2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فساد در برخی مدارس فوتبال پایه

فساد در برخی مدارس فوتبال پایه

کلاهبرداری به نام مهدوی کیا تنها کلاهبرداری در فوتبال های پایه نبوده و پیش از این هم اتفاق تلخی برای چند نوجوان یزدی افتاد که از طرف یک مدرسه فوتبال به گرجستان اعزام شده بودند.

دوات آنلاین-صحبت های حیرت انگیز «مهدی مهدوی کیا» از فسادها و کلاهبرداری‌های عجیب و غریب فوتبال پایه در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. این فوتبالیست سابق و موسس آکادمی «کیا» در جایی از این گفت‌وگو داستان عجیب یک کلاهبرداری را که با نمونه‌گیری خون انجام شده تعریف می‌کند.

 

در این کلاهبرداری، مردی ادعا کرده یکی از کانال‌های انتخاب استعدادها برای آکادمی «کیا» است. سیستم پذیرش هم به این ترتیب بوده که والدین باید نمونه خون فرزندشان را همراه با مبلغی پول برای او ارسال می‌کرده‌اند تا مشخص شود استعداد فوتبالیست شدن را دارد یا نه!؟ جالب است که این فرد با این روش عجیب پول زیادی به جیب زده و مهدوی کیا زمانی از کلاهبرداری او باخبر می‌شود که یکی از والدین مال باخته از طریق اینستاگرام موضوع را به اطلاع او می‌رساند. موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که مهدوی کیا می‌گوید: «اول به آن خانم گفتم آخر شما چطور باور کردید که با آزمایش خون می‌توان استعداد فوتبال را سنجید؟ بعد برای کمک به این خانواده قبول کردم فرزندشان خارج از نوبت بیاید تست بدهد. از خانم پرسیدم بچه‌تان چند ساله است؟ جوابش تکان‌دهنده بود: دو ساله!»

 

سفر بدون مجوز

کلاهبرداری به نام مهدوی کیا تنها کلاهبرداری در فوتبال های پایه نبوده و پیش از این هم اتفاق تلخی برای چند نوجوان یزدی افتاد که از طرف یک مدرسه فوتبال به گرجستان اعزام شده بودند. طی این اتفاق، ۳۲ بازیکن مدرسه فوتبال «آرمان کویر» به بهانه برگزاری اردو و البته گرفتن ارزمسافرتی به نرخ دولتی به گرجستان اعزام شدند. اما در اتفاقی تلخ دو نفر از بچه‌های اعزامی این اردو در رودخانه‌ غرق شدند. یکی از والدین بچه‌ها درباره این اتفاق می‌گوید: «بعدها فهمیدیم اصلا هیچ توپی در این مدت در کار نبوده است. گفته بودند که کفش فوتبال برای بچه‌ها بخرید ولی اصلا هیچ توپی در کار نبوده است چه برسد به فوتبال». البته چند وقت بعد مدیر همین مدرسه فوتبال مدرسه فوتبال جدیدی به راه انداخت!

 

ادعای حیرت انگیز ناصرفریادشیران

ناصر فریادشیران سال 90 درباره آسیب‌های مدارس فوتبال به بچه‌ها حرف های تکان دهنده ای زد که خبر از آزارهای جنسی در مدارس فوتبال می داد. در بخشی از این  گفت و گو که در روزنامه قانون همان زمان چاپ شده است، فریاد شیران می گوید: « در مدارس فوتبال افرادی متأسفانه به دنبال مسائل جنسی هستند و بچه‌ها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند. چهار سال پیش در یکی از شماره‌های روزنامه ایران آمده بود که یک فردی ساک یکی از باشگاه‌های تهران روی دوشش بود و در منیریه در حال قدم زدن بود. یکی از بچه‌ها از این شخص می‌پرسد شما به کدام باشگاه تعلق دارید؟ می‌گوید من در فلان باشگاه هستم. بچه ذوق‌زده می‌گوید من می‌خواهم تست بدهم. آن فرد هم قبول می کند و می‌گوید فردا فلان ساعت بیا برویم تست بدهی. اما آن بچه هیچ‌وقت به محل تمرین نمی‌رود. آن فرد وقتی به این بچه معصوم تجاوز می‌کند او را می‌ترساند و از او می‌خواهد شاگردهای دیگر را هم بیاورد که از آن ها هم سوء‌استفاده کند. این فرد با همین روش چهار نفر را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهد.»

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.