2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه اتفاقی برای شخصیت صابر در ستایش 3 افتاد؟

چه اتفاقی برای شخصیت صابر در ستایش 3 افتاد؟

این اتفاق نه فقط در ایران، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد و جایگزینی یک بازیگر دیگر در ادامه سریال کاملاً طبیعی است.

دوات آنلاین-زمانی که خبر ساخت فصل سوم سریال «ستایش» منتشر شد، یکی از ابهاماتی که درباره سریال وجود داشت، این بود که پس از مهاجرت رامسین کبریتی بازیگر نقش «صابر» به شبکه جم، تکلیف این شخصیت چه خواهد شد. چون این شخصیت در فصل اول و دوم نقش تأثیرگذاری در روند قصه داشت، امکان حذف او از قصه فصل سوم وجود نداشت، بنابراین بازیگر دیگری به نام یاسر حق‌شناس جایگزین او شد. با این حال، اتفاق عجیبی که در سریال شاهد آن هستیم، محو کردن تصویر شخصیت «صابر» است!

 

مات و ساکت

شخصیت «صابر» از قسمت چهارم که چهارشنبه‌شب روی آنتن رفت، دیده شد. در یکی از سکانس‌های سریال، این شخصیت در حالی که از پنجره بیرون را تماشا می‌کرد، از پشت نشان داده شد و زمانی که روی صندلی‌اش نشست به صورت فلو دیده شد.

 

«فلو» یک اصطلاح عکاسی است و به نقطه‌ای در تصویر اطلاق می‌شود که سوژه اصلی در آن قرار ندارد و به دلیل دور بودن از سوژه، فوکوس روی آن نیست. بنابراین به صورت خودکار، مات دیده می‌شود. در قسمت پنجم هم این شخصیت در سکانس کوتاهی از دور دیده شد و باز هم به صورت فلو. این در حالی ا‌ست که او در این سکانس‌ها هیچ دیالوگی نداشته است. وقتی بازیگری به جای رامسین کبریتی در نظر گرفته و اتفاقا شبیه او گریم شده، دیگر چه لزومی دارد که چهره‌اش نشان داده نشود و به طرز عجیبی حتی یک کلمه هم حرف نزند؟ اصلاً حضور فیزیکی شخصیتی که نه چهره‌اش دیده می‌شود و نه دیالوگ می‌گوید، چه فایده خاصی در قصه دارد و مهم‌تر از آن، چطور می‌تواند برای مخاطب باورپذیر باشد؟!

 

از «نرگس» تا 3 ‌گانه «بتمن»

معمولاً در سریال‌های چند فصلی و دنباله‌دار، وقتی بازیگر به هر دلیلی به ادامه همکاری با پروژه تمایل ندارد، بازیگر دیگری جایگزین می‌شود و نقش آن شخصیت را ادامه می‌‎دهد. معروف‌ترین نمونه ایرانی‌اش سریال «نرگس» است که پس از درگذشت پوپک گلدره از نیمه سریال، ستاره اسکندری نقش «نرگس» را بازی کرد یا در فصل اول سریال «روزهای بی‌قراری» کامران تفتی نقش برادر «سارا» را بازی می‌کرد اما در فصل دوم مجید واشقانی در نقش این شخصیت دیده شد.حتی در همین سریال «ستایش 3» وقتی حدیث میرامینی دیگر نقش «نازگل» را بازی نکرد و تمایلی به همکاری با فصل سوم سریال نداشت، بازیگر جدیدی به نام لاله مرزبان جایگزین او شد و آب از آب تکان نخورد.

 

این اتفاق نه فقط در ایران، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد و جایگزینی یک بازیگر دیگر در ادامه سریال کاملاً طبیعی است. مثلاً در فیلم «بتمن آغاز می‌کند» به کارگردانی کریستوفر نولان، کیتی هولمز نقش «ریچل داوز» را برعهده داشت اما در فیلم بعدی بتمن یعنی «شوالیه تاریکی»، مگی جیلنهال در نقش این شخصیت بازی کرد. اما  در «ستایش» این تصمیم عجیب برای نقش این بازیگر مهاجرت‌کرده، گرفته شده؛ تصمیمی که هیچ توجیهی ندارد.

 

منبع: خراسان- مائده کاشیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.