2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ناگفته‌های سردار طلایی از پرونده شهلا جاهد و قتل همسر ناصرمحمدخانی

ناگفته‌های سردار طلایی از پرونده شهلا جاهد و قتل همسر ناصرمحمدخانی

شهلا به معنای واقعی بسیار شیفته و علاقه‌مند به ناصر محمدخانی بود،

دوات آنلاین-پرونده قتل لاله سحرخیزان همسر ناصرمحمدخانی فوتبالیست معروفی که به تازگی برای سومین بار ازدواج کرده و صاحب فرزندی هم شده‌است یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی ایران بود. پرونده قتلی که اگر شهلا جاهد همسر دوم محمدخانی به قتل در آن اعتراف نمی‌کرد شاید هرگز به نتیجه نمی‌رسید.

 

لاله سحرخیزان مهر ماه سال 82 در خانه‌اش در میدان کتابی تهران کشته شد. چند روز بعد زنی به نام شهلا جاهد همسر دوم ناصرمحمدیانی بازداشت شد و از آن به بعد او مهمترین متهم این پرونده بود.

 

شهلا جاهد یک سال زیر بازجویی‌ بود و به قتل اعتراف نکرد اما در یک شب بارانی کارآگاهان از ناصرمحمدخانی خواستند که با شهلا صحبت کند. همان چند دقیقه صحبت کافی بود تا شهلا جاهد به قتل اعتراف کند. هرچند او بعد از اعتراف انکار کرد و گفت که ناصرمحمدخانی از او درخواست کرده به قتل اعتراف کند و او قاتل نیست اما شهلا مسایلی را در محل قتل به پلیس نشان داده بود که ماموران بررسی صحنه جرم متوجه نشده‌بودند و همین نشان می‌داد دست کم شهلا در محل قتل بوده‌است.

 

شهلا جاهد دو دیدار سرنوشت ساز با ناصرمحمدخانی داشت یکبار وقتی که 14 ساله بود و برای او ادکلنی خریده‌بود و به عنوان هدیه آن را به ناصر داد و این آغاز رابطه آنها بود. دومین دیدار زمانی بود که در اداره آگاهی ناصر محمدخانی به او قول داد کمکش کند و این کار را نکرد. شهلا جاهد گفته‌بود ناصر به من گفت وضعیت فلاکتباری دارم چند روز بیشتر به سالگرد لاله نمانده و می‌خواهند من را دوباره بازداشت کنند و من را مظنون به قتل می‌دانند. تو اعتراف کن من از دو پسرم و مادر و پدر لاله رضایت می گیرم و این را قول می‌دهم.

 

شهلا روی قول ناصر حساب کرد و به قتل اعتراف کرد قولی که هرچند ناصر محمدخانی بعدها آن را تلویحا تایید کرد اما هرگز به آن عمل نکرد. حالا مرتضی طلایی فرمانده وقت تهران ناگفته‌هایی درباره پرونده شهلا جاهد به باشگاه خبرنگاران جوان گفته‌است.

ناگفته های طلایی از پرونده شهلا جاهد و ناصرمحمدخانی

سردار طلایی صحبت‌های خود را با بیان این جمله که شهلا به معنای واقعی بسیار شیفته و علاقه‌مند به ناصر محمدخانی بود، گفت: فرضیه‌های زیادی برای انجام این قتل مطرح شده بود.

 

وی ادامه داد: پس از اعلام وقوع قتل در محل حادثه، اولین نفر بودم که در صحنه جرم حاضر شدم، با توجه به سابقه اجرایی و پلیس دریافتیم که قتل به صورت برنامه ریزی شده اتفاق افتاده و ماجرا ورود به عنف نبوده است و قاتل با در دست داشتن کلید منزل به داخل واحد آمده و مرتکب قتل شده و برای ما محرز شد که قتل داخلی است.

 

رئیس پلیس وقت تهران ادامه داد: اولین اقدامی که انجام شد، احضار ناصر محمدخانی به عنوان مظنون به پلیس آگاهی بود، با پیگیری‌هایی که عده‌ای انجام دادند، اجازه حضور محمدخانی در پلیس آگاهی را ندادند و به همین علت بازجویی‌ها ناتمام ماند.

ناگفته های طلایی از پرونده شهلا جاهد و ناصرمحمدخانی

وی گفت: واکنش مظنون پرونده نسبت به موضوع عادی بود، اما بازجویی نیازمند فرآیند و کارشناسی پلیس است که به نظر بنده این امر ناقص ماند و آنقدر که باید و شاید، محمدخانی در اختیار پلیس قرار نگرفت و با دخالت و پیگیری‌هایی که عده‌ای انجام دادند، وی آزاد شد.

 

سردار طلایی اظهار کرد: خانم جاهد در آن زمان صحبتی مبنی بر ارتکاب قتل نکرده بود، اما تمرکز پلیس بر روی وی و تمام شواهد به سمت ایشان بود.

 

وی افزود: در یک دیدار که بین محمدخانی و جاهد اتفاق افتاد، شهلا جاهد ارتکاب قتل را قبول و به انجام آن اعتراف کرد.

ناگفته های طلایی از پرونده شهلا جاهد و ناصرمحمدخانی

فرمانده انتظامی اسبق تهران بزرگ تصریح کرد: به همراه متهم به محل وقوع قتل رفتیم و بازسازی صحنه توسط جاهد انجام شد و پس از آن بود که مدارک تکمیلی به مقام قضایی ارجاع شد.

 

سردار طلایی گفت: در بازسازی صحنه زوایای جدیدی از صحنه قتل نمایان شد و نشانه‌های تازه‌ای در اختیار پلیس قرار گرفت، شهلا جاهد در آن روز تشک تخت را برگرداند و اعلام کرد که تشک خونی است و اثر انگشت وی نیز بر تشک باقی مانده بود و از طرفی یکی از اتهاماتی که برای پلیس روشن نشده بود، پاره نشدن لباس مقتوله در اثر ضربه چاقو به وی بود که شهلا اعتراف کرد مقتوله در آن زمان لباسی بر تن نداشته و خود اقدام به تن کردن لباس به بدن مقتوله کرده است.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.