بزرگ نیم‌فصلش را با پیروزی پشت سر گذاشت.

 

اگرچه آنها دربی را واگذار کرده‌اند اما دو بازی بزرگ دیگر برابر پدیده و سپاهان دارند و از آنجا که رقیب سنتی‌شان به هر سه این تیم‌ها در نیم‌فصل باخته، شاید فرصت مناسبی برای یک سبقت تاریخی در انتظار استقلال و استراماچونی باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.