2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
رنگ قرمز چه معنایی دارد و کی و کجا استفاده می‌شود؟

رنگ قرمز چه معنایی دارد و کی و کجا استفاده می‌شود؟

بدانید بعد از رنگ آبی قرمز دومین رنگ مورد علاقه مردم دنیاست رنگ قرمز رنگی است که در اکثر پرچم‌ کشورهای دنیا به کار رفته است. تقریباً حدود ۷۷ درصد از کل پرچم های دنیا شامل رنگ قرمز هستند. به دلیل اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ ها قرمز نماد شجاعت و فداکاری است

دوات آنلاین-قرمز یکی از رنگ‌های پرکاربرد در دنیای مد است. این رنگ در کنار دو رنگ زرد و آبی از پایه‌های اصلی رنگ در دنیای مد را تشکیل می‌دهد. فارسی رنگ قرمز ،سرخ است. در واقع قرمز از ترکی وارد زبان فارسی شده و جای سرخ را گرفته است.

 

در دنیای مد قرمز رنگ شور و اشتیاق و غلیان احساسات چه مثبت و چه منفی است.

 

شاید جالب باشد بدانید بعد از رنگ آبی قرمز دومین رنگ مورد علاقه مردم دنیاست رنگ قرمز رنگی است که در اکثر پرچم‌‌های کشورهای دنیا به کار رفته است. تقریباً حدود ۷۷ درصد از کل پرچم های دنیا  رنگ قرمز دارند. به دلیل اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ ها قرمز نماد شجاعت و فداکاری است

 

رنگ قرمز ایست هم هست. در تمام علایم قرمز رنگ ایست یا رنگ هشدار نیز هست.

 

در فرهنگ ژاپن و هند رنگ قرمز نماد شادی و اقبال بلند است،

 

رنگ لباسهای عروس در ایران باستان نیز قرمز بوده‌است. این رنگ همچنان رنگ عروس در ایران است چراکه لباسهای عروس محلی قرمز رنگ است. قرمز در لباسهای محلی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشتر لباسهای محلی زنانه ردی از قرمز را حتما دارند.

 

طراحی و دکوراسیون با رنگ “قرمز”

 همه قرمزها یا همان طیف رنگ قرمز یکسان نیستند. جدا از تیره و روشن‌های رنگ قرمز دو رنگ متفاوت و متمایز از قرمز وجود دارد.قرمز گوجه‌ای  که در پایه آن رنگ زرد به کار رفته و قرمزی که در پایه آن رنگ آبی به کار رفته بیشترین کاربرد رنگ قرمز را دارند.

 

در دکوراسیون خانه می‌توان رنگ قرمز را با کرم، قهوه‌ای سوخته یا سبز بیشتر استفاده کرد اما این رنگ ترکیبات دیگری هم دارد.

 

از پرده‌های رنگ سرخ می‌توان به روناسی، تاج خروسی، سرخ عقیق، گیلاسی، گردویی، سرخ مرجانی، زرشکی، صورتی سیر، سرخ فالونی، سرخ آتشی، سرخابی، گردویی روشن، گیلاسی روشن، تمشکی، آلبالویی، ارغوانی روشن، سرخ لاکی، صورتی،اناری، سرخ، یاقوتی، سرخ گلی، فندقی، بادمجانی روشن، عنابی، سرخ روشن، سرخابی سیر، آجری، سرخ گرم، شنگرفی نام برد.

 

وقتی از رنگ قرمز در طراحی استفاده میکنیم زمینه می‌تواند هر رنگی باشد. به عنوان مثال وقتی رنگ قرمز بر روی زمینه مشکی رنگ قرار بگیرد، درخشان و درخشنده به نظر می‌آید و شما را به یاد آتش می‌اندازد. در زمینه سفید رنگ قرمز کم تر از زمینه مشکی جلب توجه می‌کند و در زمینه‌های نارنجی رنگ، قرمز رنگی بیروح و بی اثر به چشم می‌آید. بنابراین بسته به استفاده ای که می‌خواهید از این رنگ داشته باشید زمینه را انتخاب کنید.

 

 

قرمز تمامی توجهات را به خود جلب می‌کند . این رنگ قابل دیدن ترین رنگ البته بعد از رنگ زرد است و در مقام دوم قرار دارد. از این قابلیت رنگ سرخ برای هشدار در مورد خطر یا موارد اضطراری و از طرفی برای جلب تماشاگر استفاده می‌شود. به همین دلیل است که تابلوها و نشان‌های ایست و یا ماشین‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی قرمز رنگ هستند. این رنگ مناسب‌ترین رنگ برای تابلوهای هشدار، برچسب‌ها و علامت‌ها می‌باشد.

 

در ترکیب لباس هم قرمز رنگی است که در شادی‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و استفاده می‌شود. کسانی که از رنگ قرمز استفاده می‌کنند حتما باید توجه داشته باشند که اگر از قرمز با پایه زرد استفاده می‌کنند  به ویژگیهای اندام خود توجه کنند اگر پایین‌تنه‌ای چاق دارند بهتر است از لباس قرمز با رنگی تیره استفاده کنند تا بزرگی پایین‌تنه آنها خیلی به چشم نیایید. ق

 

رمز یک دست مخصوصا اگر برای لباسهای معمول روزانه استفاده شود چندان جذاب نیست بنابراین استفاده از یک تکه از لباس که قرمز باشد را باید مد نظر قرار دهید.

 

اما قرمز در میکاپ و دیزاین ناخن‌ها بسیار خاص و زیباست. شما می‌توانید از لاک‌های قرمز یا رژ لب قرمز که اتفاقا شما را بسیار خاص و زیبا می‌کند استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/01/16
سلام قرمز از زبانهای کهنتر ایرانی مانند پهلوی و سغدی «کرمست» و «کرمیر» آمده و سرخ نیز همینطور (از سوخر و سورخ پهلوی) و این در گذشته دو رنگ نزدیک به هم اما متفاوت بوده‌اند که امروزه مترادف با هم شده‌اند.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.