2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
سه شنبه رویایی سردار آزمون

سه شنبه رویایی سردار آزمون

علی دایی اولین بازیکنی بود که موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. در سال 1999 دایی با پیراهن هرتابرلین آلمان 2 بار مقابل چلسی و یک بار مقابل میلان موفق به گلزنی شد.

دوات آنلاین- مهاجم ایرانی زنیت سه‌شنبه رویایی خود در شهر لیون و در دامنه کوه‌های آلپ را هرگز فراموش نخواهد کرد. سردار آزمون، بازیکن تیم زنیت سن‌پترزبورگ در دقیقه 41 بازی با لیون در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 20-2019 موفق به گلزنی شد تا نخستین گل فصل جدید این بازی‌ها به نام وی ثبت شود.

 

خراسان ورزشی نوشت:پیش از این هیچ بازیکن ایرانی نتوانسته بود چنین رکوردی را به خود اختصاص دهد. البته این گل یک رکورد دیگر را هم برای آزمون به دنبال داشت و باعث شد تا این بازیکن با 3 گل زده در کنار دایی بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد.

 

 گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان

علی دایی اولین بازیکنی بود که موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. در سال 1999 دایی با پیراهن هرتابرلین آلمان 2 بار مقابل چلسی و یک بار مقابل میلان موفق به گلزنی شد. یک سال بعد مهدی مهدوی‌کیا در بازی تاریخی هامبورگ مقابل یوونتوس گلزنی کرد؛ دیداری که با نتیجه تساوی 4-4 خاتمه یافت. هافبک ایرانی هامبورگ علاوه بر گلی که زد یک پاس گل داد و یک پنالتی هم برای تیمش گرفت تا ستاره این بازی باشد. در سال 2005 علی کریمی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد. در بازی خارج از خانه بایرن‌مونیخ مقابل راپیدوین هافبک ایرانی باواریایی‌ها موفق شد گل دوم تیمش را روی ارسال شواین اشتایگر با ضربه قیچی به ثمر برساند. آزمون نیز چهارمین بازیکن ایرانی است که موفق شده در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.

 

 دهمین گل اروپایی سردار

با احتساب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان و رقابت‌های یورولیگ، سردار آزمون تاکنون در 21 رقابت اروپایی به میدان رفته و در این 21 بازی موفق شده 10 بار گلزنی کند. 3 گل در لیگ قهرمانان، 5 گل در یورو لیگ و 2 گل در پلی‌آف لیگ قهرمانان آماری است که سردار در رقابت‌های اروپایی از خود به جا گذاشته است.

 

 صحبت‌های سردار

سردار آزمون بعد از درخشش در لیگ قهرمانان اروپا در گفت‌وگویی گفت: «افتخار می‌کنم که پرچم ایران را در اروپا بالا ببرم. با این گلی که زدم مسئولیتم سنگین‌تر از قبل شده است. البته انگیزه‌ام هم زیادتر شده و امیدوارم مثل سال‌های گذشته در اروپا بدرخشم و گل بزنم.»

 

 بازتاب درخشش سردار آزمون

سایت اسپورت‌بیزینس روسیه در گزارشی به تلاش و جانفشانی سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان اشاره کرد و نوشت: «سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت در این بازی در نیمه اول مصدوم شد اما مقاومت کرد و در زمین بازی ماند و موفق به گلزنی شد اما گل سردار کم اثر شد و درنهایت بازی با نتیجه تساوی یک-یک به پایان رسید.» این ثبت رکورد سردار در لیگ قهرمانان اروپا از رسانه‌های مختلف اروپایی از فرانسوی گرفته تا روسی بازتاب داشت و همه این رسانه‌ها با تیتر «سردار آزمون، مهاجم ایرانی اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا 20-2019 را به ثمر رساند» به این موضوع پرداختند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.