2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
رضا قوچان نژاد از سردار آزمون  و علی دایی سبقت گرفت

رضا قوچان نژاد از سردار آزمون و علی دایی سبقت گرفت

علی دایی، آقای گل بازی‌های ملی جهان طی حضور چند ساله‌‌‌اش در بوندس‌لیگا 22 گل (کمتر از بقیه ایرانی‌ها) به ثمر رسانده بود.

دوات آنلاین-چهار گلی که رضا قوچان‌نژاد در نخستین بازی‌اش برای زووله به ثمر رساند، جایگاه گلزنان برتر فوتبال ایران در اروپا را تغییر داد. حالا قوچان‌نژاد 46 گله نفر اول است و سردار آزمون با 44 گل پشت سر او. دو بازیکنی که دنبال عنوان بهترین گلزن ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا می‌دوند و در این فصل رقابت جذابی بین آنها شکل گرفته است.

 

ایران ورزشی نوشت: سردار با دو گلی که تا پایان هفته سوم لیگ روسیه زده بود، این عنوان را با 44 گل درمشت خود داشت اما گوچی در نخستین بازی‌اش برای زووله در 30 دقیقه 4 گل زد و در صدر ایستاد. سردار آزمون در اولین فصل حضورش در لیگ روسیه، 4 گل زده بود. او در لیگ 2015-2014 اما افت کرد و فقط یک گل زد. او سپس به روستوف رفت و در طی سه فصل به ترتیب 3، 9 و 7 گل به ثمر رساند. سردار به روبین‌کازان برگشت و در دو فصل، مجموعاً 9 گل زد.

 

این ملی‌پوش ایرانی در اولین فصل حضورش در زنیت هم 9 گل به ثمر رساند و با دو گلی که در فصل جدید زد، با 44 گل زده برای چند هفته بهترین گلزن ایرانی در سطح اول لیگ‌های روسیه لقب گرفته بود.

 

در مورد گوچی اما داستان کمی متفاوت است. درست است که هیچ بازیکن ایرانی به اندازه رضا قوچان‌نژاد در اروپا گل نزده ولی چون سال‌های زیادی از فوتبالش را در لیگ سطح پایین‌تر حضور داشت و گل‌هایش در لیگ دو بود، از سردار عقب افتاد.

 

سنت ترویدنس اولین تیم قوچان‌نژاد در سطح اول اروپایی بود که در آن موفق به ثبت گل شد. گوچی در آن فصل 11 گل زد. سپس در دو فصل حضور در استانداردلیژ هم 2 گل زد. گوچی به هیرنفین رفت و به ترتیب 19 و 8 گل به ثمر رساند. 2 گل در اپول در فصل گذشته مجموع گل‌های او در لیگ‌های سطح اول اروپا را به عدد 42 رسانده بود. یعنی دو گل کمتر از سردار آزمون که حالا نفر دوم است چرا که رضا قوچان‌نژاد با پوکرش در بازی با والویک تعداد گل‌های خود در سطح اول فوتبال اروپا را به 46 رساند.

 

گوچی که از دقیقه 56 به بازی رفته بود، در یک نمایش رویایی چهار گل زد و تبدیل شد به اولین بازیکن ایرانی‌ که در فوتبال اروپا پوکر کرده است. مهاجم ایرانی زووله در حالی که تیمش با نتیجه ۲ بر یک عقب بود، در دقایق ۶۰، ۸۱، ۸۳ و ۸۸ گل زد و عامل دومین برد تیمش در اردی‌ویژه شد. قوچان‌نژاد حالا اولین بازیکن لیگ هلند است که در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌آید و در آن بازی 4 گل به ثمر می‌رساند.

 

رضا قوچان‌نژاد پس از پیروزی 6 بر 2 زووله برابر والویک که 4 تا از این گل‌ها را هم خودش به ثمر رسانده بود، به سایت مجله فوتبال اینترنشنال هلند گفت: «خوشحالم که به تیمم کمک کردم. این یک بازی رویایی برای من بود که هرگز فراموشش نخواهم کرد.»

 

از گوچی که بگذریم، به دیگر گلزنان برتر ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا می‌رسیم؛ علیرضا جهانبخش، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه. علیرضا جهانبخش به جز یک فصل، در همه سال‌های حضورش در اروپا در لیگ سطح اول بازی کرده است. جهانبخش با نایمخن 5 گل و 34 گل هم در مجموع سه فصل حضورش در آلکمار زده بود. هاشمیان در سال‌های بازیگری‌اش در بوندس‌لیگا 29 گل با پیراهن بوخوم و 9 گل هم با پیراهن هانوفر به ثمر رسانده بود. اشکان دژاگه هم 24 گل زده بود.

 

حال آنکه علی دایی، آقای گل بازی‌های ملی جهان طی حضور چند ساله‌‌‌اش در بوندس‌لیگا 22 گل (کمتر از بقیه ایرانی‌ها) به ثمر رسانده بود.

 

گوچی، بهترین بازیکن هفته ششم لیگ هلند

کمترین پاداش برای رضا قوچان‌نژاد که با چهار گل خود زووله را از شکست رهانید و به یک پیروزی پرگل رساند، قرار گرفتن در تیم منتخب هفته ششم (اردی‌ویژه) لیگ هلند بود. مهاجم ایرانی زووله اما از این هم فراتر رفت و بعد از تنها 30 دقیقه بازی، به عنوان بهترین بازیکن هفته ششم لیگ هلند معرفی شد. رضا قوچان‌نژاد که به تازگی به زووله پیوسته، در ترکیب اصلی حضور نداشت و زمانی که این تیم با نتیجه 2 بر یک عقب بود، در دقیقه 56 وارد زمین شد. او 4 دقیقه بعد از ورودش بازی را به تساوی کشاند و در دقایق 81، 83 و 88 باز هم گل زد تا در اولین بازی‌اش پوکر کند و یکراست برود به جدو‌ل برترین گلزنان لیگ هلند. 30 دقیقه بازی و 4 گل چاره‌ای برای سایت «فوتبال هلند» نگذاشت جز اینکه در ارزیابی فنی‌اش از بهترین بازیکنان این هفته، بالاترین نمره یعنی 10 را به مهاجم ایرانی زووله بدهد و او را بهترین بازیکن هفته ششم لیگ هلند معرفی کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.