2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بزرگترین پیمایش زمستانی دماوند به آزادکوه با موفقیت پایان یافت

بزرگترین پیمایش زمستانی دماوند به آزادکوه با موفقیت پایان یافت

فعالیت این تیم از روز سه شنبه 16 بهمن ماه و با عنوان "نخستین پیمایش زمستانی دماوند به آزادکوه" با صعود از مسیر جنوبی قله دماوند آغاز شد و تیم پس از صعود قله دماوند و گذر از گردنه و دشت سرداغ وارد خط الراس البرز مرکزی شده و برفراز قله آزادکوه ایستادند.

دوات آنلاین-تیمی 4نفره از کوهنوردان جوان و مستقل موفق به مهمترین پیمایش زمستانی کوهنوردی ایران شدند و از دماوند تا آزادکوه در 16روز صعود کردند.

فعالیت این تیم از روز سه شنبه 16 بهمن ماه و با عنوان "نخستین پیمایش زمستانی دماوند به آزادکوه"  با صعود از مسیر جنوبی قله دماوند آغاز شد و تیم پس از صعود قله دماوند و گذر از گردنه و دشت سرداغ وارد خط الراس البرز مرکزی شده و با عبور از قلل شاخص البرز مرکزی همچون هفت سران، تخت خرس،چپکرو و قبله، خود را به قلب البرز مرکزی رسانده و  پس از صعود و گذر از قلل پالون گردن و یخچال برفراز قله آزادکوه ایستادند.

 تلاش برای پیمایش بزرگ  زمستانی دماوند به آزادکوه در حالی سپری شد که تیم با چالش های بزرگی مثل شب مانی متوالی در ارتفاع بالا، بارش های شدید و طوفان، عبور از تیغه های سنگی، نقاب های بزرگ برفی، و مناطق بیشمار بهمن‌گیر مواجه بوده است. این چالش‌ها بعضا باعث زمین‌گیر شدن کوهنوردان و مانع از پیشروی آنها شده بود.

این پیمایش  بزرگترین برنامه زمستانی اجرا شده تا کنون در ایران است.

نیما اسکندری(سرپرست)، محمد حسینی، امیر پاینده از همدان و مهدی الف استوار از تهران نفرات این تیم را تشکیل می دهند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.