2024/05/19
۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
آنچه از زایمان طبیعی بی‌درد باید بدانید

آنچه از زایمان طبیعی بی‌درد باید بدانید

بی حسی اپیدورال و اسپاینال دو نوع بی‌حسی موضعی هستند که برای عمل های جراحی کمر به پایین و اندام‌های تحتانی می‌توان استفاده کرد

دوات آنلاین-یک متخصص زنان و زایمان درباره انواع بی‌حسی‌های موضعی توضیح داد.

 

شیرین نیرومنش درباره بی‌حسی اپیدورال اظهارکرد: بی حسی اپیدورال و اسپاینال دو نوع بی‌حسی موضعی هستند که برای عمل های جراحی کمر به پایین و اندام‌های تحتانی می‌توان استفاده کرد،‌ بی‌حسی اپیدورال در فضای اپیدورال ستون فقرات و بی‌حسی اسپاینال در اطراف اعصاب کمری تزریق و در زایمان طبیعی و سزارین از آن استفاده می‌شود.

 

وی درمورد تفاوت بی‌حسی اپیدورال و اسپاینال گفت: دوز دارو در اپیدورال از اسپاینال بزرگتر است همچنین در اپیدورال با استفاده از کاتتر در محل اپیدورال می‌توان در صورت نیاز داروی بی‌حسی را مجدد تزریق کرد اما دربی‌حسی اسپاینال تزریق تنها یک‌بار صورت خواهد گرفت.

 

مزایای بی‌حسی اپیدورال

متخصص زنان و زایمان درباره مزایا بی‌حسی اپیدورال و اسپاینال بیان کرد: در این نوع بی‌حسی‌ها، دارو از طریق رگ‌ها وارد جریان خون مادر نشده و برخلاف دیگر داروهای مسکن تاثیری بر مغز نمی‌گذارد.

 

نیرومنش درمورد معایب بی‌حسی‌ها اظهار کرد: ممکن به دلیل عدم تزریق مناسب بی‌حسی صورت نگیرد، احتمال بروز سردرد و حالت تهوع وجود دارد و به دلیل بی‌حسی توان انقباضی کاهش پیدا خواهد کرد و همین امر باعث طولانی شدن زمان زایمان می‌شود، همچنین امکان استفاده از فورسپس و وکیوم برای خارج کردن جنین وجود دارد.

 

وی درباره بی‌حسی اپیدورال فعال گفت: در اپیدورال فعال دارو تزریقی به میزانی است که بدون بی‌حس کردن موتور‌هایعصبی، بی‌حسی صورت گرفته و فرد می‌تواند پاهای خود را حرکت دهد.

 

منبع:YJC

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.