2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معرفی کامل ورزش نینجوتسو، چگونه می‌شود نینجا شد

معرفی کامل ورزش نینجوتسو، چگونه می‌شود نینجا شد

قیمت این کلاس‌ها با توجه به استاد و امکانات باشگاه‌ها متفاوت است اما حداقل از ماهانه ۸۰ هزار تومان برای سه جلسه در هفته شروع می‌شود.

دوات آنلاین-اجراهای شگفت‌انگیز دختران نینجا خیلی‌ها را به وجد آورده و به این فکر انداخته است که آنها هم نینجا شوند. برای نینجا شدن باید سراغ رشته ورزشی نینجوتسو بروید. خراسان در این باره توضیحات کاملی داده است که در زیر می خوانید:

 

پاسخی به چند سوال متداول درباره نینجا و کلاس‌های آموزشی‌اش

محدودیت سنی ندارد

اگر شما هم بعد از دیدن اجرای دختران نینجا در برنامه عصر جدید به فعالیت در این رشته علاقه‌مند شده‌اید، قبل از ثبت‌نام در کلاس های این رشته جذاب، پاسخ‌های رایج‌ترین سوالات درباره نینجا را بخوانید.

 

آیا برای فعالیت در این رشته محدودیت سنی وجود دارد؟

به طور کلی، پاسخ این سوال خیر است. البته کودک باید برای فعالیت در چنین رشته‌هایی حداقل شش سال داشته باشد چراکه در این سن، اگرچه بهبود تعادل و حرکت در کودک به ‌دست آمده اما هنوز هماهنگی لازم بین دست و چشم به‌ وجود نیامده است بنابراین کودک می‌تواند فقط به‌طور محدود به ورزش‌های سازمان‌یافته مانند ژیمناستیک یا همین نینجا بپردازد. درباره فعالیت در این رشته در سن‌های بالا هم به تشخیص پزشک بستگی دارد.

 

هزینه شرکت در کلاس آموزش نینجوتسو چقدر است؟

قیمت این کلاس‌ها با توجه به استاد و امکانات باشگاه‌ها متفاوت است اما حداقل از ماهانه ۸۰ هزار تومان برای سه جلسه در هفته شروع می‌شود. البته از آن طرف، شهریه بعضی باشگاه‌ها تا یک میلیون تومان در ماه هم می‌رسد.

 

چقدر طول می‌کشد تا من بتوانم یک نینجا شوم؟

بستگی به توانایی‌ها و میزان تمرین شما دارد. نینجوتسو رشته‌ای پر از فنون و هنرهای مختلف است و ۹ کیو (درجه) و ۱۵ دان دارد اما باید بدانید که یک نینجا هیچ‌وقت از یادگیری غافل نمی‌شود.

 

آن چه باید از تعریف و تاریخچه «نینجوتسو» بدانیم

«نینجوتسو» تشکیل شده از دو کلمه‌ «نین» به معنی بردباری و تحمل در عین قدرت و همچنین «جوتسو» به معنای هنر. این دو کلمه در کنار هم معنای سبکی از زندگی را یادآور می شوند که در آن علاوه بر تاکید بر مهارت‌های رزمی و تقویت قدرت بدنی، بر داشتن روح و روانی زلال و آزاد و فکر و اندیشه قوی یک جنگجو هم اصرار می‌ورزند. البته این هنر رزمی ژاپنی را در لغت به معنای «حرکت پنهانی» هم دانسته اند. این رشته رزمی در واقع شیوه‌ای به وجود آمده برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارت‌های ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن است. در «نینجوتسو» همچنین راهبردها و تاکتیک‌های جنگ‌های نامتعارف و چریکی و روش‌های جاسوسی و پنهان‌کاری آموزش داده می‌شود. اجرای تکنیک‌های این رشته نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن بی ارزش است.

