2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نشانه‌ها و انواع کم خونی و راه‌های درمانی

نشانه‌ها و انواع کم خونی و راه‌های درمانی

یک متخصص داخلی با اشاره به اینکه گوشت یکی از بهترین مواد برای درمان کم خونی است، گفت: گوشت‌های حیوانی سرشار از آهن هستند و به سادگی جذب بدن می‌شوند.

دوات آنلاین-یک متخصص داخلی با اشاره به اینکه گوشت یکی از بهترین مواد برای درمان کم خونی است، گفت: گوشت‌های حیوانی سرشار از آهن هستند و به سادگی جذب بدن می‌شوند.

 

محمد امین غلامرضایی متخصص داخلی درباره کم خونی، اظهار کرد: کم خونی اصولا خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد، علائمی دارد که با دیدن آن ها باید به پزشک مراجعه کرد، این علائم شامل سرگیجه، احساس سرما، تحریک پذیری، کمبود انرژی یا مشکلات خواب است که اگر فردی این علائم را دارد بهتر است در مرحله اول آزمایش خون بدهد، دیگر عوارض آن کم مویی و بی اشتهایی است، در صورت کمبود هموگلوبین لازم است مواد غذایی سرشار از آهن و خونساز استفاده کنید.

 

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه گوشت‌ یکی از بهترین مواد برای درمان کم خونی است، بیان کرد: گوشت‌های حیوانی سرشار از آهن هستند و به سادگی جذب بدن می‌شوند؛ مصرف انواع گوشت سبب مقابله با کم خونی می‌شود، جگر، گوشت گاو و میگو (در یک سالگی)  جز غنی‌ترین منابع آهن است که باید آن را در رژیم غذایی خود جای داد.

 

غلامرضایی ادامه داد: حبوبات مفید برای کم‌خونی شامل انواع لوبیا، نخود، عدس و لپه حاوی بیشترین میزان آهن هستند؛ موز‌ و انگور در صدر لیست میوه‌های حاوی آهن دار قرار دارند و انجیر هم در رتبه‌های بعدی است و میزان زیادی آهن به بدن می‌رساند، در غذای کودکان کم‌خون می‌توانید با وارد کردن سبزیجات آهن‌دار مثل اسفناج و سبزیجات سبز دیگری مثل بروکلی، میزان دریافتی آهن بدن را بالا ببرید، سیب زمینی با پوست، چغندر، گوجه فرنگی و کدوحلوایی از دیگر منابع گیاهی آهن محسوب می‌شوند.

 

با کاهو بدنتان را در برابر ابتلا به کم‌خونی ایمن کنید

وی افزود: کاهو یکی از درمان‌های طبیعی برای رفع کم خونی است؛ در هر وعده غذایی سالاد کاهو مصرف کنید، همچنین  دانه‌های کنجد سرشار از آهن است؛ یک قاشق کنجد را در یک فنجان آب گرم بریزید و کمی صبر کنید سپس دانه را له کرده و آبکش کنید، دانه‌های له شده را با لیوان شیر مخلوط کنید و روزانه آن را میل کنید.

 

این متخصص داخلی یادآوری کرد: عسل برای کودکان پس از یک‌سالگی یا ۱۸ ماه، خواص بی‌شماری دارد و تاثیر آن در سرعت بخشیدن به ساخت هموگلوبین فوق العاده است، عسل علاوه بر آهن، دارای منگنز و مس هم است؛ پس تاثیر زیادی در تقویت دستگاه ایمنی و رفع کم خونی دارد.

 

منبع:yjc

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.