2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دختر11ساله ‌در دام عشق اینترنتی

دختر11ساله ‌در دام عشق اینترنتی

11 ساله ام، در پایه ششم ابتدایی درس می خوانم و فرزند کوچک خانواده هستم. حدود شش ماه پیش در فضای مجازی با پسری به نام آرمان آشنا شدم که 22 سال داشت. در این مدت ساعت ها با وی در تماس بودم تا جایی که این اواخر نمی خواستم حتی به مدرسه بروم

دوات آنلاین-سن و سال زیادی نداشت، به چهره اش نمی آمد که جرمی مرتکب شده باشد. دقایقی پس از صحبت با افسر نگهبان کلانتری به اتاق مشاور راهنمایی شد.

 

آن جا از داستان زندگی اش در حالی سخن گفت که باورش از زبان یک دختر بچه غیر قابل باور بود. عاشقی، این سرانجام سرک کشیدن به فضای مجازی و دل بستن به یک موضوع سست در دنیای واقعی برای او بود و ...

 

دخترک رو به مشاور کلانتری گفت: 11 ساله ام، در پایه ششم ابتدایی درس می خوانم و فرزند کوچک خانواده هستم. حدود شش ماه پیش در فضای مجازی با پسری به نام آرمان آشنا شدم که 22 سال داشت. در این مدت ساعت ها با وی در تماس بودم تا جایی که این اواخر نمی خواستم حتی به مدرسه بروم.

 

پدرم که متوجه رفتار مشکوک من شده بود، چند بار گوشی ام را از من گرفت اما هر بار با پرخاشگری او را مجبور می کردم گوشی را به من پس دهد، سه ماه پیش تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم و موضوع را به آرمان گفتم. مدتی برای عملی کردن این تصمیم با خودم کلنجار رفتم و سرانجام یک روز که دم غروب بود چند لباس در ساک گذاشتم. وقتی مادرم پرسید چه کار میکنی؟ گفتم: وسایلم را جمع و جور می کنم.

 

مادرم سرگرم کارهای منزل بود که ساعت 9 شب از خانه بیرون رفتم و با ماشینی که آرمان دربست گرفته بود، به سمت خانه آن ها حرکت کردیم و شب را در خانه پدری اش گذراندیم.

 

 آن شب در آن جا کسی نبود و صبح روز بعد نزد خاله اش رفتیم. زمانی که خاله اش فهمید از منزل فرار کرده ام مرا راضی کرد با خانواده ام تماس بگیرم تا از نگرانی در بیایند و با پلیس نیز تماس گرفتند.

 

ماموران پلیس ما را به کلانتری آوردند و به خانواده ام اطلاع دادند. آن ها اجازه ازدواج به ما نمی دهند و من برای رسیدن به آرمان حاضرم هر کاری انجام دهم چرا که او مرا خیلی دوست دارد و به من محبت می کند و ...

 

پیام مشاور

دختران فراری کسانی هستند که به دلایل مختلف و در اثر فشارهای ناشی از شرایط سخت زندگی یا فریب خوردن  اقدام به ترک خانه می کنند و از کانون خانواده جدا می شوند. از جمله عوامل موثر بر فرار از منزل دختران می توان به اختلالات شخصیتی (پرخاشگری های گوناگون، رفتارهای ناسازگارانه، خودزنی و رفتارهای نا به هنجار) و اختلالات روانی ( اضطراب و افسردگی) اشاره کرد.

 

زودرنجی، احساساتی بودن، کمرویی، گوشه گیری و درون گرایی، برتری جویی و جلب توجه در   دوره نوجوانی با بحران بلوغ همراه است و نوجوان را وادار  می کند به دنبال هویت خود باشد و وی معمولا این نیاز را در گروه همسالان خود می یابد. بی توجهی و برخورد نامناسب برخی والدین به ویژگی های روانی و عاطفی فرزندان در این دوره، باعث تزلزل شخصیت و هویت نوجوان شده و او به دلیل نداشتن هدف مشخص و الگوپذیری نادرست از دیگران، نیازها و دلبستگی های خود را بیرون از منزل جست وجو می کند.

 

توجه نکردن به مسائل تربیتی فرزندان، وجود اختلافات زناشویی، طلاق، اعتیاد والدین، بی سرپرستی یا بد سرپرستی، زندگی با ناپدری یا نامادری، خشونت در خانواده، تبعیض بین فرزندان، جمعیت زیاد خانواده، فقر اقتصادی، تعصبات قومی و پایبندی به آداب و رسوم قومی(به ویژه ازدواج دختران)، ضعف اعتقادات مذهبی و سواد پایین والدین از مهم ترین عوامل خانوادگی موثر بر خانه گریزی دختران است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.