 

انجام ماموریت مقدم بر همه چیز

درباره تاریخچه این رشته باید بدانید در افسانه‌های ژاپنی آمده که نینجاها از نسل هیولاهایی هستند که نیمی انسان و نیمی کلاغ بوده‌اند. بر اساس بیشتر منابع تاریخی نینجاها به تدریج خود را به عنوان نیروی مخالف همتایان طبقه بالاتر خود یعنی سامورایی‌ها در ژاپن فئودال مطرح کردند و تکامل این هنر رزمی بین قرن ششم تا نهم میلادی در ژاپن اتفاق افتاده است. نینجاها برای دفاع از خود مقابل دیگر گروه‌ها از جمله گروه ملی میهنی ژاپن، به تمرین هنرهای رزمی پرداختند و راهبردهای نظامی را با ترس روانی و قدرت‌های اسرارآمیز ترکیب کردند. «دایسوکه توگاکوره» و «کاین دوشی» نینجاهایی بودند که برای اولین بار قواعدی را برای این هنر رزمی تدوین و اولین مکتب «نینجوتسو» را پایه‌گذاری کردند. نینجاها انجام مأموریت به هر شکل ممکن را بر هر چیز مقدم می دانستند. حمله ناگهانی، مسموم کردن، فریب و جاسوسی از نظر سامورایی‌ها ناجوانمردانه بود اما از روش‌های اصلی رزمی نینجاها محسوب می‌شد.

 

درجه‌بندی نینجوتسو

در این رشته رزمی هم مانند کاراته و تکواندو برای ارتقای درجه هنرجویان از کمربند استفاده می‌کنند و  پس از کسب کمربند مشکی رزمی‌کاران نینجوتسو باید برای دریافت دان خود اقدام کنند. درجه‌بندی دان از یک تا ۱۵ است که هر چه بالاتر می‌رود مراحل سخت‌تر می شود و باید یک جنگجوی سخت‌کوش و سریع باشید تا این مراحل را طی کنید.

 

لقب‌ها در این رشته

هنرجوی مبتدی آغازگر «شوشین شا»، هنرجوی رسمی (سازمان یافته) «اوچی دی شی»، هنرجوی بیش از دوسال کارکرده «کوهای»، هنرجوی ارشد بیش از چهار سال کارکرده «سن پای»، کمک مربی و مربی ( مشکی دان 2) «سن سی»، معلم جوان (دان 3 تا 4) «شی دوشی هو»، مربی باتجربه دان 5 تا 7 «شی دوشی»، ارشد مربیان دان 7 تا 9 «شیهان»، بالاترین مسئول سبک در جهان (پدر) «سوک»، بنیان‌گذار و پایه‌گذار روش نوین کانچو.

 

مروری بر اصلی‌ترین تکنیک‌های نینجوتسو که این روزها آموزش داده می‌شود

هرچند نینجا شدن کار بسیار سختی است و به تمرین‌های زیادی نیاز دارد اما آشنایی با چند حرکت و تکنیک اصلی این رشته، برای افرادی که علاقه مند به حضور در باشگاه‌های نینجوتسو هستند، جذاب خواهد بود.

 

اول بروید دنبال لباس!

گام اول استفاده از لباس‌های مناسب برای فعالیت در این رشته است. حتما تا به حال درباره تنگ بودن لباس‌های نینجا مطالبی شنیده‌اید. دلیل اصلی تنگ بودن لباس‌های نینجا، خش خش نکردن آن‌ها در هنگام تمرینات است. در ضمن لباس‌هایی که برای تمرین در شب استفاده می‌کنید باید رنگ آبی تیره باشد تا در استتار به کمک‌تان بیاید. همچنین می‌توانید لباس کیکوجی (Keikogi) قرمز رنگ (لباس تمرین هنرهای رزمی در ژاپن) و هاکاما (لباس سنتی ژاپن) را بپوشید. البته باید بخش‌های پایینی این لباس‌ها را درون کفش نرم قرار دهید و هر یک از آن‌ها را با یک رشته نخ به دور پاهایتان بپیچید.

 

تکنیک ایستادن پا گربه‌ای

استفاده از این حرکت برای راه رفتن روی زمین‌های ناهموار بسیار مناسب است. برای تعادل بیشتر در زمان اجرای این تکنیک، باید بازوهایتان را از هم دور نگه دارید. در این وضعیت بیشتر وزن‌تان روی پای جلویی است و هنگامی که پای عقب را حرکت می دهید، سعی کنید زانوها با یکدیگر برخورد نکنند.

