2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا برج میلاد در خطر کج شدن  و فروریختن است؟

آیا برج میلاد در خطر کج شدن و فروریختن است؟

برج میلاد، برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است.

دوات آنلاین-عضو شورای شهر می گوید: برج میلاد در خطر ریزش و حداقل کج شدن است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز می گوید: نتایج آخرین پایشی که متعلق به دو هفته قبل است نشان می دهد، خطر جدی وجود ندارد. حالا بماند که دو عضو خانواده مدیریت شهری تهران دو حرف کاملا متفاوت می زنند و همین نکته خود قابل تامل است اما واقعا برج میلاد قرار است فرو بریزد یا کج شود؟

 

حالت خوش بینانه کج شدن است

روزنامه خراسان با مقدمه بالا نوشت: تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهرتهران می گوید:  از سال ۹۲ تا کنون گود برج میلاد رها شده است و این در حالی است که عمر مفید پایدارسازی گودها چهار سال است و حالا این گود نیازمند استحکام سازی مجدداست، حالا ما با یک گود پرخطر مواجه هستیم که دقیقا در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج  روی این گود سنگینی می‌کند. به طوری که با اولین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه‌های برج مقاومت خود را از دست بدهد و به درون گودال ۴۰ متری سقوط کند و در خوش بینانه‌ترین حالت، برج میلاد کج خواهد شد.

 

خطر جدی وجود ندارد

اما درپی این اظهارات،صفا صبوری دیلمی معاون عمرانی شهرداری تهران می گوید: دقت داشته باشید که گود موسوم به گود برج میلاد ارتباطی با رأس برج ندارد. چرا که این گود در مجاورت مرکز همایش‌ها قرار دارد و با رأس برج میلاد فاصله زیادی دارد. این طور نیست که برخی‌ها فکر کنند گود دقیقاً در زیر برج میلاد قرار دارد بلکه در کنار مرکز همایش‌ها که فاصله زیادی با یکدیگر دارند و دو نقطه مختلف هستند، وجود دارد. بر اساس نتایج آخرین پایشی که متعلق به دو هفته قبل است خطر جدی وجود ندارد. وی  تاکید کرد: برج میلاد سازه خاصی است که با انجام یک گود برداری کج نمی‌شود.

 

ششمین برج بلند مخابراتی جهان

برج میلاد، برج مخابراتی چندمنظوره‌ای است که با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر مربع زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد با توجه به ویژگی‌های منحصربه فردش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.