2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
پیروز قربانی: استراماچونی مشکلی ندارد مدیریت استقلال مشکل دارد

پیروز قربانی: استراماچونی مشکلی ندارد مدیریت استقلال مشکل دارد

دربی شرایطش متفاوت است، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست. به نظرم نباید هواداران نگران این بازی باشند و این بازی به بازیکنان بستگی دارد.

دوات آنلاین-استقلال با کسب یک امتیاز از دو بازی لیگ برتر جایگاه خوبی در جدول ندارد و همین مسأله توی ذوق می‌زند. البته به دلیل تعطیلی لیگ کمی شرایط این تیم از نظر حاشیه‌ای بهتر شد اما تمام هوش و حواس هواداران این تیم به بازی فردا مقابل نفت مسجد سلیمان است و احتمالاً دقایق اضافی که تاکنون بلای جان تیم استقلال شده. در کنار این نگرانی هواداران دلواپس یک بازی بزرگتر هم هستند که طی چند سال اخیر کمتر در آن پیروز شده‌اند. بازی دربی دغدغه این روزهای استقلالی‌ها است و مربی که نشان داده چندان دلش با استقلال نبوده و در اکثر مواقع چمدان‌هایش دم در خروجی گذاشته شده است. با پیروز قربانی پیشکسوت استقلال همکلام شدیم تا در مورد تمام مسائل مربوط به استقلال با او صحبت کنیم.

  

*دو بازی و فقط یک امتیاز، این حاصل کار استقلالی‌ها است. اتفاقی که این روزها باعث نگرانی هواداران استقلال شده است.

 من چه نظری بدهم وقتی هر حرفی از سر دلسوزی می‌زنم یک مشت آدم بیکار جلوی من موضع می‌گیرند؟

 

*یعنی نمی‌خواهید در مورد شرایط استقلال هیچ اظهارنظری کنید؟

 با وجود این همه موضع‌گیری اما من وظیفه خودم می‌دانم بدون تعصب در مورد استقلال حرف بزنم. این تیم در دو بازی گذشته خود خوب کار نکرد. البته در بازی با فولاد کمی بهتر شد اما برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد این بازی ضعیف است و عملکرد استقلال قابل قبول نیست.

 

*به نظر می‌رسد دل آقای استراماچونی با استقلال نیست و دائماً از این تیم ایراد می‌گیرد، خیلی‌ها این نحوه برخورد او را با کی‌روش قیاس می‌کنند و بهانه‌گیری‌‌های که او می‌کرد. نظر شما در این ارتباط چیست؟

 به نظر من اشکال در نحوه مدیریت مدیران ایرانی است که افرادی مثل استراماچونی و کی‌روش اینطور رفتار می‌کنند. استراماچونی در حال حاضر حکم کارمند استقلال را دارد و نباید اینطور رفتار کند اما شما مربی قبل از استراماچونی (شفر) را نگاه کنید. شفر قدرت مطلق استقلال بود، همانطور که الان استراماچونی برای باشگاه تصمیم می‌گیرد. به نظر شما این رفتارهای مشابه تقصیر کیست؟ غیر از این است که مدیریت باشگاه کار خودش را درست انجام نمی‌دهد؟ مربیان خارجی از رفتار اشتباه مدیران ما سوء‌استفاده می‌کنند.

 

*به نظرتان عیار استراماچونی چه زمانی مشخص می‌شود؟

 به نظرم عیار او همین الان مشخص شده است اما به هرحال باید تا هفته چهارم صبر کرد.

 

*با این شرایط هواداران استقلال باید نگران بازی دربی باشند.

 دربی شرایطش متفاوت است، هیچ تیمی از پیش بازنده نیست. به نظرم نباید هواداران نگران این بازی باشند و این بازی به بازیکنان بستگی دارد.

 

*شایعه شده که استقلال از آسیا حذف می‌شود. به همین دلیل آقای زنوزی و باشگاه تراکتور از این بابت ابراز خوشحالی کرده‌اند.

 به آقای زنوزی بگویید که حواسش به تیم خودش باشد. ایشان برای تیمش خیلی خرج کرده و باید حواسش به تیم تراکتور باشد.

 

*شما طی این چند وقت اخیر به شدت به مدیریت باشگاه استقلال انتقاد کردید. هنوز به مدیریت آقای فتحی انتقاد دارید؟

 به نظر من مدیریت در ایران به طور کل غلط است و فقط خاص باشگاه استقلال نیست. مدیران ما بی‌سواد هستند. منظورم از بی‌سوادی نه اینکه درس نخوانده باشند، شاید دکترا هم داشته باشند اما دکترای آنها به درد ورزش نمی‌خورد و ورزش ایران به مدیرانی نیاز دارد که از ورزش سر در بیاورند اما به نظر می‌رسد هیچ‌کس سر جای خودش نیست. در ایران افراد با روابط مدیر می‌شوند اما مهم شایستگی‌ها است. من هم خیلی دوست دارم معاون ورزشی استقلال شوم اما می‌توانم در آن پست به استقلال خدمت کنم؟

 

*چند وقتی است که استقلال در تیم ملی نماینده ثابتی ندارد، اخیراً هم فقط علی کریمی بازی کرد، این مسأله برای استقلالی‌ها ضعف محسوب نمی‌شود؟

 برای استقلالی‌ها احترام قائل هستم اما بعد از امید ابراهیمی استقلال بازیکن سطح بالایی ندارد. به هرحال این حق مربی است که بازیکنانش را از بین بهترین بازیکنان انتخاب کند. البته من شأن و شخصیت هیچ بازیکنی را پایین نمی‌آورم اما همانطور که گفتم خیلی وقت است استقلال بازیکن سطح بالا ندارد.

 

*به همین دلیل هم هست که طی چند سال اخیر نتوانسته به نتیجه برسد؟

 بله، خیلی این مسائل مهم است اما به‌عنوان طرفدار استقلال امیدوارم در لیگ بهترین نتایج را بگیرد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.