 

تکنیک یوکو آروکی یا راه رفتن از پهلو

از این تکنیک حرکتی برای راه رفتن در کنار دیوار و فضاهای تنگ استفاده می‌شود. در حرکت یوکی آروکی باید از پهلو حرکت کنید و زانوهایتان حالت خمیده داشته باشند. بنابراین پاهایتان از پهلو به صورت ضربدری برداشته می‌شوند. حرکات را باید به آرامی انجام دهید.

 

تکنیک کو آشی یا گام کوتاه

از این تکنیک برای راه رفتن در میان علفزارهای هرز و آب استفاده می‌شود. در این تمرین باید پای جلویتان را از میان علف‌های هرز بالا ببرید سپس پایتان را به طرف جایی که می‌خواهید بروید، بچرخانید. بعد پایتان را پایین بیاورید و گام‌های بعدی را هم به این صورت بردارید.

 

تکنیک‌های استفاده از شمشیر

در این قسمت از مطلب با پنج حالت مختلف در تکنیک‌های استفاده از شمشیر آشنا می‌شوید.

1- شمشیر را بالای سرتان به شیوه‌ای که در تصویر می بینید، به دست بگیرید. 2- دسته شمشیر در کنار مفصل ران قرار می‌گیرد و نوک شمشیر به سوی چشم های دشمن است. 3- دسته شمشیر در کنار کمر قرار می‌گیرد و نوک آن به سوی شکم دشمن است. 4- شمشیر را به شیوه چوب بیسبال در دست‌تان می‌گیرید.

5-در قدم آخر هم، دسته شمشیر در کنار مفصل ران‌تان قرار می‌گیرد و نوک شمشیر به سوی پای مهاجم است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
هدیه 1402/03/02
من تازه شروع کردم و کمربندم سفیده من الان گیج شدم بعضی ها میگن نینجوتسو سه تا کمربند داره بعضی ها میگن ۹ تا داره میشه یکی بگه بالاخره تکلیف چیه؟
ناشناس 1401/11/07
نینجوتسو کلا ۳ تا کمربند داره برای آقایان سفید از کیو۹تاکیو۷ که وقتی حکم کیو۷ رو گرفتی کمربندت میشه سبز تا کیو۱ کمربندت همینه به ازای هر درجه یه ستاره میاد بالای آرم سینه تا کیو ۵ ستاره ها سفیده و بعدش طلایی تا اینکه دان ۱ رو گرفتی کمربندت میشه مشکی برای خانومها مثل همینه فقط کمربند دومشون بجای سبز قرمز هست
... 1401/08/12
این ورزش آسیب های جسمی اش تا چه حده؟ من دوست دارم ولی میترسم برم سلاحاش واقعیه؟
Sarina 1401/07/28
من شوشین شا هستم یعنی تازه کارم🙃وبه نینجا خیلی علاقه دارم و ۱۳سالمه فکنم دیر شروع کردم☹🖤
ناشناس 1401/06/16
نینجوتسو‌یک طریقت زندگی هست تنها ورزش رزمی نیست در بهترین حالت از شناخت نینجوتسو‌حضور در کنار یک استاد برجسته و کسب مهارتهای روحی و رزمی اوست . افرادی که نینجوتسو‌کار میکنند به پسرها نینجا و به دختران‌کونوایچی میگویند . نینجا نا امیدی را مرگ میداند . و استعداد رو بدون تلاش هیچ میفهمد . انشالله تمامی رزمکاران بخصوص سبک اصیل نینجوتسو تندرست و‌سلامت باشند 🙏
ناشناس 1401/06/11
دخترمن ۸سالشه والان کیو ۸گرفته وداره اماده میشه برای کیو۷
ناشناس 1401/05/19
سلام من ۹ ماه دارم نینجوتسو کار میکنم و ورزش بسیار خوب و خفنی 😎 من تازه کیو ۹ ام رو گرفتم💪
فرهاد 1401/03/01
سلام من ۱۰ سالمه چند روز دارم پشت سر هم نینجوتسو کار میکنم و الان ۳ تا حرکتشو یاد گرفتم ولی دارم تو خونه کار میکنم برای من نینجوتسو ورزش مناسبی هست آخه علاقه هم دارم
دنیز 1400/11/20
من ۱۴ سالمه و میخوام از تابستان برم نینجا و ثبت نام کنم چون خیلی علاقه دارم و اینکه ونینجا خیلی عالیه😊
.. 1400/10/12
تفاوت نینجا و دفاع شخصی چیه؟!

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.