2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
عصبانیت هواداران استقلال از روزبه چشمی

عصبانیت هواداران استقلال از روزبه چشمی

شاید چشمی هم خود می‌دانست که وقتی بعد از ماه‌ها دوری به تمرینات استقلال بازگردد با چنین شرایطی مواجه شود.

دوات آنلاین-بازگشت روزبه چشمی - اگر در وضعیت روحی مناسبی باشد -  بدون شک برای استراماچونی فواید بسیاری خواهد داشت و این مربی را در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی آسوده خیال خواهد کرد. چشمی قابلیت بازی در هر دو پست را دارد و حتی در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی بارها در قلب خط دفاعی تیم ملی به بازی گرفته شد.

 

ایران ورزشی نوشت:چشمی به دلیل برخورداری از قامت بلند و پاهای کشیده بازیکنی ایده‌آل برای پست‌های دفاعی و تخریبی محسوب می‌شود و از این منظر یکی از بازیکنان بااستعداد در فوتبال ایران است.

 

حسن دیگر چشمی برتری در بازی هوایی است به طوری که نه فقط در کارهای دفاعی بلکه در اجرای عملیات هجومی نیز می‌تواند عصای دست هر تیمی باشد و در فاز گلزنی نیز موفق ظاهر شود.

 

 چشمی در سال‌های اخیر به دلیل حضور مداوم در ترکیب استقلال با نام این تیم عجین شد و رفته رفته محبوبیت ویژه‌ای هم میان هواداران استقلال پیدا کرد اما رفتار این بازیکن پیش از شروع لیگ نوزدهم سبب شده تا حد زیادی از محبوبیتی که در سال‌های اخیر برای خودش جمع کرده بود را از دست بدهد و دیگر آن بازیکن محبوب نباشد.

 

چشمی حتی بعد از بازگشت به تمرینات استقلال با انتقادهایی از سوی برخی هواداران این تیم مواجه شده است. چند روز پیش در یکی از تمرین‌های استقلال یکی از هواداران این تیم با چشمی بحث کرد و حتی به این بازیکن گفت که چرا به استقلال برگشتی در حالی که مدت‌ها این تیم را معطل گذاشتی.

 

این بحث حتی می‌رفت که بالا بگیرد و چشمی با هواداری که معترض بود وارد تنش شود که سرانجام موضوع ختم به خیر شد تا این ماجرا برای استقلال حاشیه تازه‌ای را ایجاد نکند.

 

البته شاید چشمی هم خود می‌دانست که وقتی بعد از ماه‌ها دوری به تمرینات استقلال بازگردد با چنین شرایطی مواجه شود. به هر حال استقلال هوادارانی دارد که همیشه جایگاه تیم خود را بالا‌تر از همه بازیکنان می‌دانند.

 

از یاد نمی‌بریم که وقتی نیکبخت‌واحدی در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی به استقلال بازگشت چه بلوایی در تمرین استقلال به پا شد و تیفوسی‌های آبی با این بازیکن چه رفتاری انجام دادند. آن زمان با اینکه قلعه‌نویی نفوذ بسیاری روی سکوها داشت اما نتوانست جلوی سیل انتقاد‌ها را بگیرد.

 

وضعیتی که امروز روزبه چشمی تجربه می‌کند بی‌شباهت به ماجراهای کشدار تمدید قراردادهای جباری نیست. گرچه چشمی در این موضوع به گرد پای جباری هم نمی‌رسد اما رفتاری که او با باشگاه استقلال انجام داد بی‌شباهت به ماجراهای تکرار نشدنی جباری نیست. حتی برخی هواداران نیز نام جباری را در مقابل چشمی هم آورده‌اند و به این بازیکن گفته‌اند که مبادا در فصول آتی نیز همین رفتار را انجام بدهی و قدم در راه شماره 8 سابق بگذاری.

 

به هر حال چشمی اکنون با شرایط خاص و ویژه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. از یک سو استقلال به او نیاز دارد و از طرفی او هم به استقلال به این دلیل که هر دو از هم نفع خواهند برد و در مقابل همه این معادلات باید تماشاگرانی را قرار داد که جایگاه باشگاه را بالاتر از همه بازیکنان می‌دانند و وقتی می‌بینند بازیکنی که روزگاری برایش گلوی خود را پاره می‌کردند، اینچنین دورهایش را می‌زند و بعد به تمرینات برمی‌گردد، نمی‌توانند جلوی اعتراض خود را بگیرند و نسبت به این بازگشت واکنش نشان می‌دهند.

 

البته روزبه چشمی می‌تواند با یک بازگشت باشکوه هواداران ناراضی را به صف موافقان بازگشت خود برگرداند.

 

چشمی بازیکن باظرفیتی است و با اینکه گاهی با مصدومیت‌هایش از صحنه دور می‌شود اما از این قابلیت برخوردار است که در این استقلال که چندان مملو از بازیکن ستاره و محوری نیست به عنصری کلیدی بدل شود.

 

استقلال به واقع از داشتن بازیکنانی با عیار فنی بالا بی‌بهره بود و اگر وریا غفوری را در میان تیم متوسط کنونی استقلال تافته‌ای جدا بافته بدانیم، دیگر بازیکنان غالباً در یک سطح فنی قرار دارند. چشمی اما می‌تواند همه این معادلات را به سود خود تمام کند. او اگر روی فرم باشد در استقلال کم‌ستاره به چهره‌ای درخشان بدل خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.