2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
افتتاح مرکز آموزش و کارآفرینی روشنای امید

افتتاح مرکز آموزش و کارآفرینی روشنای امید

روشنای امید در نظر دارد در کنار سایر خدماتی که در زمینه‌ی پزشکی و درمانی، حقوقی، اسکان، ازدواج، خدمات تحصیلی و ... به این جوانان ارائه می‌دهد با ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی شغلی، مهارت‌های کسب و کار، بازاریابی و نیز آموزش روابط حرفه‌ای در محیط کار، گروه هدف خود را برای ورود به جامعه و بازار کار آماده کند.

دوات آنلاین-بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان در راستای آرمان اصلی خود یعنی توانمندسازی جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی، اولین مرکز آموزش و کارآفرینی را برای ارائه خدمات تاثیرگذارتر و پایدارتر به گروه هدف خود راه‌اندازی کرد. هدف از راه‌اندازی این آموزشگاه، توانمندسازی حرفه‌ای و شغلی فرزندان مستقل‌شده از سازمان بهزیستی است.

روشنای امید در نظر دارد در کنار سایر خدماتی که در زمینه‌ی پزشکی و درمانی، حقوقی، اسکان، ازدواج، خدمات تحصیلی و ... به این جوانان ارائه می‌دهد با ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی شغلی، مهارت‌های کسب و کار، بازاریابی و نیز آموزش روابط حرفه‌ای در محیط کار، گروه هدف خود را برای ورود به جامعه و بازار کار آماده کند. روشنای امید امیدوار است با راه‌اندازی این مرکز و برگزاری دوره‌های فنی، هنری، مهارتی و تخصصی بتواند حمایتی حرفه‌ای‌تر در زمینه اشتغال و کاریابی این جوانان داشته باشد.

یاوری مدیر عامل روشنای امید در توضیح اهمیت و ضرورت راه‌اندازی چنین مرکزی اظهار داشت: «فرزندان مستقل‌شده از سازمان بهزیستی همانند سایر همسالان خود در جامعه برای ورود به بازار کار به مهارت در شغل خاصی نیاز دارند و در حال حاضر بسیاری از آنها از چنین مهارت‌هایی محروم هستند و یا مهارت شغلی آنها با علائق‌شان همخوانی ندارد. برخی از این جوانان نیز در مشاغلی تخصص دارند که امروزه بازار کار چندانی برای آن وجود ندارد. چنین وضعیتی در نهایت به تعویض مکرر شغل، عدم اشتغال پایدار و حتی بی‌کاری این گروه منجر شده است.» یاوری در ادامه گفت: «ناگفته پیداست موضوع اشتغال و استقلال مالی تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس و عزت نفس افراد دارد. در همین راستا بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان با بررسی و نیازسنجی‌‌های لازم، آموزشِ مشاغل مختلفی را که تقاضا و امکان درآمدزایی بیشتری برای آنها وجود دارد، شناسایی کرده و در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر از دانش و تجربه‌ی متخصصان مختلفی بهره گرفته است.»

بنابر اظهار مدیر عامل روشنای امید شیوه‌ی کار این مرکز بر ارائه‌ی آموزش‌هایی در قالب ورکشاپ متمرکز است. داوطلبان حرفه‌آموزی در کلاس‌هایی که فهرست آنها مرتباً به روز خواهد شد شرکت می‌کنند و بعد از این‌که مهارت کامل را کسب کردند، به سمت تولید و فروش محصولات خود هدایت می‌شوند. روشنای امید در فروش این محصولات نیز در کنار فرزندان خود خواهد بود و محصولات تولید شده را با رایزنی‌ها و پی‌گیری‌هایی که انجام خواهد داد در بازارچه‌ها، بازارها یا مراکز فروش عرضه خواهد کرد. این مسیر با همراهی خود فرزندان اتفاق خواهد افتاد تا شیوه‌های بازاریابی و عرضه‌ی محصولات را نیز یاد بگیرند و با شناسایی مشتریان خود به تدریج امکان استقلال کامل شغلی را به دست آورند و وارد بازار کار حرفه‌ای شوند تا جایی که بی نیاز از خیریه روشنای امید و سایر مراکز حمایتی باشند.

او در توضیح مشاغل و حرفه‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، اضافه کرد: «در همین ابتدای کار دو ورکشاپ برگزار کردیم. یکی از ورکشاپ‌ها آموزش نقاشی روی چوب، شیشه و پارچه بود و دیگری آموزش فینگرفود که توسط دو استاد صاحب نام به‌صورت داوطلب برگزار شد.

تا کنون 12 نفر از دختران ما در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. این مرکز محدودیت جنسی و سنی برای آموزش‌ها قائل نیست و به تمامی افرادی که علاقمند به یادگیری و توانمندی شغلی هستند، خدمت‌رسانی خواهد کرد.»

مدیر عامل خیریه روشنای امید با توضیح اینکه خدمات این مرکز مختص فرزندان مستقل‌شده و در شرف استقلال سازمان بهزیستی است، در خصوص نحوه‌ و محل تامین اعتبارات و هزینه‌های مرکز گفت: «تمامی هزینه‌های این مرکز از محل کمک‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود. زمانی که شروع به بازسازی و تجهیز محل راه‌اندازی مرکز آموزش و کارآفرینی کردیم، خیّرین و خود فرزندان بهزیستی در این کار همراه ما بودند و تمامی تجهیزات مرکز مثل یخچال و صندلی‌ها و ... توسط افراد خیّر در اختیار روشنای امید قرار گرفته است.»

یاوری با اعلام اینکه مرکز با رونمایی از محصولات تولید شده‌ی فرزندان در 29 خرداد ماه، رسماً کار خود را آغاز کرده است، دلیل تاخیر در افتتاح مرکز را مصادف شدن آن با ایام مبارک ماه رمضان اعلام کرد. وی در پایان از تمامی علاقه‌مندان برای بازدید از این مرکز دعوت به عمل آورد.

زهرا یاوری در پایان اعلام کرد که آماده‌سازی جشن افتتاح این مرکز با همراهی صمیمانه‌ فرزندان روشنای امید انجام شده است. تمام فینگرفودها و شیرینی‌های مراسم افتتاحیه توسط فرزندان تحت حمایت این بنیاد تهیه شده بود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.