2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پسر مورد علاقه‌ام می‌گوید چون نمی‌توانم خوشبختت کنم، ازدواج نمی‌کنیم!

پسر مورد علاقه‌ام می‌گوید چون نمی‌توانم خوشبختت کنم، ازدواج نمی‌کنیم!

استفاده پسر مورد علاقه تان از عبارت هایی همچون «ارزش تو بیشتر از من است» یا «چون نمی توانم خوشبختت کنم پس ازدواج نکنیم»، نشان دهنده این است که به دنبال یک رابطه هوس آمیز است و اصلا تصمیمی برای ازدواج ندارد

دوات آنلاین-یکی از خوانندگان خراسان پرسیده است: حدود شش ماه با یکی از دانشجوهای پسر دانشگاه مان در حد تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی برای آشنایی بیشتر، ارتباط داشتم البته چند باری هم پارک و سینما رفتیم. تقریباً دو هفته است که نظرش عوض شده و می گوید تو ارزشت بیش از من است و چون نمی توانم خوشبختت کنم، ازدواج نکنیم بهتر است. بعد از این اتفاق حالم خوب نیست و مدام به او و خاطرات مان فکر می کنم. تصمیم ام این است که فراموشش کنم.

 

بنفشه دولت آبادی، روان درمانگر و مشاور خانواده جواب داده است: ایجاد ارتباط عاطفی در ابتدا بسیار آسان اما بیرون آمدن از آن رابطه و التیام یافتن در آن سخت است . در هر صورت هر اندازه که به عقیده شما و او این رابطه صحیح و روا نباشد، باز سخت است به خصوص برای شما که دلبستگی عاطفی پیدا کرده اید. امیدواریم توصیه های ما نوید بخش زندگی تازه ای برای تان باشد.

 

پسر مورد علاقه تان دنبال ازدواج نیست!

استفاده پسر مورد علاقه تان از عبارت هایی همچون «ارزش تو بیشتر از من است» یا «چون نمی توانم خوشبختت کنم پس ازدواج نکنیم»، نشان دهنده این است که به دنبال یک رابطه هوس آمیز است و اصلا تصمیمی برای ازدواج ندارد. هرچند شش ماه زمان کمی نیست اما خوب است که تصمیم گرفته اید این رابطه را ادامه ندهید.

 

این نکته را به قلب تان بگویید!

به قلب خود گوشزد کنید که هرچند هنوز عشقی وجود دارد اما در این زمان دیگر عشق نمی تواند مشکلات را حل کند و آینده را تغییر دهد. به هر صورت، پسری که از او جدا شده اید، خصوصیات منفی هم داشته است. به جای فکر کردن به خاطرات سعی کنید به شرایطی فکر کنید که در نظر شما چندان مثبت نبوده است. سعی کنید ویژگی های بدش را به یاد بیاورید و بر افکار خود غلبه کنید. ذهن تان را از موقعیت و شرایط فعلی دور کنید.

 

موقعیت را بپذیرید و قاطع باشید

دایم به تصمیمی که گرفته شده، فکر نکنید. اگر تصمیم به قطع این رابطه گرفته شده حتماً شرایطی در شخص مقابل شما وجود داشته که به صلاح بوده که این رابطه ادامه پیدا نکند. به یاد داشته باشید حتی فکر کردن به خاطرات خوب می تواند دلایل منطقی را از ذهن شما پاک کند و در نتیجه دوباره به همان رابطه مسموم بازگرداند. موقعیت فعلی تان را بپذیرید و سعی کنید به سمت آینده حرکت کنید. شما موقعیت های زیادی را پیش رو دارید.

 

این ناراحتی تان طولانی نخواهد بود

درصدد این که احساسات و حسرت های خود را با طرف مقابل تان مطرح کنید، نباشید. شاید با مطرح کردن احساسات تان این تصمیم را بگیرید که او را تحت تأثیر قرار دهید و مجبور به بازگشت کنید. به مغزتان فرمان توقف بدهید. وقتی رابطه ای تمام شده یعنی تمام شده. این قانون را بپذیرید و روی دلایل جدایی تمرکز کنید. اشتباه های خود را بپذیرید و تمام ناآرامی ها و تنش هایی را که برایتان به وجود آمده، تبدیل به آرامش کنید. در واقع این خشم و ناراحتی شما خیلی طولانی نخواهد بود، صبور باشید.

 

به دنبال انرژی های مثبت بگردید

پیشنهاد می کنیم دکور اتاق تان را تغییر  و وسایل شخصی تان را دوباره سامان دهید، تمام خاطراتی را که از طرف مقابل تان دارید، دور بریزید و کمی چیزهای جدید بخرید. حتی احساسات تان را هم نو و تازه کنید. به دنبال تفریحات سالم و لذت بخش باشید. به سراغ ورزش و فعالیت بدنی بروید. ورزش ذهن شما را از موقعیت فعلی تان دور خواهد کرد. پیاده روی کنید، بیایید با خود قول و قراری بگذارید که با هر قدم احساسات بد را دور بریزید و تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد طرف مقابل تان می اندازد از خوددور نگه دارید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.