2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
حمایت زنان سینماگر از پانته آ بهرام

حمایت زنان سینماگر از پانته آ بهرام

کمتر از 10 روز از پخش آخرین قسمت سریال دلدادگان می‌گذرد اما حواشی مربوط به قسمت پایانی این سریال و همکاری نکردن یکی از بازیگران نقش اصلی در فینال کار همچنان ادامه دارد

دوات آنلاین-کمتر از 10 روز از پخش آخرین قسمت سریال دلدادگان می‌گذرد اما حواشی مربوط به قسمت پایانی این سریال و همکاری نکردن یکی از بازیگران نقش اصلی در فینال کار همچنان ادامه دارد؛ حاشیه‌هایی که بلافاصله عوامل این سریال را مجبور به پاسخگویی به اهالی رسانه کرد و سازندگان این مجموعه در نشست خبری درباره ابهامات مطرح شده توضیحاتی را ارائه کردند.

 

مهم‌ترین موضوع مطرح شده در این نشست نیز غیبت پانته‌آ بهرام در بخش‌های پایانی این سریال بود. منوچهر هادی کارگردان مجموعه «دلدادگان» درباره حاشیه‌های پیش‌آمده مبنی بر جدایی پانته‌آ بهرام از پروژه و تغییر پایان‌بندی سریال در سخنانی تند و تیز اعلام کرد که با وجود تلاش سازندگان این بازیگر حاضر به همکاری نشده است. او در ادامه پای مخاطبان این مجموعه را وسط کشید و عنوان کرد که بهرام باید به خاطر این رفتارش از مردم عذرخواهی کند: «حیف است این نوع رفتارها در قبال تلویزیون و مخاطبان میلیونی‌اش انجام شود. واقعاً باید فکری برای این رفتارها بشود. مردم از این فینال دلشکسته‌اند و در این مورد واقعاً تلویزیون مقصر نبود.»

 

اگر چه در همان زمان برخی از منتقدان از جمله حسین سلطان محمدی با انتقاد از عدم مدیریت در چنین اتفاق‌هایی اعلام کردند که نباید تقصیر را صرفاً بر گردن بازیگر انداخت و این کوتاهی است که مسئولیت فیلمبردار، کارگردان و فیلمنامه نویس را نادیده بگیریم، چراکه می‌توانستند پایان بهتری را برای مخاطب رقم بزنند. در عین حال در همان زمان پانته‌آ بهرام نیز در واکنش به صحبت‌های عوامل فیلم در گفت‌وگویی با ایرنا ضمن ارائه توضیحاتی شفاف درباره روند تولید و طولانی شدن پروسه آن و تداخل برنامه‌هایش اعلام کرد با تمام بدقولی‌های مالی باز هم حاضر به همکاری بود اگر تیم سازنده حدود دو روز منتظر بازگشت او از سفر می‌ماندند.

 

با گذشت بیش از یک هفته اما همچنان پایان‌بندی سریال «دلدادگان» خبرساز است و به تازگی گلاب آدینه، رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری هرکدام با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از پانته‌آ بهرام حمایت کرده‌اند.

 

روز گذشته رخشان بنی‌اعتماد با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اتهام بی‌اعتنایی به مردم، ترفندی کلیشه‌ای و کهنه است که بر قامت بی‌ادعای بازیگری توانمند چون پانته‌آ بهرام نمی‌چسبد.هوش یک ملت را در برابر بی‌اعتنایی‌های آشکار که بر آنها روا می‌دارید، دست کم نگیرید.»

 

باران کوثری نیز روز شنبه 12 مهرماه به این اتفاق واکنش نشان داد و در یادداشتی از توسل مدیران تلویزیون به پرچم احترام به مردم در این ماجرا گلایه کرد: «این تلویزیون همان‌جایی است که به احترام مردم میهنمان یکی از برنامه‌هایش با قصه‌های دروغین و جابه‌جا اشک مردم را درآورد و اعانه جمع کرد. همان جایی است که در حساس‌ترین شرایط سیاسی اجتماعی اخبار موضع‌دار و[...] نشان می‌داد. همان جایی که مردم را آنقدر ساده و بی‌ظرفیت می‌پندارد که از لوگو تا تصویر هرآنچه را می‌تواند به طرق مختلف سانسور می‌کند.» در بخش دیگر یادداشت این بازیگر آمده است: «کاش همین کار پانته‌آ شروعی باشد برای تلویزیون و تهیه‌کنند‌گانش تا بدانند در مقابل عوامل سریال‌ها (نه فقط بازیگرها) مسئولند و دلیلی ندارد همه ما‌ه‌ها دنبال حقشان بدوند. تلویزیون اگر به‌دنبال جذب مخاطب است، بهایش را عوامل و بازیگران نباید بپردازند...»

 

گلاب آدینه نیز چندی پیش تصویری از پانته‌آ بهرام در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و با این عبارات از این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون حمایت کرد: «تا کی عوامل سریال‌ها باید ماه‌ها و ماه‌ها و ماه‌ها دنبال گرفتن دستمزد خود باشند؟ نمی‌دونم دقیقاً أصل ماجرا چیه؟کی درست می‌گه کی غلط ولی به نظر من اگر پانته‌آ خانم به خاطر نگرفتن دستمزد به کار ادامه نداده‌اند بسیار کار خوبی کرده‌اند. بالاخره یک بار هم که شده یکی می‌باید این کار را می‌کرد.» اظهارات گلاب آدینه با استقبال چهره‌هایی چون گوهر خیراندیش همراه بود و این بازیگر در کامنتی از بدقولی مدیران تلویزیون در تسویه حساب با عوامل «دیوار به دیوار» خبر داد. خیراندیش با تحسین اقدام پانته‌آ بهرام و حمایت گلاب آدینه نوشت: «من هم یازده ماه است که دستمزدم را نگرفته‌ام. در واقع همه گروه سازنده سریال «دیوار به دیوار» دستمزدشان را نگرفته‌اند.»

 

الهام کردا دیگر چهره شناخته شده تئاتر و سینما نیز از جمله بازیگرانی بود که روز گذشته در حمایت از پانته‌آ بهرام و گلایه از نقد رفتار او توسط کارگردان سریال (منوچهر هادی) نوشت: « اینکه کارگردانی به همین راحتی رفتار حرفه‌ای بازیگرش را نقد کرده و آن را عمومی کند جای تعجب دارد. آنقدر در جایی که زندگی می‌کنیم همه چیز سخت است که این فرافکنی برای جبران بی‌سلیقگی دیگر جواب نمی‌دهد.»

 

در ادامه حمایت از چهره‌های آشنای سینما و تئاتر از پانته‌آ بهرام، شامگاه روز شنبه اهالی سینما از جمله هانیه توسلی و سحر دولتشاهی پیام رخشان بنی‌اعتماد را درصفحات شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کردند و همچنین بازیگرانی چون ستاره اسکندری، حبیب رضایی، نوید محمدزاده و... در پیام‌هایی جداگانه از بازیگر سریال «دلدادگان» اعلام حمایت کردند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.