2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای از بین بردن شوره و خارش پوست سر چه کار کنیم

برای از بین بردن شوره و خارش پوست سر چه کار کنیم

سرکه سیب به دلیل ماهیت اسیدی خود، یک راه حل عالی برای مقابله با قارچ و ویروسی است که باعث ایجاد خارش پوست سر می‌شود.

دوات آنلاین-شوره سر یا خارس پوست سر شما را هم آزار می‌دهد. برای این‌که از شر این شوره‌ها و خارش ها خلاص شوید می‌توانید از 6 روش خانگی که سایت ریواردمی معرفی کرده است استفاده کنید:

 

۱) ماساژ روغن: برای کاهش خشکی پوست سر خود، آن را با روغن ماساژ دهید. برای ماساژ روغن پوست سر خود، می‌توانید از روغن‌های مختلفی هم‌چون روغن نارگیل، روغن درخت چای، روغن کنجد یا روغن جوجوبا استفاده کنید. با بهره‌گیری از این درمان پس از چند هفته خشکی و خارش پوست سرتان درمان می‌شود.

 

۲) آب‌لیمو: با آب‌لیمو به مقابله با شوره سر خود بپردازید. آب‌لیمو دارای خواص  ضدعفونی بسیار زیادی است و برای مقابله با شوره سر بسیار مفید است. می‌توانید برای بهره بردن از مزایای آب‌لیمو آن را روی تمام کف سر خود بمالید یا آن را با شیر لخته شده مخلوط کرده و روی پوست سر خود قرار دهید.

 

۳) جوش شیرین: پوست سر خود را با جوش شیرین لایه‌برداری کنید. جوش شیرین می‌تواند با لایه‌برداری به تسکین خارش پوست سر و کاهش شوره‌ها کمک کند. برای بهره بردن از این درمان کمی از خمیر حاصل از ترکیب جوش شیرین و آب را روی پوست سر خود قرار دهید.

 

۴) سرکه سیب: سرکه سیب به دلیل ماهیت اسیدی خود، یک راه حل عالی برای مقابله با قارچ و ویروسی است که باعث ایجاد خارش پوست سر می‌شود. هم‌چنین با تنظیم سطوح pH سر، خارش آن را کاهش می‌دهد. مقدار برابری از سرکه سیب و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و پیش از شست‌وشوی سر روی پوست سرتان اسپری کنید.

 

۵) آلوئه‌ورا: خواص مرطوب‌کننده شدید ژل آلوئه‌ورا، آن را به درمانی عالی برای رهایی از خشکی و خارش تبدیل کرده است. برای رطوبت‌رسانی عمیق به پوست سرتان، کمی ژل آلوئه‌ورا را پیش از شست‌وشو موها روی پوست سر خود قرار دهید.

 

۶) موز و آووکادو: از موز و آووکادو می‌توان به عنوان دو نرم‌کننده عالی برای موها استفاده کرد. موز علاوه بر نرم‌کنندگی موها، خارش پوست سر را نیز تسکین می‌دهد. دو موز و یک آووکادو را به خوبی له کرده و با یک‌دیگر مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود قرار دهید تا خشکی و خارش آن را برطرف کنید.

 

این درمان‌های طبیعی خانگی علاوه بر درمان شوره و خارش پوست سر، موهای شما را نرم و پرپشت می‌کند.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.