2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ویروس اچ پی وی چیست و آیا علایم و درمانی دارد

ویروس اچ پی وی چیست و آیا علایم و درمانی دارد

اغلب افراد مبتلا به اچ پی وی هیچ گونه علائمی ندارند و احساس تندرستی می کنند. به همین دلیل افراد از ابتلای خود مطلع نمی شوند.

دوات آنلاین-اچ پی وی نام یک نوع بیماری جنسی است که از طریق تماس پوستی ایجاد می‌شود. این بیماری درواقع یکی از رایج‌ترین عفونت‌هاست که از راه جنسی منتقل می‌شود.

 

به طور کلی 200 نوع ویروس اچ پی وی وجود دارد که بعضی از انواع آن زگیل های تناسلی را ایجاد می کنند که  با ریسک پایین محسوب می‌شود. برخی از انواع این ویروس می توانند منجر به سرطان دهانه رحم، مقعد و یا سرطان دهانی شوند که از انواع پرخطر محسوب می‌شود.

 

هیچ درمان شناخته شده ای برای ویروس اچ پی وی وجود ندارد.

 

در حدود 40 نوع از این  نوع ویروس قادر به آلوده کردن نواحی تناسلی، دهان و حلق هستند. از جمله نواحی تناسلی می توان به فرج، واژن، دهانه رحم، داخل و اطراف مقعد، آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه اشاره کرد.

 

این انواع از HPV در حین تماس جنسی منتقل می شوند. دیگر انواع ویروس HPV سبب ایجاد زگیل های رایج همانند زگیل های دست و پا شده و از طریق تماس جنسی منتقل نمی شوند. ابتلا به عفونتاچ پی وی تناسلی بسیار رایج است.

 

در حقیقت اغلب افرادی که از نظر جنسی بیش از حد و خارج از چارچوب فعال هستند در بازه ای از زندگی خود به HPV دچار می شوند. اغلب افراد مبتلا به HPV هیچ گونه علائمی نداشته و احساس تندرستی می کنند. به همین دلیل افراد از ابتلای خود مطلع نمی شوند.

 

اکثر عفونت های HPV تناسلی به هیچ عنوان مضر نبوده و خود به خود از بین می روند. با این حال، برخی از انواع HPV می توانند به بروز زگیل های تناسلی یا تعدادی از سرطان ها منجر شوند.

 

زنان باید با انجام پاپ اسمیر از خود محافظت نمایند، پاپ اسمیر رایج‌ترین تست برای کمک به ردیابی سرطان دهانه رحم است. با انجام پاپ اسمیر می‌توان سلول‌های پیش سرطانی را پیدا نمود و آنها را پیش از تبدیل شدن به سلول‌های سرطانی از بدن خارج کرد. محققان دریافته‌اند که با ادغام نمودن پاپ اسمیر و تستی که برای ردیابی HPV در زنان طراحی شده‌است می‌توان دقیق‌ترین نتایج را به‌دست‌آورد. لازم است زنان دربارهٔ انجام پاپ اسمیر، و احتمالاً انجام تست HPV، با پزشکان خود مشورت نمایند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.