2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
حمله طرفداران استقلال به وزیر ورزش به خاطر استعفای استراماچونی

حمله طرفداران استقلال به وزیر ورزش به خاطر استعفای استراماچونی

میلیچ ظهر یکشنبه در شرایطی وارد ایران شد که مسئولان باشگاه استقلال نتوانستند برای او ویزای فرودگاهی تهیه کنند و نتیجه آن شد که مدافع کروات مد نظر باشگاه که به خواست استراماچونی به ایران آمده بود ساعاتی بعد در میان بهت و حیرت همگان فرودگاه امام را ترک کرد.

دوات آنلاین-خبر جدایی آندره‌آ استراماچونی از ایتالیا به ایران مخابره شد. ظاهراً سرمربی استقلال و مدیربرنامه‌هایش خود این خبر را به رسانه‌های محلی داده‌اند. آیا این خبر واقعیت دارد یا استرا درپی گرفتن امتیاز تازه‌ای است؟

زمزمه ناراحتی آندره‌آ استراماچونی از وضعیت موجود از هفته‌ها قبل شنیده می‌شد. بخصوص آن روزها که او عذر 2 بازیکن تیمش(محسن کریمی و رضا آذری) را خواست اما تصمیم‌گیران باشگاه استقلال بعد از چند روز این بازیکنان را به تمرین بازگرداندند تا استرا دوباره آنها را تست کند. از همان رفتار‌ها می‌شد فهمید که میان باشگاه استقلال و سرمربی جدید بر سر جذب بازیکنان جدید اختلاف‌هایی وجود دارد و ظاهراً یارگیران باشگاه استقلال نمی‌توانند خواسته‌های آقای سرمربی را برآورده کنند. بعد از آن ماجراها‌ که دلالت بر اختلاف نظرها داشت، یکی از خبرنگاران نزدیک به سرمربی استقلال که گفته می‌شود با فدریکو پاستورلو مدیربرنامه‌های مرد ایتالیایی نیز در تماس است خبر از جدایی احتمالی این مربی به دلیل خلف وعده‌های باشگاه استقلال داد.

 این خبرنگار ایتالیایی که با پاستورلو در تماس است در گزارش خود به برخی کاستی‌ها در زمان مربیگری استراماچونی در استقلال اشاره کرده که مهم‌ترین آن بازگشت میلیچ، مدافع مد نظر ‌آبی‌ها از فرودگاه به کرواسی است. میلیچ ظهر یکشنبه در شرایطی وارد ایران شد که مسئولان باشگاه استقلال نتوانستند برای او ویزای فرودگاهی تهیه کنند و نتیجه آن شد که مدافع کروات مد نظر باشگاه که به خواست استراماچونی به ایران آمده بود ساعاتی بعد در میان بهت و حیرت همگان فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد کشورش ترک کرد.

 این اتفاق باعث شد استراماچونی به شدت از ماجرا دلخور شود و ساعاتی بعد نیز ماجرای انتشار خبر جدایی از سوی یک خبرنگار ایتالیایی پیش بیاید تا کانون استقلال باز هم دچار تزلزل و حاشیه شود.

در حالی که شاید همه چیز آماده و مهیای بهتر شدن اوضاع بود و اینطور به نظر می‌رسید که استقلال با آرامشی مطلوب در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر است اما خبر جدایی احتمالی استراماچونی از استقلال و فرصت 2 روزه‌ای که او برای برآورده شدن خواسته‌هایش به باشگاه استقلال داده، این تیم را وارد دایره‌ای از بحران کرده است.

البته برخی جریان‌های خبری موضوع ناراحتی و دلخوری استراماچونی را با جدایی علی خطیر، یکی از مسئولان سابق باشگاه استقلال بی‌ربط نمی‌دانند اما بعید است آقای سرمربی به خاطر این موضوع بحث کناره‌گیری‌اش از سرمربیگری استقلال را مطرح کرده باشد و اساسا حضور خطیر نمی‌توانست در ورود و خروج بازیکنان چندان اثرگذار باشد تا این حد که کار به تهدید‌های آقای استراماچونی بکشد. شاید سرمربی ایتالیایی به دلیل آنکه خطیر مقدمات حضورش در ایران را فراهم کرد، مراوداتی با این مسئول برکنار شده داشت اما باور اینکه یک ایتالیایی به خاطر علی خطیر که عمر ارتباط‌شان به چند ماه می‌رسد تهدید به کناره‌گیری کرده باشد، ادعایی دور از واقعیت است.

در عین حال اما موضوع جدایی استراماچونی از استقلال شاید اینطور تعبیر شود که آقای سرمربی در پی اخذ امتیازهای تازه است  یا دارد جریان را به سمت و سویی سوق می‌دهد که باشگاه استقلال در راستای برنامه‌های او گام‌های محکم‌تری بردارد و قدری جدی‌تر به درخواست‌هایش بنگرد و به نوعی در پی ترساندن مسئولان باشگاه باشد اما وقتی می‌بینیم خبر در صفحه شخصی همسر استراماچونی نیز بازنشر می‌شود بیشتر به احتمال جدایی نزدیک می‌شویم.

اینکه جدایی استراماچونی از استقلال رقم بخورد یقیناً به روزهای آتی بستگی دارد اما سایت ایتالیایی توتومرکاتوی ایتالیا از تلاش‌های پاستورلو، مدیربرنامه‌های ایتالیایی استراماچونی برای ایجاد فضایی امیدوار‌کننده‌تر میان این مربی و مدیران باشگاه استقلال پرده برداشته است. این سایت به کوشش‌های این مدیربرنامه برای متقاعد کردن دو طرف اشاره کرده و ظاهراً شخص مورد نظر با هر دو طرف در تعامل است تا موانع موجود احتمالاً از سد راه برداشته شود و استراماچونی در ایران بماند. به هر حال اگر طبق ادعاهایی که مطرح شده و حتی سایت فاکس اسپورت ایتالیا خبر از جدایی استراماچونی 10 روز قبل از شروع لیگ داده است، دوطرف به توافق‌های تازه‌ای در زمینه همکاری مجدد دست یابند استراماچونی در استقلال خواهد ماند اما این ماندن منوط به فراهم شدن درخواست‌های آقای سرمربی است که باید دید سران باشگاه استقلال در این باره چه تصمیمی خواهند گرفت.

 

وقتی اوضاع وخیم شد

به دنبال انتشار این اخبار در فضای مجازی بمبارانی از انتقادات بی‌ادبانه و مؤدبانه از مسئولان و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال به پا شد. عده‌ای فتحی را مقصر اتفاقات رخ داده دانستند و عده‌ای هم دوباره به سمت وزیر ورزش حمله‌ور شدند و او را مقصر اعلام کردند. این فضاحت حاصل کم‌کاری هر که بود اما بیش از همه به آرامش استقلال لطمه زد. حالا خیلی‌ها استراماچونی را در هر حال برنده به راه افتادن این ماجرا می‌دانند و بر این باورند که در هر دو احتمال؛ چه استراماچونی بماند، چه برود او برنده این ماجرا خواهد بود و این باشگاه استقلال است که در مقابل انتقادهای تازه قرار خواهد گرفت. به هر حال باید دید مسئولان باشگاه استقلال چه تصمیمی دارند. آیا با استراماچونی به همکاری ادامه خواهند داد یا اینکه آنها نیز از جریان‌های به راه افتاده دلخور خواهند شد و با آقای سرمربی قطع همکاری خواهند کرد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
شهرام 1398/05/22
بابا به جام از منیریه برا اینا بخرین دق کردن😆 ❤❤❤❤

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.