2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
آهنگ شیطانی صد‌ها نفر را به کام مرگ کشید

آهنگ شیطانی صد‌ها نفر را به کام مرگ کشید

این آهنگ را یک موسیقیدان مجارستانی در غم از دست دادن معشوق خود ساخته بود و شاید هرگر فکر نمی‌کرد قرار است تبدیل به نت‌های مرگ ده‌ها نفر شود.

دوات آنلاین-تا به حال شده حین گوش دادن به یک موسیقی اشک بریزید، احساس اندوه کنید یا حتی تصور کنید زندگی پوچ است؟ شاید باورتان نشود اما بیش از صد نفر با گوش دادن به یک موسیقی خاص خودکشی کرده اند .

 

این آهنگ را یک موسیقیدان مجارستانی در غم از دست دادن معشوق خود ساخته بود و شاید هرگر فکر نمی‌کرد قرار است تبدیل به نت‌های مرگ ده‌ها نفر شود.

 

اولین خودکشی حاصل از شنیدن این موسیقی توسط مردی کفاش به نام جوزف کلر رخ داد و سپس به مرور موجی از خودکشی با این آهنگ شروع شد. انواع خودکشی‌ها هم در نوع خود منحصر به فرد بود، برای مثال دو نفر پس از آن که این آهنگ را که توسط نوازنده‌های خیابانی نواخته می‌شد، شنیدند، دست به خودکشی زدند.

 

نکته عجیب این که این موسیقی پیر و جوان نمی‌شناخت و از همه گروه‌های سنی قربانی می‌گرفت. برای مثال افرادی جوان در غم معشوق، افرادی پیر در غم کهنسالی و ... خودکشی می‌کردند. شاید برایتان سوال باشد مگر متن این آهنگ چه بود که تا این حد قربانی می‌گرفت، فارغ از آهنگ پر سوز و گداز، متن شعر این بود: " یکشنبه غم انگیز ... تا شب زنده نخواهم ماند، تاریکی و سایه و تنهایی من را آزار می‌دهند. تو چشمانت را بسته‌ای و کنارم خوابیده ای، من را ترک کرده‌ای (مرده ای) و من تا صبح منتظر سایه‌های مبهی هستم تا از تو خواهش کنم به فرشته‌ها بگویی من را در اتاقم تنها بگذارند. یکشنبه غم انگیز و جه بسیار شنبه‌ها تنها در سایه‌ها و من امشب خواهم رفت چشمانم، چون شمع پر فروغی می‌درخشد دوستانم برایم گریه نکنید که مزارم نور باران است به خانه باز میگردم جانم به لب رسیده است در سرزمین سایه‌ها تنها بخواب میروم یکشنبه غم انگیز" .

 

نکته جالب‌تر این است که شاعر و آهنگساز این اثر بار‌ها به جرم خلق این اثر مورد پیگرد و تهدید قرار گرفتند چرا که این موسیقی نزدیک به یکصد نفر را به کام مرگ کشانده بود. با همه این‌ها عجیب است که رزو سرس سازنده این اثر نیز با خودکشی به عمر خود پایان داد، آن هم با پریدن از پنجره. پس از این ماجرا و طی حدود یک سال پس از آن کم کم تب و تاب خودکشی با این موسیقی که به موسیقی خودکشی مجارستانی هم مشهور شده بود، کاهش یافت.

 

منبع: انتخاب

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/03/15
واقعا مسخره هیچ کس بابت آهنگ خودشو نمی کشه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.