2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیانیه‌ای علیه پانته آ بهرام به‌خاطر سریال دلدادگان

بیانیه‌ای علیه پانته آ بهرام به‌خاطر سریال دلدادگان

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) در واکنش به حاشیه های سریال دلدادگان، «بازیگرسالاری» را پدیده مذمومی خواند که «در سال های اخیر و با ورود سرمایه های نامشخص، گریبان سینما و هنرهای تصویری ما را گرفته است».

دوات آنلاین-انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) در واکنش به حاشیه های سریال دلدادگان، «بازیگرسالاری» را پدیده مذمومی خواند که «در سال های اخیر و با ورود سرمایه های نامشخص، گریبان سینما و هنرهای تصویری ما را گرفته است».

 

 

سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی بتازگی از شبکه سوم سیما پخش شد.

 

پس از گذشت ساعتی از پخش شصتمین قسمت که بخش پایانی سریال محسوب می شد، عوامل سازنده این مجموعه تلویزیونی با اعتراض شدید کاربران فضای مجازی نسبت به پایان بندی سریال روبرو شدند.

 

در پاسخ به این اعتراض ها اعلام شد «پانته آ بهرام» که در این سریال بازی می کرد، به دلیل نقد نبودن دستمزد پرداختی، پروژه را ترک کرده است و نویسنده و کارگردان برای حذف این شخصیت مجبور به تغییر پایان بندی سریال شدند.

 

در همین پیوند، روابط عمومی انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران امروز در بیانیه ای تاکید کرد «در سال‌های اخیر که هجوم همه جانبه فیلم‌ها و سریال‌های بیگانه، از یک سو فرهنگ و هنر این مرز و بوم و از سوی دیگر اشتغال هنرمندان هنرهای تصویری را هدف گرفته است، تولیدکنندگان آثار تصویری با مقاومت در برابر همه کمبودها و نامهربانی ها و فشارهای مالی و اقتصادی، اجازه ندادند به هویت تصویری کشور و همچنین اشتغال هرچند پرمرارت هنرمندان، ذره ای خلل وارد شود».

 

در بیانیه این انجمن آمده است: بازیگرسالاری پدیده مذمومی که در سال های اخیر و با ورود سرمایه های نامشخص، گریبان سینما و هنرهای تصویری ما را گرفته است، آینده وضعیت این هنرصنعت را با ابهام روبرو می کند.

 

«اینکه بازیگری گمان کند به صرف آنکه به اصطلاح راکورد پیدا کرده می تواند با گروگانگیری تولید یک اثر هنری، منویات خود را عملی کند، خیالی عبث است».

 

انجمن صنفی شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) تاکید کرد از این پس از بروز این ناهنجاری جلوگیری می کند و تولیدکنندگان آثار تصویری اجازه نمی دهند تولید آثار مورد علاقه مردم و ایجاد کننده اشتغال برای هنرمندان شریف این حرفه، به گروگان عده ای معدود درآید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.