2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
پوپک بسامی ،اولین دختر وزنه بردار ایران کیست

پوپک بسامی ،اولین دختر وزنه بردار ایران کیست

این برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران است که یک بانوی ورزشکار موفق می‌تواند در رقابت های قهرمانی بزرگسالان وزنه برداری زنان جهان، شرکت کرده و به مقام ششمی دست یابد.

دوات آنلاین-پوپک بسامی ۲۸ ساله اهل کرمانشاه و خواهر ایوب (قهرمان پرورش اندام ایران)، اولین بانوی ایرانی است که موفق به کسب مقام در رقابت های جهانی وزنه برداری می شود. او قهرمان وزنه برادری بانوان ایران است و چند روز پیش توانست با بلند کردن وزنه ۷۲ کیلوگرم در یک ضرب و ۸۵ کیلوگرم در دو ضرب و ناکامی در مهار وزنه ۹۱ کیلوگرمی، به مقام ششم رقابت های جهانی وزنه برداری در تایلند دست یابد.

 

این برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران است که یک بانوی ورزشکار موفق می‌تواند در رقابت های قهرمانی بزرگسالان وزنه برداری زنان جهان، شرکت کرده و به مقام ششمی دست یابد و درخشش خیره کننده ای را به ارمغان آورد. او با ثبت این ۲ رکورد، رکورد وزنه برداری زنان ایران را نیز شکست. پوپک بسامی چند ماه پیش در رقابت های وزنه برداری زنان در چین نیز شرکت کرده بود.

پوپک بسامی ۲۸ ساله اهل کرمانشاه و خواهر ایوب (قهرمان پرورش اندام ایران)، اولین دختر وزنه بردار ایران

در پی درخشش این دختر بیست و هشت ساله کرمانشاهی که یکی از ۴ بانوی وزنه بردار ایران در رقابت های جهانی وزنه برداری زنان محسوب می شود، فدراسیون بین المللی وزنه برداری با ارسال پیامی به فدراسیون وزنه برداری ایران، موفقیت پوپک بسامی و ۳ نفر از اعضای تیم ملی بانوان وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی را تبریک گفت و از ارتقا برابری جنسیتی در ورزش ایران به صورت ویژه تقدیر کرد. پوپک را مسابقات قهرمانی جهان امسال، ابریشم ارجمند خواه، الهام حسینی و دوست و هم باشگاهی اش، پریسا جهانفکریان، همراهی می کرد.

 

این برای نخستین بار درتاریخ وزنه برداری بانوان ایران بود که تیمی ۴ نفره شامل بهترین بانوان وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی وزنه برداری شرکت می کردند. پوپک بسامی درمسابقات وزنه برداری بانون قهرمانی کشور در مشهد، توانسته بوده با مهار وزنه ۶۳ کیلوگرم در یک ضرب و ۷۳ کیلوگرم در دو ضرب، قهرمان بانوان وزنه بردار ایران شود.

 

او متولد چهارم اسفند ماه سال ۱۳۷۰ در استان کرمانشاه است. او در دسته ۵۵ کیلوگرمی وزنه می زند و پیش از حضور در عرصه جدال با پولاد سرد، با وجود قد ۱۶۱ سانتی متری اش، در لیگ بسکتبال زنان ایران فعالیت داشت و چابکی خوبی از خود در این ورزش به نمایش گذاشت که سبب شد تا ۴ سال عضو تیم بسکتبال کرمانشاه باشد. او را باید در فهرست بانوان تاریخ ساز ورزش ایران در رقابت های جهانی دانست.

 

منبع: روزیاتو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.