2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بابونه چه تاثیری در درمان سرماخوردگی دارد

بابونه چه تاثیری در درمان سرماخوردگی دارد

2 نوع بابونه در کشور ما وجود دارد که عبارت‌اند از بابونه معمولی و شیرازی، بابونه شیرازی برای رفع اختلالات گوارشی و سردرد‌های میگرنی بسیار مفید است.

دوات آنلاین-پاییز و زمستان فصل سرماخوردگی است و داروهای شیمیایی هم برای درمان سرماخوردگی چندان مطلوب نیست چرا که عوارض جانبی خاصی دارد.برای درمان سرماخوردگی بابونه یکی از بهترین گیاهانی است که می‌توانید به صورت بخور یا دم‌نوش از آن استفاده کنید.

 

بابونه طبع گرم و خشک و به سمت معتدل دارد، 2 نوع بابونه در کشور ما وجود دارد که عبارت‌اند از بابونه معمولی و شیرازی، بابونه شیرازی برای رفع اختلالات گوارشی و سردرد‌های میگرنی بسیار مفید است.

 

بابونه مسکن و کورتون طبیعی بدن محسوب می‌شود. 

 

بابونه ضد درد، التهاب و اسپاسم است. این گیاه برای درمان ورم‌های بدن بسیار مفید است.

 

بابونه آرام بخش اعصاب است، مصرف بابونه روند ترمیم زخم‌های بدن را تسریع می‌کند، این گیاه همچنین در ترمیم سوختگی، آلرژی و رفع نفخ کاربرد دارد، بابونه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

 

در صورتی که بابونه با گیاهانی مانند آویشن، پونه کوهی و گل ختمی مخلوط شود، خواص آنتی‌بیوتیکی بسیاری پیدا می‌کند. بابونه نقش مؤثری در درمان سرماخوردگی، عفونت‌های ادراری مردان ، عفونت‌های داخلی دارد.

 

بابونه نقش مؤثری در رفع ورم کلیه و مثانه دارد، مبتلایان به سنگ مثانه باید بابونه را با خارخاسک مصرف کنند بابونه همچنین در درمان قطره قطره آمدن ادرار نیز نقش مؤثری دارد.

 

از خواص آنتی‌بیوتیكی و ایمنی بابونه می‌توان به افزاینده دفاع ایمنی بدن و از بین بردن عفونت قارچی  اشاره كرد.

 

از زمان رومی‌ها خواص دارویی بابونه مورد توجه مردم بوده است. بابونه ضد اسپاسم، ضدالتهاب، قابض و خوشبوكننده است. چای بابونه عفونت‌های انگلی و كرم را از بین می‌برد و در رنگ مو به عنوان نرم كننده از آن استفاده می‌كنند.

 

برای درست كردن دم كرده بابونه، (2 تا 8 گرم) یك قاشق چای خوری گیاه بابونه خشك را در یك فنجان آب جوش ریخته و مدت 5 دقیقه بگذارید تا دم بكشد.

 

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی‌های پوستی نظیر اگزما، كهیر و خارش می‌تواند مؤثر باشد. بابونه تب بُر، تسكین دهنده درد و تقویت كننده معده است.

 

استفاده بیش از حد از بابونه موجب تعریق زیاد، ورم چشم، سقط جنین، سردرد و سنگینی سر، پیدایش زخم در دهان، كاهش شیر مادران و ورم پروستات می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.