2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
زندگی شخصی و نیکوکاری‌های کتایون ریاحی ، بازیگر نقش زلیخا

زندگی شخصی و نیکوکاری‌های کتایون ریاحی ، بازیگر نقش زلیخا

نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر آخرین بازی کتایون ریاحی است و او از آن به بعد وقتش را صرف امور خیریه می‌کند.

دوات آنلاین-کتایون ریاحی بازیگر خوبی است که البته مدتی است از دنیای هنرپیشگی خداحافظی کرده و حالا بیش از آن‌که به‌عنوان بازیگر شناخته شود به عنوان یک نیکوکار و  فعال امور خیریه معرفی می‌شود. او بعد از سریال یوسف پیامبر و بازی در نقش زلیخا دیگر بازی نکرد.

 

کتایون ریاحی از نوجوانی در امور خیریه فعال بود و در واقع این فعالیت اجتماعی برایش به‌اندازه بازیگری و حتی شاید بیش از آن جذابیت داشت.

 

کودکی کتایون ریاحی

پدر کتایون ریاحی پزشک ارتوپد است البته پزشکی شیرازی که به ادبیات علاقه بسیار دارد و زبان انگلیسی هم تدریس می‌کرد. مادر او بانوی خوش سلیقه و طراح لباس اهل گیلان است اما خود کتایون 10 دی سال 1340 در تهران به دنیا آمد و برادری به نام علیرضا دارد که او هم بازیگری را تجربه کرده است.

 

کتایون از همان کودکی تحت تاثیر پدر به ادبیات علاقه‌مند شد و این علاقه همیشه با او ماند و در دانشگاه نیز در همین رشته تحصیل کرد.

 

شروع فعالیت‌های اجتماعی

کتایون ریاحی از سن کم یعنی 16 سالگی فعالیت‌های اجتماعی‌اش را شروع کرد و در گام اول عضو افتخاری انجمن حمایت از معلولین شد.

 

او سپس در دوره کمک‌های اولیه هلال احمر نیز شرکت کرد تا در صورت لزوم بتواند به دیگران کمک کند.

زندگی شخصی و نیکوکاری‌های کتایون ریاحی ، بازیگر نقش زلیخا

ازدواج اول کتایون ریاحی

کتایون ریاحی با فرشید رحیمیان ازدواج کرد. آن دو زندگی خوبی را شروع کردند اما همه چیز خوب پیش نرفت.

 

ریاحی زمان ازدواج هنوز بازیگر نشده بود. او و شوهرش صاحب فرزندی به نام پوریا شدند اما وجود فرزند هم نتوانست زندگی مشترک آنها را حفظ کند و در نهایت از هم جدا شدند.

 

پسر کتایون ریاحی

پوریا رابطه بسیار خوب و صمیمانه‌ای با مادرش دارد. او هنرمندی است که در زمینه موسیقی درس خوانده و در همین زمینه فعالیت کرده است.

 

این مادر و پسر همیشه حامی یکدیگر بوده‌اند و حتی پوریا وقتی اولین آلبومش را که موسیقی بدون کلام است منتشر کرد آن را به موسسه خیریه مادرش تقدیم کرد.

 

ازدواج دوم کتایون ریاحی

همسر دوم کتایون ریاحی مردی ثروتمند و از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است.

 

شاید همین موضوع باعث شده کتایون ریاحی از پشتوانه محکم‌تری برای فعالیت در امور خیریه برخودار شود.

زندگی شخصی و نیکوکاری‌های کتایون ریاحی ، بازیگر نقش زلیخا

فعالیت‌های خیریه کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بعد از بازی در نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر دیگر در هیچ کاری بازی نکرد و یوسف پیامبر آخر سریال و فیلم سینمایی دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آخرین فیلم او است.

 

این بانوی هنرمند در این سال‌ها که از دنیای بازیگری فاصله گرفته در امور خیریه به شدت فعال شده است. او در سال 1391 بنیاد کمک را افتتاح کرد. کمک در واقع نام اختصاری کیش مهر کتایون است.این موسسه با اهداف عالی انسانی، اجتماعی و فرهنگی شروع به فعالیت کرد و دو دفتر در تهران و کیش دارد.

 

موسسه کمک به‌صورت تخصصی در زمینه کودکان ناشنوا و کاشت حلزونی شنوایی کار می‌کند اما در موارد مختلف مثل زلزله بوشهر و کرمانشاه، توزیع مواد غذایی در روستاها، آبرسانی به مدارس استان هرمزگان و ... نیز اقداماتی انجام داده است.

 

ریاحی می‌گوید:"وقتی یک کودک تحت عمل کاشت حلزونی قرار می‌گیرد برای من دو حس خوب را در پی دارد. یکی این حس که یک کودک ناشنوا، شنوا شده و با یک جهان صدا و آوا آشنا می‌شود و حس دیگرم این است که نیکوکاری راهش را ادامه می‌دهد و هنوز زنده است."

 

هزینه کاشت حلزونی برای کودکان ناشنوا بسیار بالا است و کمتر خیریه‌ای حتی در جهان در این زمینه فعالیت می‌کند اما موسسه کمک سعی کرده در این زمینه گام‌های بلندی بردارد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/07/28
سلام من از مشهد هستم چطور با ایشان تماس بگیرم کودک ناشنوا دارم
ناشناس 1398/07/28
سلام من ساکن کیش هستم چطور میشه باخانم ریاحی تماس بگیرم
ناشناس 1398/07/28
باسلام. من فرزندی ناشنوا دارم. از چه طریقی میتوان باخانم ریاحی تماس برقرار کرد.شحمان زاده از خوزستان
ناشناس 1398/07/28
سلام، خدمت خانم ریاحی،بازیگر دوست داشتنی،ایشالا خدا عمربهشون بده با این کار خیر وخداپسندانشون دعای مادر یه بچه نا شنوا که درمانش میکنید بیمه همه عمر شما تو دنیاوآخرته،زنده وپاینده باشی کتایون عزیز
صبا 1398/07/28
خوشبحالتون خانوم ریاحی .مثل ماه میمونید.
ناشناس 1398/07/28
علت‌طلاقش‌چی‌بود
ناشناس 1398/07/27
در سریال حضرت یوسف ود سریال پدر سالار خیلی خوب بازی کردند
داود 1398/07/27
بازیگری توانا و باوقار هستند.خدا خیرشون بده،کارهای بزرگ زیادی کردن برای کودکان ناشنوا.
ناشناس 1398/07/27
خیلی عالی پرتوان باشید
ناشناس 1398/07/27
بسیارعالی خانم هنرمندونیکوکارپاینده باشی.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.